imipramine

Psychische klachten (3 meningen)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

30-03-2011 | Vrouw | 45
Depressies
Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!

22-08-2017 | Vrouw | 44
imipramine (75mg)
Chronische depressie
Na 15 jaar seroxat te hebben gebruikt, werkte het niet meer. Ben met een psychiater met een ander medicijnen begonnen. Ik heb er zoveel gehad die niet werkten en zit nu in een fase dat ze mao remmers adviseren (trycidal). Ik zou zo graag willen weten wie deze mao remmers slikt en hoe de overgang ging van de oude naar de nieuwe medicijnen.

22-09-2014 | Man | 44

18-04-2017 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Slik nu al een jaar imipramine. Het is voor mij niet effectief dus de psychiater wil nu overgaan op parnate. Heeft er iemand de ervaring ermee met het stoppen van je antidepressiva en het beginnen aan parnate. Want je slikt 2 weken niks tot je aan de parnate gaat. Wil graag weten hoe dat is gegaan.

30-01-2016 | Man | 43
ADD

02-07-2021 | Man | 40
Psychische klachten
Moe val overal in slaap

07-02-2020 | Vrouw | 40
imipramine (25mg)
imapraine is een hele goede werkende medicijn in tegentelling tot de rest vooral samen met topiromaat hebben deze een goede effect op de klachten afbouwen is mij gelukt slik geen troep

12-08-2015 | Vrouw | 40
imipramine (25mg)
In 2000 heb ik een burn-out gehad door diverse oorzaken. Ik zat zo diep in de put dat ik er zelf niet meer uitkwam. Ik heb diverse medicatie gehad, maar dit middel werkte het beste. Mijn psych heeft dit middel gevonden voor mij. Ik zit aan 12 stuks per dag van 25 mg per stuk. Ik gebruik het al jaren. Nu ben ik aan het afbouwen heeeel voorzichting. Ik zit nu op elf stuks. D[lees meer...]it houdt in 25 mg per dag minder. Ik krijg wel afkickverschijnselen: levendig dromen, zweten, moe, misselijk en duizelig. Als het goed is duurt dit 6 weken. Ik zit nu in weer vier. In het verleden al meerdere keren geprobeerd om af te bouwen maar dat lukte toen niet. Kijken hoe het nu verder gaat.

16-06-2011 | Man | 39
imipramine
Ik gebruik 300 mg per dag en het helpt niets. Ik heb al vele medicatie gehad en geen enkele heeft effect. Psychiaterie in Nederland is bedroevingswaardig en kan beter helemaal weg gaan.Kost alleen maar geld en heb er geen baat bij.Straks krijg ik Litium en ik denk dat dat ook niet helpt.

18-12-2013 | Man | 35
ADD
Sinds kort ben ik gestopt met Strattera en Wellbutrin voor mijn ADD. Ondanks dat ik merkte dat mijn concentratie beter was, was mijn libido erg laag en kwamen angstgevoelens weer terug. Ik kreeg het gevoel dat Strattera de drang naar afzondering versterkte. Ik zit dan ook veel thuis. Door deze klachten wilde ik een ander medicijn proberen. Mijn specialist zat te [lees meer...]twijfelen tussen dexamfetamine en Imipranine. De doorslag om Imipranine te kiezen, waren mijn depressieve klachten. Imipranine slik ik nu 5 dagen. Vanaf het begin dat ik dit middel gebruik, voel ik me erg moe. Ben niet vooruit te branden en heb maar weinig zin om iets te doen. Daarnaast zie ik wat wazig en voelt het alsof ik licht stoned ben. Al met al niet prettig en hoop dat er snel verandering komt.

07-11-2015 | Vrouw | 34
ADHD
Net een week begonnen en de voornaamste bijwerking is dat ik mij erg sloom voel en steeds erg moe ben. Ook word ik steeds 's nachts wakker. Hopelijk neemt dit snel af. Mijn huilbuien zijn wel verdwenen.

21-09-2011 | Vrouw | 34
Depressie/stemmingsstoornis
Heb het een maand of 4 geslikt. Darmen raakten helemaal van slag, kon niet meer naar de toilet met alle gevolgen van dien. Het middel werkte niet omdat ik een hoog antibolisme heb. Mijn lever brak de stof te snel af.

19-12-2013 | Vrouw | 32
imipramine
Ben sinds gister inmiddels met 3 dragees verder gegaan i.p.v. 1. Ik zit nu op 75 mg. Was drie uur later zo moe als ik weet niet wat en kon mijn ogen amper open houden. Ik heb wel rustiger geslapen en had het idee dat de pijn in mijn lichaam veel minder was dan daarvoor. Vandaag wat gespannen spieren en beetje oppervlakkige ademhaling. Volgende week maandag moet ik op[lees meer...]hogen naar 150 mg.

16-12-2013 | Vrouw | 32
imipramine
Ben er pas vijf dagen geleden mee gestart, dus weet uiteraard niet hoe het zal aflopen verloop van tijd. Ik ben nu nog angstig, heb last van mijn maag en darmen, ben duizelig, heb hoofdpijn, vreselijk gespannen spieren, bloedingen en ik adem niet juist. Maar dit kan uiteraard ook allemaal komen door de switch van mijn medicatie en angst.

24-05-2013 | Man | 32
ADHD
Gebruik het nu een poosje samen met 40 mg dexamfetamine werk prima alleen de bij werking van enorme warmte aan vallen zweten dan niet normaal .maar verder prima hoor.afz johny.

14-04-2012 | Vrouw | 31
imipramine
Twee jaar niet naar buiten geweest toch maar medicatie heb brainscan laten doen om te kijken welk medicijn beste bij mij past imipramine ...... Ben helemaal opgeknapt doe alles weer ga overal heen en kan alles weer relativeren !!!!!!!! Zit nu nog op 3 pilletjes ben langzaam aan het afbouwen neem daar echt de tijd voor !!!! Succes iedereen die het moeilijk heeft !!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum