nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

07-06-2014 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Hallo, ik slik sinds 5 weken Nortrilen. Daarvoor Citalopram. Ongeveer 10 jaar geslikt en was er zeer tevreden over. Tot ik in een stress/paniek modus kwam doordat ik niet meer kon slapen. Pscychater van de crisisdienst stelde toen voor citalopram af te bouwen en te beginnen met nieuw middel. Ik ben toen in 1 week van citalopram afgegaan (20-10 mg) en daarna door met Nort[lees meer...]rilen. En sindsdien heb ik alleen maar nare bijwerkingen. Vooral heel erg veel last van trillen/beven en van paresthesieen (alsof m'n hoofd is ingesmeerd met tandpasta en doof gevoel aan mijn tong en gevoelige huid als ik kleding draag). Ook slaap ik nog steeds niet goed. Ik weet nu niet of het de ontrekkingsverschijnselen zijn van citalopram of bijwerkingen van nortrilen maar het is wel opvallen dat als ik nortrilen inneem ik direct last van paresthesie krijg. Ben nu aan het twijfelen om te stoppen met nortrilen maar dan komen natuurlijk mijn depressieve klachten terug (is nu iets beter, ik wil niet meer einde aan mijn leven maken..). Slik nu 60 mg. Wil iig terug naar 50 mg. Het voelt gewoon niet goed dit middel. Maar ik weet ook niet wat ik dan zou moeten slikken... Ik slik overigens daarnaast ook nog oxazepam voor paniek/stress aanvallen. En 7,5 mg Mirtazapine voor het slapen. Maar helaas werkt dat ook niet.

26-05-2013 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Bij mij is het idem verlopen als bij v 23 jr. Eerst Venlafaxine, echter deze sloeg niet aan en had last van enorme bijwerkingen. Dit nam ik in samen met Seroquel 25 mg als slaapmiddel. De Seroquel en Venlafaxine heb ik afgebouwd en ben nu sinds 2 weken aan het opbouwen met alleen de Nortrilen. Ook ik ervaar dat ik sneller boos wordt als ik moe ben en heb enorm last van obs[lees meer...]tipatie. Ik lijk wel zwanger ;-) De moeheid is niet veranderd en ben zelfs lustelozer sindsdien. Ik kan alleen niet meer echt slapen en het dag/nacht ritme is flink verstoord. En als ik slaap heb ik de meest drukke dromen en/of nachtmerries. Ik overweeg om weer te starten met de Seroquel, zodat ik weer slaap, alleen heb ik het gevoel dat beide middelen zodanig op de moeheid werken, dat er gewoon geen normale dagindeling meer mogelijk is. Verder inderdaad een vreselijke droge mond, heel erg trillen/beven, hoofdpijn en duizeligheid. Tevens merk ik dat ik ook veel meer last heb van de luchtwegen. Misschien dat ook die slijmvliezen hierop werken ? Tot op heden ervaar ik dat de medicatie erger is dan de kwaal. In de bijsluiter staat dat de klachten in eerste instantie kunnen verergeren, en dat ervaar ik ook als zodanig. Het is net of alles weer in al zijn hevigheid op mij af komt. Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af of de medicatie mij niet verder van huis heeft gebracht. Ik verneem graag de reacties van jullie.

06-03-2020 | Man | 49
Chronische depressie
Ik gebruikte Nortrilen in samenwerking met Lithium. Nortrilen heeft mij niet stabiel kunnen houden waardoor een depressie steeds niet was tegen te houden. Na mijn eerste ect behandeling heb ik ook deze combinatie gebruikt. Tot op de dag van vandaag blijf ik terugval houden na meerdere ect behandelingen en Mao-remmers (Fenelzine(Nardil)). Nortrilen heb ik niet als vervelend[lees meer...] ervaren, Lithium wel.

03-05-2019 | Vrouw | 49
nortriptyline (10mg)
Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.

12-10-2016 | Man | 49
nortriptyline (50mg)
Eerste 3 weken positief effect op depressie, daarna viel ik terug naar oude niveau. Bij tegenslag had ik hiervoor last van een ernstige dip. Met Nortrilen val ik tot nu toe minder diep en kom ik er weer uit.

29-01-2015 | Vrouw | 49
Fibromyalgie
Ik gebruik het middel nu 2 maand en heb veel last van gewichtstoename, overmatig transpireren en concentratieproblemen. De gewichtstoename is sterk uitgesproken. De eerste maand geen last maar nu tijdens de 2de maand 1 kg per maand erbij. Ik denk eraan dit te stoppen en te zien of de bijwerkingen inderdaad verdwijnen.

24-03-2013 | Man | 49
nortriptyline
Ik had een continue heftige hoofdpijn. Na paar weken min hoofdpijn is afgedaald en hij is niet meer continue maar wat zeer irritant is dat ik een trillende 'ader' heb in mijn hoofd (rechter kant ). De neuroloog en de huisarts vertellen mij dat het om " tremor" gaat en het is een bewerking van Nortrilen! Ik gebruik deze medicijn nog steeds . Het gaat beter met hoofdpijn en[lees meer...] duizeligheid maar het blijft zeer irritant betreft het trillende in mijn been, arm en hoofd.

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

26-09-2019 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Depressieve klachten werden bij huisarts niet (h)erkent. Na zelfmoordpoging opgenomen geweest. Gestart met 200mg nortrillen en 100mg trazolan per dag. Na opname periode met behulp van psychotherapeut afgebouwd naar 100mg nortrillen per dag. Na 2,5 jaar therapie en de diagnose chronisch depressief gaat het goed met mij. Ik weet hoe te handelen als ik down wordt en mijn om[lees meer...]geving ook. Ben zeker in de begin periode veel aangekomen in gewicht. Sport veel en let op mijn voeding maar helaas nog steeds een te hoog bmi. Geen reden trouwens om te stoppen met sporten.

13-07-2014 | Man | 51
nortriptyline
zie mijn verhaal 4-5 man51 moest na drie maanden stoppen met dit middel want kreeg hartproblemen door een stofje in de nortrilen ,mijn hart pompte het bloed onregelmatig rond en kreeg daardoor een soort hartfibratie,cardioloog heeft medicijn nagekeken en geadviseerd testoppen sindsdien geen hartproblemen meer.dit probleem schijnt niet vaak voor tekomen maaar dus wel bij [lees meer...]mij. sterkte iedereen

04-05-2014 | Man | 51
nortriptyline
vijf jaar paroxetine gebruikt,was daardoor al mijn energie kwijt. gebruik nu nortrilen,bijwerking; hoge bloeddruk, hoge hartslag,koude handen,droge mond,meer emotie. maar heb wel weer energie ben veel meer in beweging. weet nog niet of ik hier mee doorga gezien de bijwerking op mijn bloeddruk(hiervoor gebruik ik bètablokkers). advies doe alles in goed overleg met u [lees meer...]arts

11-11-2019 | Man | 52
nortriptyline (50mg)
Gemaskeerde depressie met psychotische kenmerken, TS poging. Eerst 0,50 mg. opgehoogt naar 0,75 mg. Werkt goed. Enige gewichtstoename. Droge mond, veel dorst. Jeuk op hoofd. Verder geen bijwerkingen. Afbouwen zeer geleidelijk. Mogelijk jaren! Tentamen Suïcide niet teruggekomen. Wel blijven sporten en actief bezig zijn tussen de mensen. O.a. deels werken. Daarnaast zijn r[lees meer...]egelmatige gesprekken met psychiatrie etc. aan te bevelen.

20-09-2017 | Man | 52
nortriptyline (50mg)
20 september 2017. Ben in februari 2017 begonnen met het slikken van nortrilene 50 mg en is toen in een paar weken verhoogd naar 200mg en al vanaf het begin van gebruik begon de ellende. had geen eetlust meer, ging vreselijk zweten, klammen handen, hele lichaam jeuk en ben toen 15 kilo afgevallen, maar dit zou vanzelf overgaan werd gezegd. dat neem je dan aan maar het wer[lees meer...]d steeds erger en uiteindelijk de nortrilene afgebouwd in overleg met behandelaar en volgens de voorschriften en dan zouden de klachten vanzelf verdwijnen, maar de ellende bleef. En werd steeds erger. het is nu september en ben begin september afgevoerd naar het ziekenhuis ondervoed uitgedroogd ben inmiddels vanaf dat ik met de nortrilene ben begonnen 45 kilo afgevallen en kan helemaal niets meer, kan al maanden niet meer eten en drinken zit 24 per dag aan de sondevoeding. is er iemand die deze ervaring ook heeft?

14-02-2015 | Vrouw | 52

15-03-2013 | Man | 52
nortriptyline
Tijdens zware depressie verschillende anti depressiva geprobeerd. Deze hielpen niet. Nortrilen werkte binnen enkele weken zeer goed. Ongelooflijk. Dosering moet wel hoog genoeg zijn. Lage dosering blijven nemen om terugval te voorkomen. hetgeen gelukt is.

04-11-2017 | Vrouw | 53
Chronische depressie

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum