Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

handen trillen of trillen tijdens het rusten duizeligheid misselijkheid reumatische pijnen hartritmestoornissen droge mond

Stoppen met roken (30 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

07-12-2020 | Vrouw | 60
Acute inflammatoire polyneuropathie
Notrilen gekregen als derde in de rij voor de behandeling van neuropatie dat houd voor mij ij helse brandende voeten dat steeds verder omhoog kruipt. Notrilen werd ingezet tezamen met elastische kous en steunzolen dus de klachten werden minder. Maar de bijwerkingen zijn niet te harden. Het lijkt alsof ik weer opvliegers heb en ik zit mezelf helemaal vol te proppen voor he[lees meer...]t eerst in vijf jaar na mijn maagverkleining en het land niet eens. Ik zit verstopt enz enz en vandaag ontdekte ik dat ik niet dankzij de notrilen een vermindering van de klachten heb. Ik droeg vandaag geen kousen en geen zolen maar ik had wel notrilen gehad en ik ben terug bij de pijn. Dus voor mij geen notrilen meer. Blij dat ik hier terecht kwam en herkenning las.

06-10-2020 | Vrouw | 33

05-10-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Blij eens wat positief te lezen over nortrilyline...ben pas gestart dus nog even afwachten...ik nam 225 efexor maar die is nu met 75 mg vermindert

28-08-2020 | Vrouw | 22
Depressief
Bijna 2 weken nortrilen 100 mg. Wanneer merkten jullie dat het medicijn hielp?

23-08-2020 | Vrouw | 64
ik lees dat u al 6 jaar slikt en na 54 niet zo veel mag waar staat dat dan

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

27-02-2020 | Vrouw | 45
nortriptyline (50mg)
Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.

13-01-2020 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.

30-12-2019 | Vrouw | 57
nortriptyline (25mg)
Na jaren lang zenuwpijn en door arts niet erkend pas na 30 jaar vastgesteld door arts pijnbestrijding,het medicijn sinequan gekregen voor de nacht innemen en ik kan slapen zonder pijn!

22-12-2019 | Vrouw | 58
nortriptyline (50mg)
Ik gebruik dit middel nu 6 jaar. En ben opgenomen geweest voor hartritmestoornissen en moest een electroshock onder gaan. Lees nu de vernieuwde bijsluiter en ben heel erg geschrokken. Ten eerste mag je dit middel maar een half jaar gebruiken. Ipv zes jaar. 100mg geslikt,2 tabletten van 50 mg. Lees nu dat ouderen( 58 jaar) max 50 mg mogen slikken. In dosering door de dag [lees meer...]heen. Ipv in 1x 100 mg. Ernstig hartfalen en zeer zelden plotselinge hart dood!!! Was al bezig met een zeer lage afbouw van dit middel ,wat slapeloosheid tot gevolg heeft. Maar wil er nu zo snel mogelijk van af. Wees gewaarschuwd en lees die bijsluiter goed!!! Y.

10-11-2019 | Vrouw | 60
Chronisch pijnsyndroom
In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.

01-11-2019 | Vrouw | 48
nortriptyline (50mg)
Mijn klachten begonnen met peesplaatontsteking en hielspoor. Na veel dokteren en behandelingen bleef zenuwpijn over in voet dat door hele been doortrok. Nortrilen begon na een maand inname te werken. Ik slik ze voor het slapengaan ( 2x25mg) omdat ik anders overdag te duf ben ( bijwerking). In de avond neemt de pijn wel weer toe maar het helpt me wel om overdag weer zonder [lees meer...]loopkruk te kunnen functioneren. Je slaapt er ook lekker van door.

03-10-2019 | Vrouw | 74
nortriptyline (25mg)
Zelfmoordneiging Heb het nu al een paar jaren , ben er zeer tevreden over , Heb het jaren geleden gekregen omdat ik Jampix had om van het roken af te komen , ik weet niet hoelang , maar na een niet al te lange tijd werd ik helemaal gek van dat medicijn ,toen kreeg ik de nortrilen en na 2 weken was ik al een heel ander mens , geweldig.

02-10-2019 | Vrouw | 28
Postnatale depressie
Ik vond dit echt een verschrikkelijk medicijn. Ik heb het een maand ' geprobeerd ' , maar het heeft niks geholpen. Het maakte het lichamelijk zelfs nog zwaarder voor me. Ik kon niet meer naar de wc, zelfs met sterke laxeermiddelen niet. Ik had een hele droge mond en zweette de hele dag ontzettend. Ook veranderde mijn figuur heel snel, mijn spiermassa nam enorm af en ik beg[lees meer...]on gelijk al aan te komen. Na 4 weken helemaal niks aan effect, dus daarna gelukkig gestopt.

30-09-2019 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Heb jaren al veel medicatie voor andere chronische ziektes, maar de psygiater kon geen andere middel geven alleen nortriptyline 25 mg 4tabletten en oxazepam 10 mg 3x en slaapmedicatiie 10 mg voor de rest afwachten, obstipatie en wazig zien toename gewicht neem ik voor lief, als het maar gaat helpen, wazig zien alleen als ik in mijn smartphone iets moet schrijven of lezen d[lees meer...]an toch leesbril, graag wil ik kontakt via de mail met lotgenoten.

26-09-2019 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Depressieve klachten werden bij huisarts niet (h)erkent. Na zelfmoordpoging opgenomen geweest. Gestart met 200mg nortrillen en 100mg trazolan per dag. Na opname periode met behulp van psychotherapeut afgebouwd naar 100mg nortrillen per dag. Na 2,5 jaar therapie en de diagnose chronisch depressief gaat het goed met mij. Ik weet hoe te handelen als ik down wordt en mijn om[lees meer...]geving ook. Ben zeker in de begin periode veel aangekomen in gewicht. Sport veel en let op mijn voeding maar helaas nog steeds een te hoog bmi. Geen reden trouwens om te stoppen met sporten.