Nortrilen

nortriptyline

Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

09-11-2017

Stoppen met roken

Ik gebruikte champix om van het roken af te komen en daar raakte ik helemaal van over de rooie en wilde zelfmoord plegen, toen heb ik nortilen gekregen, ben er heel blij mee.
01-03-2017

Stoppen met roken

Omdat in wilde stoppen met roken en mij dit niet lukte zonder hulpmiddelen, ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik dit probleem voorgelegd. Mijn huisarts was niet zo'n voorstander van medicatie om te stoppen met roken. Toch wilde ik dit graag proberen en heeft hij dit uiteindelijk toch voorgeschreven. De Nortilen moet in een aantal dagen worden opgebouwd tot 75mg per[lees meer...] dag. Al vanaf de eerste dag merkte ik dat mijn trek in een sigaret aanzienlijk minder was en kon zo het roken ook geleidelijk afbouwen. Wel had ik ernstig speekseltekort, waarvoor ik ook speciale gel heb gebruikt om mijn gebit te beschermen. Ik dacht, het gaat me lukken... Na 1,5 week begon ik mij steeds slechter en slechter te voelen, zeer depressief! (Voor het gebruik had ik nergens last van) Dit gevoel werd zelfs zo erg dat ik het leven niet meer zag zitten en zelf suicidale gedachten kreeg. Op aandringen van mijn partner ben ik direct gestopt met het gebruik van Nortilen en sinds deze troep uit mijn lichaam is, voel ik mij weer goed! (Helaas rook ik nog steeds :-( ) Voor mij geen medicatie meer!
09-01-2017

Stoppen met roken

super niks geen bijwerkingen en van het roken af. ik rookte vanaf mijn 16 en ben nu 61 voel me fantastisch
25-02-2019

Stoppen met roken

Nu 5 jaar geleden via stoppen met roken traject gestart met dit medicijn en na een week geen enkele behoefte meet gehad om te roken. Bovendien werkte het een tijd ook gied tegen lage rugklachten .
07-02-2019

Stoppen met roken

Via via hoorde ik over dit medicijn om te stoppen met roken ... Ik had een aantal pogingen gedaan om te stoppen wat elke keer mislukte .. Bij de huisarts gevraagd om nortrillen en gekregen .. Heeft mij super goed geholpen de eerste weken door ... Nooit meer gerookt
29-09-2017

Stoppen met roken

Ter ondersteuning bij stoppen met roken. ik rookte ruim 30 shagjes per dag. Ruim 2 weken voor het starten met instellen van nortriptyline heb ik het roken al verminderd naar maximaal 8 per dag. Dit was knap moeilijk. Toen ik van 25mg naar 50 mg opbouwde na 3 dagen, begon ik te merken dat de drang en onrust om te roken al afgenomen was. nu 2 dagen op 75mg, rook er nog [lees meer...]enkele en overmorgen helemaal stoppen. Nortriptyline werkt goed en onderdrukt de drang om te roken en helpt bij het "gemis" van Nicotine. Dit zal van mens tot mens kunnen veranderen. Het belangrijkste blijft toch de wil en motivatie om niet meer te roken. Het medicijn helpt daar zeker bij, maar het is geen wondermiddel. De bijwerkingen zijn geregeld pittig. Maar als je dat wegzet tegen de ernstige gevolgen van het roken, is de keuze niet moeilijk.
25-03-2017

Stoppen met roken

Ik ben hier zeer positief over omdat ik totaal geen behoefte meer heb aan roken en zit weer goed in me vel ook al heb ik zeer trieste ervaringen gehad ben ik al doende al mijn verslavingen kwijt. Alcohol, roken, drugs, veel te veel suiker, vieze kant en klaar maaltijden en voel me weer kiplekker wat ook wel eens mocht na meer dan 20 jaar van problemen. Alle angst is weg ik[lees meer...] heb gewoon te veel gezien en meegemaakt en dat geeft mij een bijna oneindig gevoel en stemt me zeer gelukkig.
03-03-2013

Stoppen met roken

Ik slik notrilen sinds enkele dagen wegens rookverslaving, daarbij slik ik wegens depressie/psychose sinds enkele jaren pimpamperon en moet zeggen dat deze combinatie wel zorgt voor een diepe slaap met levensechte dromen, droge mond en gevoelige ogen maar zeer zeker ook minder behoefte aan sigaretten (mijns zeggens heb ik na enkele dagen een steeds sterkere wil om te stopp[lees meer...]en met roken en is het nu afwachten tot de zin in een sigaret, vooral na het wakker worden zo goed als verdwenen is) ik noem het geen wonderpil maar wel een goede hulp !
20-08-2012

twijfelachtig