Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

11-07-2019

Dysthymie

Eerste medicijn dat ik gebruik en het lijkt direct een schot in de roos. Al meerdere maanden geen suicale gedachten meer en de diepe dalen zijn een stuk minder diep geworden. In het begin heel vlak maar dat trok snel weg.
02-07-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Slik al 8 jaar dit middel en ben 100% tevreden, ik leef weer, eet weer, reis weer. In het begin van mijn depressie heb ik van alles geslikt, niks werkte klachten werden groter, ik was net een proefkonijn! Werd verplicht opgenomen en mijn behandelaar schreef NORTRILEN voor en heel snel ging ik weer eten en was binnen enkele maanden weer de 'oude'
25-02-2019

Stoppen met roken

Nu 5 jaar geleden via stoppen met roken traject gestart met dit medicijn en na een week geen enkele behoefte meet gehad om te roken. Bovendien werkte het een tijd ook gied tegen lage rugklachten .
17-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Kreeg ontzettend veel last van hartkloppingen en veel te hoge bloedruk en paniek aanvallen slapeloosheid. heb dit middel gekregen voor neuropatische zenuw pijn. Mijn ervaring is het middel nog erger als de klachten. Op advies van de specialist gelijk gestopt heb het middel twee weken gebruikt. voor mij hoeft dit niet meer.
07-02-2019

Stoppen met roken

Via via hoorde ik over dit medicijn om te stoppen met roken ... Ik had een aantal pogingen gedaan om te stoppen wat elke keer mislukte .. Bij de huisarts gevraagd om nortrillen en gekregen .. Heeft mij super goed geholpen de eerste weken door ... Nooit meer gerookt
18-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Na jarenlang SSRI's als Fluvoxamine en Seroxat zonder dat het hielp was Nortrilen voor mij hét middel om van mijn vreselijke depressies af te geraken. Zonder al te veel bijwerkingen in mijn geval een schot in de roos. Het blijft altijd een beetje trial and error met deze middelen.
20-08-2018

Chronische depressie

Suïcidaal gedrag neemt alleen maar toe. Voel mij flink geïrriteerd en de geluiden komen extra hard binnen.
14-04-2018

Chronische depressie

1e gebruik, enorm draaien omgeving, veel last van droge mond, af en toe duizelig en suf
23-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Meniscus rechts binnenzijde verwijderd (1980), Heupprothese Links en rechts (1993 en 2000), Geperforeerde appendicitis (1993), Hemicollectomie (1993). 5 interventies voor obstructies dunne en dikke darm - intense vergroeiingen (vanaf 1993 tot heden). Ongeval met kettingzaag - nervus medianus gedeeltelijk weggerukt. Ontwikkeling van "Südeck-atropie "- CRPS II definitief 20[lees meer...]05. Werking van verteringsstelsel wordt meer en meer verstoord en ontlasting blijkt onmogelijk - Plaatsing van Ileostoma (2017). De dikke darm moet verwijderd worden (2018). Hartproblemen, een deel krijgt te weinig zuurstof en ... (2018). Bij deze kroniek behoort een gedurig aangepaste medicatie, die uiteraard oplossingen aanbood, maar tevens ook vergezeld ging met nevenwerkingen, die soms ook mede de oorzaak waren van verdere problemen.
05-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Bij mij helpt geen enkele antidepressiva.De depressies blijven op visite komen welk medicijn ik ook gebruik. Nortrilen zou volgens mijn specialist "het" middel zijn. Voor mij is het bagger. Het enige dat werkt bij anti-depressiva zijn de bijwerkingen, dus ook bij Nortrilen. Wat voor mij, maar ik denk ook voor anderen, geldt dat je nooit werkelijk kan vaststellen of de klac[lees meer...]hten werkelijk door het medicijn veroorzaakt worden. De enige optie om daar achter te komen is te stoppen met het medicijn, maar dat houdt ook weer risico's in. Ik slik ze eigenlijk alleen maar omdat ik dan het idee heb nog iets aan mijn depressies te doen. Bestaat er wel een werkend antidepressiva middel?
05-10-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb niet echt een idee dat het tegen de zenuwpijn helpt? Aangezien het van huis een antidepressivum is kan het wel helpen tegen het gevoel van somberheid van 24/7 pijn, voor al meer dan 25 jaar...
29-09-2017

Stoppen met roken

Ter ondersteuning bij stoppen met roken. ik rookte ruim 30 shagjes per dag. Ruim 2 weken voor het starten met instellen van nortriptyline heb ik het roken al verminderd naar maximaal 8 per dag. Dit was knap moeilijk. Toen ik van 25mg naar 50 mg opbouwde na 3 dagen, begon ik te merken dat de drang en onrust om te roken al afgenomen was. nu 2 dagen op 75mg, rook er nog [lees meer...]enkele en overmorgen helemaal stoppen. Nortriptyline werkt goed en onderdrukt de drang om te roken en helpt bij het "gemis" van Nicotine. Dit zal van mens tot mens kunnen veranderen. Het belangrijkste blijft toch de wil en motivatie om niet meer te roken. Het medicijn helpt daar zeker bij, maar het is geen wondermiddel. De bijwerkingen zijn geregeld pittig. Maar als je dat wegzet tegen de ernstige gevolgen van het roken, is de keuze niet moeilijk.
20-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)

20 september 2017. Ben in februari 2017 begonnen met het slikken van nortrilene 50 mg en is toen in een paar weken verhoogd naar 200mg en al vanaf het begin van gebruik begon de ellende. had geen eetlust meer, ging vreselijk zweten, klammen handen, hele lichaam jeuk en ben toen 15 kilo afgevallen, maar dit zou vanzelf overgaan werd gezegd. dat neem je dan aan maar het wer[lees meer...]d steeds erger en uiteindelijk de nortrilene afgebouwd in overleg met behandelaar en volgens de voorschriften en dan zouden de klachten vanzelf verdwijnen, maar de ellende bleef. En werd steeds erger. het is nu september en ben begin september afgevoerd naar het ziekenhuis ondervoed uitgedroogd ben inmiddels vanaf dat ik met de nortrilene ben begonnen 45 kilo afgevallen en kan helemaal niets meer, kan al maanden niet meer eten en drinken zit 24 per dag aan de sondevoeding. is er iemand die deze ervaring ook heeft?
05-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Aanvankelijk slikte ik er twee per dag nu eenmaal 1 tablet. Ik heb expres afgebouwd, omdat het de depressie niet tegenhield en wel maakte dat ik lomer werd zeker in verband met de lithium die ik slik. (Eerst 500mg nu terug gebracht tot 300 mg). Het "leuke" van antidepressiva is dat ze averechts werken op de adviezen die een depressieveling krijgt. Men zegt ga naar buiten,[lees meer...] ga wandelen, ga uit bed enz.enz. Antidepressiva maakt middels de bijwerking dat dit soort zaken gewoon NIET lukken.
05-04-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Dit was mijn derde middel. Al snel werd ik duizelig, kreeg ik een droge mond, liep ik vreselijk te zweten en moet ik aan de bèta blokkers vanwege tachycardie. Toen begon de werking. Ik leek ineens een hersenactiviteit van heb ik jou daar te hebben. Ik ging als een raket. Tegelijkertijd werd ik super emotioneel, maar dan wel zodanig dat ik bij mijn emoties kon. Na een aanta[lees meer...]l weken nam het effect af. zodanig dat ik het idee kreeg dat ik een poging kon wagen om weer voorzichtig aan het werk te gaan. Dat geloof bleek ijdel. Ik had de super turbo hersenactiviteit niet meer, was gewoon weer depressief als vanouds, maar de bijwerkingen bleven. Vooral het zweten. Van maar een kleine inspanning begon ik al te zweten als een paard. De psychiater heeft me er vervolgens rap vanaf gehaald en een nieuw middel voorgeschreven.
31-03-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit medicijn omdat ik 's nachts geen rust in mijn hoofd vond met slaapproblemen als gevolg. De 10mg leek de eerste dagen voldoende, later bleek de nachtelijke onrust toch te groot en ben ik 20mg gaan gebruiken. Resultaat heerlijk slapen en langzaam komt er weer rust in mijn lijf. Ik heb geen noemenswaardige bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum