Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

handen trillen of trillen tijdens het rusten duizeligheid misselijkheid reumatische pijnen hartritmestoornissen droge mond

Stoppen met roken (30 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

05-09-2017 | Man | 68
nortriptyline (50mg)
Aanvankelijk slikte ik er twee per dag nu eenmaal 1 tablet. Ik heb expres afgebouwd, omdat het de depressie niet tegenhield en wel maakte dat ik lomer werd zeker in verband met de lithium die ik slik. (Eerst 500mg nu terug gebracht tot 300 mg). Het "leuke" van antidepressiva is dat ze averechts werken op de adviezen die een depressieveling krijgt. Men zegt ga naar buiten,[lees meer...] ga wandelen, ga uit bed enz.enz. Antidepressiva maakt middels de bijwerking dat dit soort zaken gewoon NIET lukken.

24-12-2020 | Vrouw | 69
Chronische depressie
Ben overgestapt van duloxitine naar nortriptyline. Zit in de inwerkfase en heb enorm veel bijwerkingen. Dit is dag 6 van de opbouw. Ben er ziek van. 3e. dag overgeven, misselijk, depressief, bonzend vol werkend hoofd .Korte termijngeheugen slecht. Kom tot niets.Wordt om de paar uur wakker s' nachts. Wil volhouden .

14-02-2021 | Vrouw | 70
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

07-08-2018 | Vrouw | 70
Tongbranden
Heb dit medicijn voor MOND EN TONG BRANDEN! met helse pijn en burn-out. na 6 weken 75 mg Notrilen en ontspanning therapie is het leven weer aangenaam. Het afschuwelijke branden in de mond is nu heel draagijk en heb weer energie!

09-11-2016 | Vrouw | 70
Chronische depressie
droge mond trillende handen moe koud en verward

03-02-2016 | Vrouw | 70
Overspannen/burn-out
Ik zat met zelfmoordneigingen van medicijnen, Champix om van het roken af te komen, nou dat heb ik geweten. Ik zal het nooit iemand aanraden, heb er al vaker rare dingen over gehoord. Ik rook nu nog steeds, maar minder en het gaat heel goed met deze medicijnen, ben met 7 per dag begonnen en zit nu op 4, denk niet dat dit nog veranderd, ik heb eens met 3 geprobeerd, maar da[lees meer...]t ging niet. Wanneer ik met deze medicijnen ben begonnen weet ik niet meer, het zal ong: een jaar of 5 zijn. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van de arts van het riagg.

09-11-2017 | Vrouw | 72
Stoppen met roken
Ik gebruikte champix om van het roken af te komen en daar raakte ik helemaal van over de rooie en wilde zelfmoord plegen, toen heb ik nortilen gekregen, ben er heel blij mee.

12-08-2017 | Vrouw | 72
nortriptyline (10mg)
Droge mond, soms niet uit woorden komen, slecht slapen, trillen.

02-07-2019 | Man | 73
nortriptyline (25mg)
Slik al 8 jaar dit middel en ben 100% tevreden, ik leef weer, eet weer, reis weer. In het begin van mijn depressie heb ik van alles geslikt, niks werkte klachten werden groter, ik was net een proefkonijn! Werd verplicht opgenomen en mijn behandelaar schreef NORTRILEN voor en heel snel ging ik weer eten en was binnen enkele maanden weer de 'oude'

23-11-2017 | Man | 73
nortriptyline (25mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Meniscus rechts binnenzijde verwijderd (1980), Heupprothese Links en rechts (1993 en 2000), Geperforeerde appendicitis (1993), Hemicollectomie (1993). 5 interventies voor obstructies dunne en dikke darm - intense vergroeiingen (vanaf 1993 tot heden). Ongeval met kettingzaag - nervus medianus gedeeltelijk weggerukt. Ontwikkeling van "Südeck-atropie "- CRPS II definitief 20[lees meer...]05. Werking van verteringsstelsel wordt meer en meer verstoord en ontlasting blijkt onmogelijk - Plaatsing van Ileostoma (2017). De dikke darm moet verwijderd worden (2018). Hartproblemen, een deel krijgt te weinig zuurstof en ... (2018). Bij deze kroniek behoort een gedurig aangepaste medicatie, die uiteraard oplossingen aanbood, maar tevens ook vergezeld ging met nevenwerkingen, die soms ook mede de oorzaak waren van verdere problemen.

01-04-2022 | Vrouw | 74
nortriptyline (10mg)
Ruim vier weken geleden gestart met Nortriptyline 1 x daags 10 mg. Werd al na een paar weken minder angstig, maar ik merk dat het nu minder goed werkt. Naar de huisarts en ben nu sinds gister op 1 x daags 20 mg. Heb m.i. weinig last van bijwerkingen alleen (afgelopen nacht weer heel erg) word ik wakker en mijn hele lichaam lijkt in brand te staan. Als ik opsta is dat sne[lees meer...]l weer over, maar terug in bed komt het weer opzetten. Ook wel een wat snelle hartslag (als ik me nerveus voel bijvoorbeeld 108). Herkent iemand dit?

03-10-2019 | Vrouw | 74
nortriptyline (25mg)
Zelfmoordneiging Heb het nu al een paar jaren , ben er zeer tevreden over , Heb het jaren geleden gekregen omdat ik Jampix had om van het roken af te komen , ik weet niet hoelang , maar na een niet al te lange tijd werd ik helemaal gek van dat medicijn ,toen kreeg ik de nortrilen en na 2 weken was ik al een heel ander mens , geweldig.

30-10-2022 | Man | 75
nortriptyline (25mg)
Werkt totaal niet medicatie imipramine veel beter maar wordt uit de handel genomen

08-08-2022 | Vrouw | 77
nortriptyline (25mg)
In 2016 had ik ernstige depressie. Onder beheer van psychiater gestopt met citalopram, gestart met Nortrilen 125 mg per dag. Vanaf dat moment, april 2016, kreeg ik "vervelende" benen, zoals ik omschreef. Klachten breidden zich uit. Nu, 2022, na vele consulten bij neuroloog, reumatoloog, orthopeed, haptonoom, psycholoog, osteopaat nog steeds ernstig beperkt in mobiliteit.[lees meer...] Geen afwijkingen gevonden die oorzaak van klacht zouden kunnen zijn. Klachten voornamelijk in de ochtend, uitlopend naar middag ca.15 uur. Daarna minder last. Ik wijt de klachten aan Nortrilen hoewel dit door de diverse specialisten werd tegengesproken. Heb ik ook gemeld bij Lareb. Ik ben er soms moedeloos van. Ik ben tot 2016 erg actief geweest, wandelen, fietsen, met huishouden in de weer. Nu niets meer van dat alles. Vaatwasser leegruimen, douchen, wat opruimen kost mij héél erg veel moeite. Heb gelukkig fijne huishoudelijke hulp voor de echt zware klusjes. Een ding heb ik niet gelukkig en dat is pijn.

20-11-2017 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.

28-06-2023 | Vrouw | 83
nortriptyline (10mg)
Twee weken deze medicijnen gebruikt, maar nog geen resultaat