Sertraline

sertraline

Postnatale depressie (14 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

20-03-2018

Chronische depressie

Al vrijwel heel mijn leven last van een chronische depressie met daarbij ptss en een angststoornis, waar ik twee jaar geleden pas hulp voor heb gezocht. Beginnen met medicatie was een ontzettend grote stap voor mij, en ik zou deze keuze ook niet licht opnemen doordat het een ingrijpende beslissing is. In overleg met mijn psychiater en huisarts zijn we erg laag (12,5 mg per[lees meer...] dag) begonnen en zo langzaam opgebouwd omdat ik nog jong ben en om de bijwerkingen zo min mogelijk te houden. Met veel begeleiding heb ik weinig last gehad van bijwerkingen, zeker een aanrader om zo laag te starten. Het duurde erg lang om de juiste dosering te vinden voor mij. Elke keer leek het goed te gaan, maar na enkele weken viel ik weer terug. Sertraline heeft mij geholpen met het terugvinden van plezier in het leven en het verminderen van de angstklachten. Echter verminderde het mijn suïcide gedachten en slapeloosheid helaas niet, hiervoor heb ik quetiapine erbij gekregen wat dit wel oplost. Eén bijwerking waar ik nog steeds veel last van heb, is een erg droge mond en daardoor droge, gesprongen, lippen. Uiteindelijk wel ontzettend blij met sertraline, wellicht heeft deze medicatie (icm andere) mijn leven gered.
26-01-2018

Chronische depressie

Opgebouwd van 25 mg naar 50 mg en nu 100 mg. 100 mg werkt en ik heb daardoor nu geen negatieve gedachten meer in de ochtend na het opstaan. De enige bijwerking die ik heb is een drogemond.
06-01-2018

Chronische depressie

dit medicijn heeft me vooral rust.het helpt ook tegen dwangedachten.is ook angstremmend.
06-12-2017

Chronische depressie

Na jaren citalopram gebruikt te hebben, leek deze niet meer te werken. Ik mocht via de huisarts overstappen op dit middel. Opbouwen van 50 naar 150 Mg per dag. De eerste 2weken, vooral veel last gehad van de bijwerkingen die ook in de bijsluiter staan. Daarna begon het middel te werken. Door deze medicatie , therapie en veel geduld heb ik weer het idee dat er licht is aan [lees meer...]het einde van de tunnel. Ik gebruik ze nu ongeveer 3 maanden.
08-09-2017

Chronische depressie

Ik heb een poos aan de Anafranil gezeten, dit als laatste redmiddel tegen mijn depressie. Dit was ook het enige middel wat ook daadwerkelijk werkte. Alleen de bijwerkingen waren niet mals. Mijn psychiater heeft mij toen geïntroduceerd bij een Farmatoloog en die schreef mij toen Sertraline voor, dit was eerst wel even afkicken van de Anafranil maar na een paar weken werd h[lees meer...]et beter, Sertraline heeft wel wat bijwerkingen; ik zweet snel en heb snel last van warmte maar het is een stuk beter dan de Anafranil en het heeft mijn depressie goed onder controle.
10-07-2017

Chronische depressie

Ben ooit met behulp van huisarts gestopt maar dat ging niet goed en gebruik het nog steeds. Wil er eigenlijk vanaf maar durf niet.
13-06-2017

Chronische depressie

Op school en thuis had ik al veel geleerd over psychische problemen, maar van een dysthyme stoornis had ik nog niet gehoord. Totdat ik onderzoek liet doen om te achterhalen waar ik nou steeds last van heb, en wat ik kan uitsluiten. De zoektocht naar passende medicatie leek me vreselijk, en ik was eigenlijk al blij dat ik bij de derde SSRI het gevoel had dat ik er baat bij [lees meer...]had zonder teveel bijwerkingen te ervaren. Ik heb een keer geprobeerd af te bouwen, maar toen het slecht ging op mn werk was ik genoodzaakt terug te gaan naar de volledige dosis. De volgende poging waag ik pas als ik meer zekerheid heb in mijn werksituatie.
28-10-2016

Chronische depressie

Ik heb Sertraline in een paar maanden opgebouwd tot 125 mg, maar ben sinds een maand weer aan het afbouwen, omdat het medicijn geen resultaat had. Ik had veel last van bijwerkingen, vooral ontzettend onrustig. Kon met eten bijna niet op mijn stoel blijven zitten. Ook was ik veel misselijk en had ik licht agressieve gedachten, wat ik echt nooit heb gehad. Ik hoopte dat deze[lees meer...] bijwerkingen over zouden gaan, maar dit bleek niet zo te zijn. Omdat ik ook geen positieve veranderingen merkte, hebben we een paar weken geleden besloten weer af te bouwen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum