Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

reumatische pijnen misselijkheid handen trillen of trillen tijdens het rusten duizeligheid hartritmestoornissen droge mond

Stoppen met roken (31 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

12-10-2016 | Man | 49
nortriptyline (50mg)
Eerste 3 weken positief effect op depressie, daarna viel ik terug naar oude niveau. Bij tegenslag had ik hiervoor last van een ernstige dip. Met Nortrilen val ik tot nu toe minder diep en kom ik er weer uit.

13-09-2022 | Man | 50
nortriptyline (50mg)
Na 4 jaar gebruik van deze medicijnen, ben ik ermee gestopt middels een afbouwschema van 2 maanden. Dat afbouwen is enorm meegevallen, ik heb eigenlijk geen enkele bijwerkingen gehad. Ik heb nu weer meer energie, en ben met van alles bezig. Mijn advies is: stop ermee zodra je maar enigszins denkt: ik heb ze niet meer nodig.

30-03-2022 | Vrouw | 50
nortriptyline (25mg)
Snel uit mijn depressie met dit middel. Voelde me er erg goed bij. Snel afgebouwd na 50 daarna 25. Werd er wel beetje manisch van

12-02-2023 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik krijg de nortrilen voor zenuwpijn , ik gebruik het nu 1,5 maand .. Vreemd genoeg vond ik opeens het roken vies, dus ik rookte van 15 sigaretten per dag opeens 2 per dag en nu helemaal niks meer . Ik was niet van plan te stoppen, maar dit ging vanzelf .. heb geen afkick verschijnselen ervan , de zin in een sigaret is er ook niet .. Soms probeer ik het wel eens maar [lees meer...]na 1 trekje gooi ik hem weg , vind het echt vies.. Behalve een droge mond en vieze smaak heb ik verder geen bijwerkingen

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

26-09-2019 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Depressieve klachten werden bij huisarts niet (h)erkent. Na zelfmoordpoging opgenomen geweest. Gestart met 200mg nortrillen en 100mg trazolan per dag. Na opname periode met behulp van psychotherapeut afgebouwd naar 100mg nortrillen per dag. Na 2,5 jaar therapie en de diagnose chronisch depressief gaat het goed met mij. Ik weet hoe te handelen als ik down wordt en mijn om[lees meer...]geving ook. Ben zeker in de begin periode veel aangekomen in gewicht. Sport veel en let op mijn voeding maar helaas nog steeds een te hoog bmi. Geen reden trouwens om te stoppen met sporten.

08-01-2024 | Vrouw | 52
nortriptyline (10mg)
Aangezichtspijn
Na veel wikken en wegen en allerlei gebruikers reviews te hebben gelezen het in eerste instantie geweigerd maar de pijn werd dusdanig dat ik uiteindelijk overstag ging.Ik heb het rustig opgebouwd en merkte in het begin bij 20 mg al enige verbetering maar al snel moest ik ophogen omdat de pijn er toch doorheen kwam.Na ongeveer 2 maand gebruik zat ik op de 50 mg.Ik merkte da[lees meer...]t bij elke ophoging van 10 mg het zo,n dag of 4-5 duurde voordat het zn effect had.Het effect hield dan maximaal 3 weken aan en dan kwam de pijn er weer doorheen,dus wéér 10 omhoog.Dit mocht ik doen tot 100 mg.Wat ik ook snel bereikte...tussendoor nog een proef gehad met carbamazepine en pregabaline wat allebei enorme bijwerkingen gaf en dus na elk een dag of 7 geprobeerd te hebben weer staakte.De nortriptyline/nortrilen geeft minimale bijwerkingen in vergelijking met die twe proefmedicijnen.Ik heb met nortryptiline een drogere mond dan normaal-af en toe een klein beetje oorsuis-ik heb levendige dromen...en dat was het ! Bij de carbamazepine en pregabaline was het ofdat ik de hele dag stoned was , ik vergat dingen,kon niet op woorden komen.Ergens werd mij gevraagd om mijn geboorte datum en ik kon er ineens niet opkomen, ik was zo duizelig dat ik niet kon blijven staan...dus ik blijf mooi op de nortrilen..Twee weken geleden een avonddosis vergeten en de volgende dag had ik geen terugval in pijn... aangezien ik op de max dosis zat van 100 dacht ik..ik probeer gewoon 20 mg minder....en de pijn bleek niet erger te worden daarna..dus 1 week 90 geslikt en deze week weer 20 eraf..en dat gaat nog steeds goed !

28-07-2021 | Man | 52
nortriptyline (25mg)
Naar jaren aanmodderen met de artsen ben ik opgenomen, slik nu 200 mg nortrilen. Met alle bijwerkingen van dien die mijn angst weer aanjagen. Er wordt door de verpleging gesteld dat mijn hoge bloeddruk en hartritme in rust komt omdat ik mezelf druk maak. Maar als ik rustig ben en mijn bloeddruk en hartritme worden gemeten blijven deze hoog. Ook zweten, pijn in lede[lees meer...]maten, algehele malaise, droge mond, verstopping , etc. Ik wil dan ook minderen of zelfs stoppen met deze medicijnen, ik heb het idee dat ik slechter ben geworden dan voor mijn opname. Ik wordt er moedeloos van, heeft iemand deze ervaring ook, en is het opgelost door minderen of stoppen. En welke medicijnen wel goed helpen. Hoop op een oplossing.

11-11-2019 | Man | 52
Depressiviteit
Gemaskeerde depressie met psychotische kenmerken, TS poging. Eerst 0,50 mg. opgehoogt naar 0,75 mg. Werkt goed. Enige gewichtstoename. Droge mond, veel dorst. Jeuk op hoofd. Verder geen bijwerkingen. Afbouwen zeer geleidelijk. Mogelijk jaren! Tentamen Suïcide niet teruggekomen. Wel blijven sporten en actief bezig zijn tussen de mensen. O.a. deels werken. Daarnaast zijn r[lees meer...]egelmatige gesprekken met psychiatrie etc. aan te bevelen.

20-09-2017 | Man | 52
nortriptyline (50mg)
20 september 2017. Ben in februari 2017 begonnen met het slikken van nortrilene 50 mg en is toen in een paar weken verhoogd naar 200mg en al vanaf het begin van gebruik begon de ellende. had geen eetlust meer, ging vreselijk zweten, klammen handen, hele lichaam jeuk en ben toen 15 kilo afgevallen, maar dit zou vanzelf overgaan werd gezegd. dat neem je dan aan maar het wer[lees meer...]d steeds erger en uiteindelijk de nortrilene afgebouwd in overleg met behandelaar en volgens de voorschriften en dan zouden de klachten vanzelf verdwijnen, maar de ellende bleef. En werd steeds erger. het is nu september en ben begin september afgevoerd naar het ziekenhuis ondervoed uitgedroogd ben inmiddels vanaf dat ik met de nortrilene ben begonnen 45 kilo afgevallen en kan helemaal niets meer, kan al maanden niet meer eten en drinken zit 24 per dag aan de sondevoeding. is er iemand die deze ervaring ook heeft?

14-03-2022 | Man | 53
Chronische depressie
Zeer slecht, ik ben nog steeds bezig om iets anders te krijgen.

04-11-2017 | Vrouw | 53

05-10-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Blij eens wat positief te lezen over nortrilyline...ben pas gestart dus nog even afwachten...ik nam 225 efexor maar die is nu met 75 mg vermindert

12-01-2019 | Vrouw | 54
nortriptyline (10mg)
Ik vind dat nortrilen een goede medicament voor mijn depressie. Ik slik 100 mg per dag. Echter is mijn bloedspiegel is hoog. Mijn huisarts heeft 50 mg voorgeschreven en de depressie komt weer terug. Wat is de lange termijn consekventies voor de hoge bloedspiegel?

25-10-2021 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met Nortriptyline begonnen . We rookte veel 10e dag 6 oktober gestopt . Bijna 3 weken er van af vind zelfs roken vies nu, mijn man heeft totaal geen behoefte aan roken. We zijn al vaker gestopt met roken maar toch weer begonnen. We sliepen slecht zweten kort af tegen elkaar. En nu niks ik kan zelfs beter slapen we lopen veel. Blij hoe ik[lees meer...] me voel rustig wel droge mond maar word beter nu. Zou het mensen aanraden die echt willen stoppen dit medicijn gebruiken. Ik ben er blij mee en mijn man ook. Aline

09-10-2021 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Hallo Ik gebruik samen met mijn man Nortriptyline voor stoppen met roken. 1e dag tot en 3e dag 1 tablet 25 mg. 4e tot 7 dag 2x smorgens daarna elke morgen 3x. We zijn er aan begonnen en 9e dag gestopt. Geen bijwerkingen , wat ik en mijn man 1e keer wel hadden. Toen zijn we uit ons zelf gestopt en vaak op de tenen getrapt. Dat is juist met medicijn die we nu slikken nie[lees meer...]t het geval. We voelen ons goed geen behoefte aan roken. Dus ja zou het aanraden en ik kan weer beter slapen ben rustiger en mijn man ook. We zijn nu meer aan wandelen en genieten van de natuur.