Ervaringen met Metformine

metformine

Bij  PrediabetesX

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)

Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

23-06-2022 | Vrouw | 34
Prediabetes
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij een verhoogde suiekrwaarde. Gestart met 1x daags 500mg, na 6 weken overgestapt naar 2x daags 500mg en toen begon de ellende. Het begon met maag/darmklachten, welke acceptabel waren en goed mee te leven. Maar toen begon de ellende. Hartkloppingen, zweten, flauwtes, ik dacht dat ik gek werd. Zelfs op mijn werk naar huis gestuurd o[lees meer...]mdat ik niet functioneerde en in de ziektewet gezeten. Mijn suikerwaarden vlogen alle kanten op, dan weer 4,1, dan weer 15,6. Deed voor mij absoluut niet wat het moest doen, het leek bijna een allergische reactie. Een vreselijk medicijn. Heb mijn levensstijl aangepast om de waarden onder controle te houden en dit gaat goed. Het enige voordeel aan dit medicijn is het remmen van de eetlust, waardoor ik in korte tijd zo’n 10kg afviel.

18-12-2020 | Vrouw | 39
metformine (850mg)
Insulineresistentie
2 x 850 voorgeschreven gekregen door endocrinoloog omwille van insulineresistentie (net diagnose gekregen), 1e week 1 x 850, 2e week 2 x 850. Vanaf moment van verhoging enorme bijwerkingen.. 4 kg kwijt op 2 weken door constante diarree (water) en niets te kunnen eten.. Geëindigd in het ziekenhuis omdat ik 0 krachten meer had. Na recuperatie een 2e kans gegeven, 1 x 500 vo[lees meer...]or 1 maand genomen, was OK, dus verhoogd naar 2 x 500, opnieuw zelfde scenario van diarree, dus snel terug gestopt.. Volgens endocrinoloog heeft maar 15% vd mensen bijwerking en maar 5% vd mensen zulk ernstige bijwerkingen als ik gehad heb.. Guess I'm lucky..?

11-01-2019 | Vrouw | 49
Insulineresistentie
Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.

16-04-2020 | Man | 60
metformine (850mg)
Prediabetes
vanaf begin ongemakkelijk gevoel,diarree en opgeblazen gevoel naderhand bulten en rode plekken met jeuk

11-08-2020 | Vrouw | 66
Prediabetes
Door andere medicatie voor vaatproblemen diabetes 2 gekregen volgens arts, bloedsuiker rond de 7.0 Twee jaar doodziek geweest van de metformine, volgens arts onzin door lage dosering, maar werd steeds zieker. Hele dikke buik, kortademig, vocht vast, zeer veel gasvorming en winden laten daardoor incontinent vvan ontlasting. Ik ben gestopt en voel mij nu 2 weken later veel [lees meer...]beter. Niet benauwd meer, met hulp van probiotica geen darmproblemen meer en 2 kilo vocht kwijt. Bloedsuiker blijft gewoon tussen 6-en 7, voor mij die troep niet meer.