Ervaringen met Imipramine

imipramine

Psychische klachten (4 meningen)
Chronische depressie (4 meningen)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

05-09-2022 | Man | 25
imipramine (25mg)
Na verschillende middelen imipramine geprobeerd. Zeer onrustig, hoge hartslag Heb dit middel moeten staken. Persoonlijk vind ik het niks maar iedereen reageert anders.

06-09-2018 | Vrouw | 57
imipramine (10mg)

25-08-2012 | Man | 64
imipramine
Imipramine samen met 900 mg depakine hebben als combinatie goed gewerkt nu begint de gewenning dat het niet meer optimaal werkt. (Ik heb eerst Lithium efexor gehad dat was een groot drama.) Nu het wat minfer gaat werken heb ik er 100 mg seroquel bij gekregen het gaat wel beter maar ik wil toch langzaam van al die medicijnen af. Maar mijn psychiater zegt dat ik weer [lees meer...]in het zelfde gat val , maar bij mijn volgend bezoek ga ik hem dit toch voorstellen

16-06-2011 | Man | 39
imipramine
Ik gebruik 300 mg per dag en het helpt niets. Ik heb al vele medicatie gehad en geen enkele heeft effect. Psychiaterie in Nederland is bedroevingswaardig en kan beter helemaal weg gaan.Kost alleen maar geld en heb er geen baat bij.Straks krijg ik Litium en ik denk dat dat ook niet helpt.

31-05-2011 | Vrouw | 45
Stress
Ben onmiddelijk .dit wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker

07-11-2015 | Vrouw | 34
ADHD
Net een week begonnen en de voornaamste bijwerking is dat ik mij erg sloom voel en steeds erg moe ben. Ook word ik steeds 's nachts wakker. Hopelijk neemt dit snel af. Mijn huilbuien zijn wel verdwenen.

21-09-2011 | Vrouw | 34
Depressie/stemmingsstoornis
Heb het een maand of 4 geslikt. Darmen raakten helemaal van slag, kon niet meer naar de toilet met alle gevolgen van dien. Het middel werkte niet omdat ik een hoog antibolisme heb. Mijn lever brak de stof te snel af.

19-07-2023 | Vrouw | 70
Psychische klachten
Nu lage dosering soms nog zweten ook langer niet

22-01-2023 | Man | 59

07-10-2021 | Vrouw | 67
Psychische klachten
De angststoornis is redelijk onder controle met Imipramine. Voor het overige merk ik er amper iets van. Ik neem de dosis nu in 2x in (1x in de ochtend en 1x in de avond). Toen ik de hele dosis in 1x innam kreeg ik valneigingen. Nu ik de dosis in 2x heb verdeeld is dat over.

02-07-2021 | Man | 40
Moe val overal in slaap

29-08-2020 | Man | 72
Artrose

19-12-2019 | Vrouw | 52
Dysthymie
Na 18 jaar overleven met lexapro en escitalopram en veel GGZ therapie die meestal niet hielpen, wilde mijn vrijgevestigde psychiater mij wel helpen met andere medicatie. Gelukkig is hij mijn behandelaar sinds november 2016 Volgens de GGZ zouden er geen andere middelen zijn die mij konden helpen. Ik moest er maar mee leren.leven. zo erg! Nog steeds geen energie om een k[lees meer...]lacht in te dienen of gesprek aan te vragen met de GGZ arts can Heerhugowaard en van de.kliniek in hoorn. Zowel de Nortrilen als de imipramine zorgen ervoor dat ik niet meer heel erg depressief ben en vaak suïcide gedachten heb. De bijwerkingen zijn wel erg. Vreselijke obstipatie, heel erg droge.mond, zonder waterflesje wil ik de deur niet uit. Nu zuig ik op Ricola of soortgelijke snoepjes. Dat zorgt voor wat meer speeksel. Duizeligheid, slaperigheid, het is niet fijn. Helaas durf ik niet te stoppen want ik ben veel te bang dat ik weer terug val in depressiviteit en heftige huilbuien vanwege trauma's en vermoedelijk erfelijke belasting van vaders kant.

22-08-2017 | Vrouw | 44
imipramine (75mg)
Chronische depressie
Na 15 jaar seroxat te hebben gebruikt, werkte het niet meer. Ben met een psychiater met een ander medicijnen begonnen. Ik heb er zoveel gehad die niet werkten en zit nu in een fase dat ze mao remmers adviseren (trycidal). Ik zou zo graag willen weten wie deze mao remmers slikt en hoe de overgang ging van de oude naar de nieuwe medicijnen.

18-04-2017 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Slik nu al een jaar imipramine. Het is voor mij niet effectief dus de psychiater wil nu overgaan op parnate. Heeft er iemand de ervaring ermee met het stoppen van je antidepressiva en het beginnen aan parnate. Want je slikt 2 weken niks tot je aan de parnate gaat. Wil graag weten hoe dat is gegaan.

22-12-2016 | Vrouw | 51
Psychische klachten
Opname met psychose en depressie. Forse dosis nodig ivm snelle afbraak.