Ervaringen met Imipramine

imipramine

Psychische klachten (4 meningen)
Chronische depressie (4 meningen)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

29-04-2021 | Vrouw | 48
imipramine (25mg)
Nauwelijks slapen, geen zin om te eten, zeer somber, geen concentratie, desinteresse, veel stress, boos, wantrouwen, angst, tegen de dag opzien, in bed willen blijven, suïcidale gedachten, weg willen lopen, niet kunnen huilen ondanks alle ellende Opgenomen in ziekenhuis. Na observatie gestart met 1 dd 150 mg. Na 1 week verhoogd naar 300 mg. Toen bloedspiegel te hoog, ver[lees meer...]laagd naar 1 x de 275. Nam de pillen om 20.00 uur. Ging beter slapen, klachten verdwenen langzaam, het leven werd weer wat aangenamer. Bijwerkingen waren wel vervelend, zouden in de loop van de tijd volgens de dokter minder worden, helaas niet gebeurd. Ook is het vervelend dat er geen tabletten zijn in hogere doseringen, elke avond 11 pillen tegelijk is erg vervelend. Na 10 weken opname ontslagen uit ziekenhuis. Poliklinisch vervolgd door psychiater en psycho motorische therapie. Met wat kleine ups en downs (corona en de lockdown maakte het er niet makkelijker op) toch goed stabiel gebleven. Door de bijwerkingen vaak gevraagd of ik mocht afbouwen. Na een jaar slikken, eindelijk de kans gekregen om af te bouwen. Elke week 25 mg eraf. Ging in het begin goed, merkte er weinig van, kreeg wel meer last van orthostatische hypotensie. Obstipatie en droge mond werden iets minder. Bij 125 mg kreeg ik het moeilijk. Veel huilbuien, onverwerkt verdriet kwam er uit, boos, stress. Mocht van de psychiater terug naar 150, heb ik niet gedaan, ben 3 maanden op 125 mg gebleven tot ik weer rustig en stabiel was. Met dank aan mijn psychomotorische therapeute. Daarna in een heel langzaam tempo verder afgebouwd. Om de 3 weken er weer 25 mg van af. Heb er in totaal 8 maanden over gedaan om af te bouwen en ik raad iedereen aan om het ook langzaam te doen, weg met die afbouwschema's, jij voelt het het best. En nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan. Moet echt weer vertrouwen krijgen in mijn lichaam. Imipramine werkte zeer effectief bij mij, maar met medicijnen slikken alleen kom je er niet. Je moet hard aan jezelf werken, je valkuilen leren kennen en ze proberen te voorkomen. Anders leren denken/omgaan met je gedachten. Betere dagstructuur maken, meer rustmomenten creëeren. Lief zijn voor je zelf, de lat niet te hoog leggen. Stress reductie, ik probeer te mediteren, mindfulness te begrijpen en doe vaak de progressieve relaxatie van Jacobsen. Zoek en vraag om hulp, je kan het niet alleen. En je vooral niet schamen voor een depressie. Sterkte iedereen.

07-02-2020 | Vrouw | 40
imipramine (25mg)
imapraine is een hele goede werkende medicijn in tegentelling tot de rest vooral samen met topiromaat hebben deze een goede effect op de klachten afbouwen is mij gelukt slik geen troep

07-02-2020 | Vrouw | 59
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ja, eindelijk weer een prettig middel waar ik goed en fijn van slaap zonder die vreselijke nachtmerries. En overdag weer gewoon normaal functioneer.

12-08-2015 | Vrouw | 40
imipramine (25mg)
In 2000 heb ik een burn-out gehad door diverse oorzaken. Ik zat zo diep in de put dat ik er zelf niet meer uitkwam. Ik heb diverse medicatie gehad, maar dit middel werkte het beste. Mijn psych heeft dit middel gevonden voor mij. Ik zit aan 12 stuks per dag van 25 mg per stuk. Ik gebruik het al jaren. Nu ben ik aan het afbouwen heeeel voorzichting. Ik zit nu op elf stuks. D[lees meer...]it houdt in 25 mg per dag minder. Ik krijg wel afkickverschijnselen: levendig dromen, zweten, moe, misselijk en duizelig. Als het goed is duurt dit 6 weken. Ik zit nu in weer vier. In het verleden al meerdere keren geprobeerd om af te bouwen maar dat lukte toen niet. Kijken hoe het nu verder gaat.

17-11-2014 | Man | 58
imipramine
heb geen aanvallen meer met 1 tablet tofranil 10mg heb zonder geprobeerd, kreeg terug aanvallen van evenwichtsstoornissen maar is nu in belgië niet meer verkrijgbaar

24-05-2013 | Man | 32
ADHD
Gebruik het nu een poosje samen met 40 mg dexamfetamine werk prima alleen de bij werking van enorme warmte aan vallen zweten dan niet normaal .maar verder prima hoor.afz johny.

14-04-2012 | Vrouw | 31
imipramine
Twee jaar niet naar buiten geweest toch maar medicatie heb brainscan laten doen om te kijken welk medicijn beste bij mij past imipramine ...... Ben helemaal opgeknapt doe alles weer ga overal heen en kan alles weer relativeren !!!!!!!! Zit nu nog op 3 pilletjes ben langzaam aan het afbouwen neem daar echt de tijd voor !!!! Succes iedereen die het moeilijk heeft !!!!

14-04-2012 | Vrouw | 31

30-03-2011 | Vrouw | 45
Depressies
Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!

31-05-2010 | Vrouw

31-05-2010 | Vrouw

18-04-2010 | Vrouw
Angst
ik gebruik dit middel al 18 jaar eerst voor angora fobie heb het toen lang gebruikt 6stuks per dag hielp goed daarna had ik het afgebouwt naar 3 per dag kreeg 3jaar terug paniek aanvallen dosis weer naar 6 pd ging weer goed weer terug naar3 per dag ging goed kreeg hevige overgangs klachten gepaard met angst en depresieve gevoelens hup weer naar 6 per dag gebruik ze samen m[lees meer...]et lexotanil en probeer nu phytofemme imipramine werkt goed alleen zijn in het begin als je de dozis verhoogd niet pretig ongeveer 2 weken tevens is het zo dat je iedere keer de dosis verhoogd de bijwerkingen anders zijn voor de verschillende klachten

03-08-2021 | Vrouw | 28
imipramine (25mg)
Werkt zeer goed tegen angst en paniek stoornis, slaap ook weer veel beter. Sloeg meteen aan. Enige nadeel is last van opvliegers soms en obstipatie. Tijdens het sporten ( flink zweten) last van koortsig gevoel. Jammer van de bijwerkingen.

16-10-2019 | Vrouw | 55
imipramine (60mg)
Bij de 1ste inname had ik het gevoel of er een ijzeren band om mijn hersens zat. En zeer gemene hoofdpijn met steken in mijn hoofd. En 1 jaar lang iedere dag hoofdpijn.

14-03-2018 | Man | 45
imipramine (25mg)
Werkt goed direkt rust .alleen naar 2 uur erg lui en moe goed om tot rust te komen niet te hoog doseren is mijn mening

02-11-2016 | Vrouw | 63
imipramine (25mg)
Ontzettende transpiratie aanvallen die me er na 30 jaar gebruik en een slopende tropische zomer toe deden besluiten af te bouwen. Eerdere pogingen mislukten. Nu sinds 12 september zonder, maar doodziek. Griepachtige verschijnselen. Verlammingen. Loop slecht. Weet niet hoelang ik nog zo kan overleven ipv leven. Wie heeft er ervaring met afbouwen na zo een lange tijd en kan [lees meer...]mij zeggen hoe lang de ontwenningsverschijnselen aan kunnen houden? Misschien een moderner middel proberen of doorzetten of anders weer terug naar de imipramine/tofranil... Ik ben in overleg met mijn behandelaars.