Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

Bij  ZenuwpijnX

Stoppen met roken (30 meningen)
Chronische depressie (26 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-01-2024 | Vrouw | 22

14-08-2023 | Vrouw | 65
nortriptyline (10mg)
Gekregen voor zenuwpijn 2x 10mg innemen voor het slapen gaan. gelijk veel last van buikpijn, obstipatie, vermoeidheid en oorsuizen. Kan geen voordelen opnoemen, kreeg zelfs meer pijn.na 4 weken uit eigen beweging gestopt.

17-05-2023 | Vrouw | 30
nortriptyline (10mg)
Vreselijk middel. Ik heb 6 dagen laagste dosis gebruikt voor zenuwpijn. 6e nacht werd ik wakker met OORVERDOVENDE tinninus. Ik ben direct gestopt en heb daarna 4 nachten zo goed als niet kunnen slapen en de ergste paniek ooit. Voordat ik begon met de medicijnen sliep ik prima. Na 4 dagen knapte ik op en nam de volume van tinnitus af. Het is er nog steeds, maar hoop zo erg [lees meer...]dat het weggaat!!

12-02-2023 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik krijg de nortrilen voor zenuwpijn , ik gebruik het nu 1,5 maand .. Vreemd genoeg vond ik opeens het roken vies, dus ik rookte van 15 sigaretten per dag opeens 2 per dag en nu helemaal niks meer . Ik was niet van plan te stoppen, maar dit ging vanzelf .. heb geen afkick verschijnselen ervan , de zin in een sigaret is er ook niet .. Soms probeer ik het wel eens maar [lees meer...]na 1 trekje gooi ik hem weg , vind het echt vies.. Behalve een droge mond en vieze smaak heb ik verder geen bijwerkingen

23-11-2022 | Vrouw | 47
nortriptyline (10mg)
Enorm kort lontje. Ik gebruik dit voor zenuwpijn, morgen overleggen met huisarts maar wil ze niet meer innemen

11-04-2020 | Vrouw | 51
nortriptyline (50mg)
Ik slik bijna 2 jaar Nortrilen voor zenuwpijn na operatie. Eerst samen met oxycodon. 1x per dag 100 mg Nortrilen. Bijwerkingen: - gewichtstoename - de hele dag een hele droge mond - slechter zicht

19-03-2020 | Man | 65
nortriptyline (10mg)
Vanwege een soort hernia schreef de orthopeed eerst 10 mg voor. Aanvankelijk werkte dit goed en had ik alleen de hele dag een "zombiegevoel". Toen na 14 dagen de dosering werd verhoogd naar 20 mg begon de ellende. Hoofdpijn, oorsuizen, problemen met plassen, ontregelde bloedsuiker, slapeloosheid, hele dag zombiegevoel. Zeker omdat ik niet meer kon slapen en ook het plassen[lees meer...] steeds moeilijker ging stopte de huisarts het gebruik direct. Daarna knapte ik langzaam weer op. Na 2 maanden heb ik alleen nog ernstig oorsuizen (nooit eerder last van gehad) en ben ik daarvoor naar de kno-arts doorverwezen. Dat nortrilen is gewoon puur gif!

27-02-2020 | Vrouw | 45
nortriptyline (50mg)
Voor mij werkte het medicijn helaas niet. Ik had het voor geschreven gekregen voor mijn functionele dyspepsi. Ben opzoek naar het juiste medicijn om de pijn te doen verdwijnen tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.

30-12-2019 | Man | 25
nortriptyline (25mg)
Sinds vier weken gebruik ik 25mg voor zenuwpijn in beide benen. Ik gebruikte eerste pregabaline maar dat was slechts enkele weken effectief, waarna ik steeds de dosis moest verhogen tot ik niet verder omhoog kon. Nortriptilyne Neemt de pijn niet weg maar maakt het een stuk dragelijker. Het duurde wel een goede drie weken voordat de werking intrad dus geef het zeker even ru[lees meer...]stig de tijd. Eerste paar dagen droge mond, verder zijn vooral tinnitus en versnelde hartslag gebleven als bijwerkingen. Tot nu toe nog niet aangekomen of afgevallen.

30-12-2019 | Vrouw | 57
nortriptyline (25mg)
Na jaren lang zenuwpijn en door arts niet erkend pas na 30 jaar vastgesteld door arts pijnbestrijding,het medicijn sinequan gekregen voor de nacht innemen en ik kan slapen zonder pijn!

01-11-2019 | Vrouw | 48
nortriptyline (50mg)
Mijn klachten begonnen met peesplaatontsteking en hielspoor. Na veel dokteren en behandelingen bleef zenuwpijn over in voet dat door hele been doortrok. Nortrilen begon na een maand inname te werken. Ik slik ze voor het slapengaan ( 2x25mg) omdat ik anders overdag te duf ben ( bijwerking). In de avond neemt de pijn wel weer toe maar het helpt me wel om overdag weer zonder [lees meer...]loopkruk te kunnen functioneren. Je slaapt er ook lekker van door.

03-05-2019 | Vrouw | 49
nortriptyline (10mg)
Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.

28-03-2019 | Vrouw | 31
nortriptyline (10mg)
Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...

12-05-2018 | Vrouw | 64
nortriptyline (25mg)
Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek

05-10-2017 | Man | 61
nortriptyline (50mg)
Ik heb niet echt een idee dat het tegen de zenuwpijn helpt? Aangezien het van huis een antidepressivum is kan het wel helpen tegen het gevoel van somberheid van 24/7 pijn, voor al meer dan 25 jaar...

31-05-2015 | Vrouw | 60
nortriptyline (50mg)
voor mij werkt dit middel voor 3 dingen: post-virale zenuwpijnen aan mijn hoofd , slapeloosheid en depressie. Ik gebruik het nu al 5 jaar en kan niet zonder. Ben er tot 3 uur 's middags moe van en heb droge slijmvliezen, maar zonder nortrilen kan ik niet is gebleken, want heb het wel eens afgebouwd, maar dan komen klachten verhevigd terug. Ik gebruik 100mg per/dag. Is veel[lees meer...], maar specialist adviseerde me zelfs 150mg en ik denk dat ik hier binnenkort op overga.