Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

handen trillen of trillen tijdens het rusten duizeligheid misselijkheid reumatische pijnen hartritmestoornissen droge mond

Stoppen met roken (30 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-05-2021 | Vrouw | 47
nortriptyline (25mg)
Ik heb dit middel ongeveer anderhalf jaar gebruikt tegen depressie en angstgevoelens. (1 jaar 25 mg daarna in 2 maanden tijd naar 10 mg en dit vervolgens nog 3 maanden aangehouden. ) Ik ging direct beter slapen en depressie verdween . Ik voelde mij direct rustiger, kreeg weer meer zin in dingen. Naast de psycholoog heeft dit middel mij heel erg goed geholpen. Ook nauwelijk[lees meer...]s last gehad van problemen/bijwerkingen bij het afbouwen. In het begin van gebruik wel erg droge mond, zweten en sufheid. Ook zo'n 7 kilo aangekomen. Echter, toen ik laatst weer slecht ging slapen en stressklachten ,waaronder hartkloppingen, had ben ik weer begonnen aan 25 mg na zo'n half jaar niets te hebben gebruikt. Het effect was dat de hartkloppingen erger werden. Hartoverslagen waren erg beangstigend, daarom weer na ca 1,5 maand gestopt zonder afbouwen en ben er nu wel echt ziek van: Hittegevoel, zweten, pijn op de borst, opgejaagd gevoel ,misselijkheid, slecht slapen, hoofdpijn en nog steeds die hartkloppingen. Voor mij geldt: werkt heel goed bij depressie (als je voelt dat je opknapt, neem je de bijwerkingen ook sneller voor lief) maar bij lichtere klachten, niet aan dit middel beginnen en zeker niet abrupt stoppen, ook niet wanneer je het middel nog maar kort slikt!!!

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

30-09-2019 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Heb jaren al veel medicatie voor andere chronische ziektes, maar de psygiater kon geen andere middel geven alleen nortriptyline 25 mg 4tabletten en oxazepam 10 mg 3x en slaapmedicatiie 10 mg voor de rest afwachten, obstipatie en wazig zien toename gewicht neem ik voor lief, als het maar gaat helpen, wazig zien alleen als ik in mijn smartphone iets moet schrijven of lezen d[lees meer...]an toch leesbril, graag wil ik kontakt via de mail met lotgenoten.

17-01-2019 | Vrouw | 66
nortriptyline (10mg)
Ik kreeg eerst gabapentine 100 mg. voor de zenuw klachten in de benen. Geen last meer van de zenuwpijn, maar ik sliep slecht door zware hoest buien en zeer droge mond. Is een bijwerking van dit medicijn. Nu 3 dagen aan de nortrilen 10 mg. Ervaar een lichte verbetering maar begin slecht te slapen en heb veel gerommel in mn darmen. Is dit een bijwerking? Ook lees ik hier dat[lees meer...] het voor wordt voorgeschreven voor stoppen met roken en depressies. Roken doe ik niet en gelukkig heb ik geen last van depressive gevoelens. Nu vraag ik me af is dit wel een goed medicijn voor mijn zenuw pijn in de voeten en benen waardoor ik moeilijk loop en snel vermoeid ben.

25-09-2018 | Vrouw | 22
nortriptyline (50mg)
Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!

15-05-2018 | Vrouw | 37
nortriptyline (25mg)
Sinds voorjaar 2012 een depressie. In december 2015 begonnen met combi nortrilen/sertraline/mirtazapine. Toen in 5 maanden 30 kilo aangekomen. De sertraline en mirtazapine zijn toen gestopt omdat het aankomen niet stopte. Nortrilen was de eerste TCA die ik slikte. Werkte van alle anti depressiva's het best tegen de suicidale gedachtes al viel ik daarin ook regelmatig [lees meer...]weer terug en al snel zat ik op 100mg en maximaal therapeutische bloedspiegel. Nog lithium en lamotrigine erbij geprobeerd de en na ruim 2 jaar besloten te stoppen. Op mijn verzoek in 1 week van 100-0 mg gegaan. dat ging goed zonder gekke afkickverschijnselen (alleen 2 dagen matige hoofdpijn) maar omdat ik toen toch al in een terugval zat was m'n stemming al ver te zoeken en kan ik niet oordelen wat het effect daar op was. of het bv nog veel slechter werd) Wat opvallend was, was dat m'n evenwicht weer helemaal normaal werd en het trillen stopte in de periode dat ik zonder anti depressiva zat, tussen de nortrilen en de mao remmer die ik nu slik en dat ik in 6 weken 10 kilo afviel. Vind het lastig om te zeggen hoe werkzaam het is en hoe ik de bijwerkingen vond. denk dat je de werking en bijwerking gewoon tegen elkaar af moet wegen. Qua werking gedeeltelijk tevreden. het leek soms wel wat te doen maar hield geen stand of hielp te weinig. Qua bijwerkingen merk ik pas na het stoppen hoeveel last ik er van had. op het moment zelf valt het niet zo op behalve dat slechte evenwicht en aankomen. Tegen het aankomen slikte ik ritalin. met 3x20 tot 30 mg per dag hield ik mijn gewicht constant. Op momenten dat ik periodes zonder ritalin deed kwam ik gelijk weer 0,5-1kg per week aan.

23-11-2017 | Man | 73
nortriptyline (25mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Meniscus rechts binnenzijde verwijderd (1980), Heupprothese Links en rechts (1993 en 2000), Geperforeerde appendicitis (1993), Hemicollectomie (1993). 5 interventies voor obstructies dunne en dikke darm - intense vergroeiingen (vanaf 1993 tot heden). Ongeval met kettingzaag - nervus medianus gedeeltelijk weggerukt. Ontwikkeling van "Südeck-atropie "- CRPS II definitief 20[lees meer...]05. Werking van verteringsstelsel wordt meer en meer verstoord en ontlasting blijkt onmogelijk - Plaatsing van Ileostoma (2017). De dikke darm moet verwijderd worden (2018). Hartproblemen, een deel krijgt te weinig zuurstof en ... (2018). Bij deze kroniek behoort een gedurig aangepaste medicatie, die uiteraard oplossingen aanbood, maar tevens ook vergezeld ging met nevenwerkingen, die soms ook mede de oorzaak waren van verdere problemen.

04-11-2017 | Vrouw | 53

05-10-2017 | Man | 61
nortriptyline (50mg)
Ik heb niet echt een idee dat het tegen de zenuwpijn helpt? Aangezien het van huis een antidepressivum is kan het wel helpen tegen het gevoel van somberheid van 24/7 pijn, voor al meer dan 25 jaar...

02-07-2017 | Vrouw | 57
nortriptyline (25mg)
Gebruik het nog te kort om een goed effect te hebben.

29-12-2016 | Vrouw | 28
nortriptyline (25mg)
Ik gebruik dit middel sinds kort, het leek de eerste maand goed te werken, daarna kwam de depressie terug. De dosis die ik gebruik is inmiddels opgehoogd naar 125 mg. Helaas nog niet met het gewenste effect. Sinds gisteren ben ik daarom ook het middel lamotrigine gaan gebruiken, hopelijk gaat het wat doen.

09-11-2016 | Vrouw | 70
Chronische depressie
droge mond trillende handen moe koud en verward

23-11-2022 | Vrouw | 47
nortriptyline (10mg)
Enorm kort lontje. Ik gebruik dit voor zenuwpijn, morgen overleggen met huisarts maar wil ze niet meer innemen

29-06-2022 | Man | 59
Lage rugpijn
Sinds ik Notrilen gebruik, was het mijn vrouw opgevallen dat ik snel boos en geïrriteerd ben. Ik vraag mij af of dat een bijwerking van Notrilen is?

14-02-2021 | Vrouw | 70
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

28-08-2020 | Vrouw | 22
Depressief
Bijna 2 weken nortrilen 100 mg. Wanneer merkten jullie dat het medicijn hielp?