Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

handen trillen of trillen tijdens het rusten duizeligheid misselijkheid reumatische pijnen hartritmestoornissen droge mond

Stoppen met roken (30 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-09-2019 | Vrouw | 29
Depressiviteit
Vorig jaar gekregen voor dagelijkse hoofdpijn, dit hielp niet dus ben gestopt (kreeg toen 50MG). Na het stoppen kreeg ik depressieve gevoelens (er is ook wel erg veel gebeurd in de tijd dat ik het slikte) dus na overleg met de huisarts weer begonnen, volgens hem moest ik dan wel 100mg slikken, dat doe ik nu een paar weken maar ik heb trillende handen, ik zweet héél erg, na[lees meer...] het naar school brengen van mn dochter is mn shirt doorweekt & mijn hartslag is continu rond de 110, zeer vervelend. Ik ga weer afbouwen! (voor de depressieve klachten heeft het overigens wel geholpen)

23-08-2019 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Ik heb last van wazig zien door deze medicijn nortriptyline 50 mg eerste week geen last alleen droge mond en nu heb echt veel last van wazig, zien ik vraag me af of iemand ook er last van heeft gehad zo ja is het over gegaan oof juist niet??

14-06-2019 | Vrouw | 37
nortriptyline (75)
Bijna 2 jaar Nortrilen 75 nr gebruikt, totdat ik een hoge hartslag kreeg van rond de 140 in rust bij de cardioloog beland. Die vertelde dat het van de nortrilen komt hij had al eerder mensen gehad die hoge hartslag en verzwakte hartspier aan de nortrilen overgehouden hadden. Gelukkig echo hart bleek goed, na stoppen nortrilen hartslag gewoon weer tussen de 60/70. Voor mij[lees meer...] nooit weer!

03-05-2019 | Vrouw | 49
nortriptyline (10mg)
Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.

28-03-2019 | Vrouw | 31
nortriptyline (10mg)
Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...

28-03-2019 | Vrouw | 22
nortriptyline (10mg)
Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.

17-02-2019 | Vrouw | 35
Chronische depressie
na 10 jaar sertraline overgestapt naar nortrilen. ik werd er heel erg vlak van, wilde alleen nog maar in mijn eigen circeltje blijven. wilde alleen nog maar alleen zijn. geen mimiek meer in gezicht. in het begin last van hartkloppingen en opgejaagd gevoel. trillerig. suicidale gedachten zijn wel verdwenen door dit middel, maar ik kan nog steeds nergens van genieten.

24-01-2019 | Vrouw | 46
nortriptyline (150mg)
Ik slik het nu 2,5 jaar en ben er erg blij mee. In het voorjaar van 2016 gestart met een andere antidepressiva, hierdoor in een ernstige depressie met psychotische kenmerken terecht gekomen. Tijdens opname en wat gerommel met medicatie bleek dat Nortrilen voor mij op dat moment de beste ‘keuze’ was ( naast mirtazapine en oxazepam in het begin, die heb ik er toen ik het nie[lees meer...]t meer nodig had snel vanaf gehaald). In het begin veel bijwerkingen gehad. Duizelig, lage bloeddruk waardoor ik als ik te snel opstond in elkaar zakte, droge mond soms zo erg dat mijn wangen aan mijn gebit plakten, trillen van handen en ontzettend zweten bij elke beweging die ik maakte. Ook ervoor ik erge traagheid net of ik in een slowmotionfilm zat. Nu ruim 2,5 jaar verder nog steeds last van een droge mond (zorg ervoor dat ik altijd een flesje water bij me heb), wat sneller zweten als normaal en gewichtstoename. Ik slik de 150mg voordat ik ga slapen zodat de meeste dufheid ‘s nachts zit. Een ander voordeel is dat het ook rust geeft in mij hoofd (Heb ritalin en methylfenidaat geslikt voor ADHD maar moest daar mee stoppen toen ik in depressie terecht kwam).

17-01-2019 | Vrouw | 66
nortriptyline (10mg)
Ik kreeg eerst gabapentine 100 mg. voor de zenuw klachten in de benen. Geen last meer van de zenuwpijn, maar ik sliep slecht door zware hoest buien en zeer droge mond. Is een bijwerking van dit medicijn. Nu 3 dagen aan de nortrilen 10 mg. Ervaar een lichte verbetering maar begin slecht te slapen en heb veel gerommel in mn darmen. Is dit een bijwerking? Ook lees ik hier dat[lees meer...] het voor wordt voorgeschreven voor stoppen met roken en depressies. Roken doe ik niet en gelukkig heb ik geen last van depressive gevoelens. Nu vraag ik me af is dit wel een goed medicijn voor mijn zenuw pijn in de voeten en benen waardoor ik moeilijk loop en snel vermoeid ben.

12-01-2019 | Vrouw | 54
nortriptyline (10mg)
Ik vind dat nortrilen een goede medicament voor mijn depressie. Ik slik 100 mg per dag. Echter is mijn bloedspiegel is hoog. Mijn huisarts heeft 50 mg voorgeschreven en de depressie komt weer terug. Wat is de lange termijn consekventies voor de hoge bloedspiegel?

25-09-2018 | Vrouw | 22
nortriptyline (50mg)
Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!

09-08-2018 | Vrouw | 60
nortriptyline (10mg)
Begonnen met 10mg, per week met 10 Mg opgehoogd tot 40 Mg. Suïcidale wens werd per ophoging groter. Doorlopend het gevoel dat de wens er niet meer te willen zin ‘ om de hoek stond ‘.

07-08-2018 | Vrouw | 70
Tongbranden
Heb dit medicijn voor MOND EN TONG BRANDEN! met helse pijn en burn-out. na 6 weken 75 mg Notrilen en ontspanning therapie is het leven weer aangenaam. Het afschuwelijke branden in de mond is nu heel draagijk en heb weer energie!

15-05-2018 | Vrouw | 37
nortriptyline (25mg)
Sinds voorjaar 2012 een depressie. In december 2015 begonnen met combi nortrilen/sertraline/mirtazapine. Toen in 5 maanden 30 kilo aangekomen. De sertraline en mirtazapine zijn toen gestopt omdat het aankomen niet stopte. Nortrilen was de eerste TCA die ik slikte. Werkte van alle anti depressiva's het best tegen de suicidale gedachtes al viel ik daarin ook regelmatig [lees meer...]weer terug en al snel zat ik op 100mg en maximaal therapeutische bloedspiegel. Nog lithium en lamotrigine erbij geprobeerd de en na ruim 2 jaar besloten te stoppen. Op mijn verzoek in 1 week van 100-0 mg gegaan. dat ging goed zonder gekke afkickverschijnselen (alleen 2 dagen matige hoofdpijn) maar omdat ik toen toch al in een terugval zat was m'n stemming al ver te zoeken en kan ik niet oordelen wat het effect daar op was. of het bv nog veel slechter werd) Wat opvallend was, was dat m'n evenwicht weer helemaal normaal werd en het trillen stopte in de periode dat ik zonder anti depressiva zat, tussen de nortrilen en de mao remmer die ik nu slik en dat ik in 6 weken 10 kilo afviel. Vind het lastig om te zeggen hoe werkzaam het is en hoe ik de bijwerkingen vond. denk dat je de werking en bijwerking gewoon tegen elkaar af moet wegen. Qua werking gedeeltelijk tevreden. het leek soms wel wat te doen maar hield geen stand of hielp te weinig. Qua bijwerkingen merk ik pas na het stoppen hoeveel last ik er van had. op het moment zelf valt het niet zo op behalve dat slechte evenwicht en aankomen. Tegen het aankomen slikte ik ritalin. met 3x20 tot 30 mg per dag hield ik mijn gewicht constant. Op momenten dat ik periodes zonder ritalin deed kwam ik gelijk weer 0,5-1kg per week aan.

12-05-2018 | Vrouw | 64
nortriptyline (25mg)
Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek

24-04-2018 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.