Metformine (572 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

13-02-2022 | Vrouw | 44
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Na langdurige corticosteroïdenkuur +8kg. Beperkt sporten mogelijk tijdens revalidatie. Even ondersteuning gevraagd

12-02-2022 | Vrouw | 30
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Al lange tijd dit medicijn in gebruik 0,5 maar vanaf het begin al erg misselijk braken vieze rotte ei boeren en moeilijk naar de wc kunnen. Afgelopen januari '22 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm ernstige verstopping. Endoscopie gehad en niks raars te vinden. Nu gestopt en het gaat stukken beter. Voor mij deze troep niet meer dan maar Leven met wat hogere waard[lees meer...]en.

11-02-2022 | Vrouw | 24
semaglutide (1)
Afslanken - overgewicht
Begonnen op 8juni2021, ondertussen 8maanden verder en 32kg lichter! Door dit middel is het mij gelukt om een gezonde levensstijl te vinden en ook om te beginnen met sporten. Eerste paar weken misselijk geweest. Ik voel wel altijd als de week om is dan ik wat meer ‘goesting’ begin te krijgen met eten.

11-02-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,50)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Werkt in op de onderliggende insulineresistentie bij PCOS. Ik gebruik dit in combinatie met gynositol. (Bij de fertiliteitsbehandelingen moet hier wel tekens weer mee gestopt worden. Maar ik ben zeer dankbaar dat ik het kan gebruiken in de pauze, want het verschil is groot.)

05-02-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (0,50mg)
Afslanken - overgewicht
Neem het nu 5 maand eerste maand 0,25 Tweede maand 0,50 3 maand 1mg ,maar is te zwaar dus blijf ik bij 0,50 . Maar neem niet wekelijks soms om de 14 dagen . Ben zeer blij . Ben 14 kg 300 al kwiijt . Nu blijft het zo wat hetzelfde . Want kan moeilijk naar toilet.

26-01-2022 | Vrouw | 44
2 de week 0,25 Geen bijwerkingen Nog steeds evenveel honger en trek

22-01-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Op 3 jaar tijd van 65 kg naar 75 kg, gewoon door Bourgondisch te leven en naar bijna nix meer gekeken.. Op eigen houtje, met shakes etc kreeg ik er gewoon nix meer af.. leeftijd waarschijnlijk🙈.. BMI net boven 25, nie ernstig ma wel nooit gehad in mn leven.. maar vooral ongelukkig als ik mezelf id spiegel zag.. sinds 8/12/21 bezig met de 0,25 en ondertussen, op n dikke 5[lees meer...] weken 5,5 kg kwijt. Zalig! De 1e week wel kotsmisselijk alsof er eten hoog in mn keel zat.. lust in zoetigheid & vreetbuien compleet weg.. was een echt snoep/koekie/koolhydratenmonster ma sinds ik begonnen ben gewoon nix meer en mis t ook nie.. ik denk nu zelfs na over hoe gezond iets is voor ik t opeet😅.. mijn alcoholgebruik is nagenoeg tzelfde gebleven dwz door de week zelden ma ih weekend ontzeg ik mij nix.. ma ik eet&drink sowieso minder want het vol gevoel is gewoon sneller daar.. ik zit dus ondertussen aan maand 2 en ben wel nog steeds 0,25 ah spuiten omdat ik dat voor mij zeer effectief vind en ook geen zin heb in mogelijke kotsmisselijkheid bij verhoging vd dosis.. dus, ik vind t n aanrader want word weer blij van mn spiegelbeeld..

21-01-2022 | Vrouw | 24
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het product sinds 1 oktober 2021 en ben tot vandaag 14kg vermagerd. Tot 1 maand geleden gebruikte ik 0,25mg en sinds vorige maand 0,50mg dus ik kan nog een stapje hoger gaan.

20-01-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu 3 maanden Ozempic en helaas heeft het hier nog niet zoveel effect. Ik heb een maand lang 0,25 genomen en dan gestart met 0,5. Daar doe ik nog even verder mee aangezien ik te misselijk was om over te schakelen naar een hogere dosis. Ik blijf continu misselijk. Het verergert precies en altijd heel moe. Soms betert de misselijkheid als ik iets heb gegeten. Als[lees meer...] ik zit en rustig mijn werk doe dan gaat het maar van zodra ik rechtsta en wat boodschappen ga doen buitenshuis, begint de misselijkheid nog meer te spelen en begin ik te kokhalzen. In totaal ben ik 2kg kwijt. Best wel frustrerend want heb al vanalles geprobeerd en had stiekem gehoopt dat dit toch wel iets meer ging doen dan 2kg op 3 maanden. Ik blijf hopen dat de misselijkheid ooit stopt en dat er toch nog wat kilo's afgaan.

19-01-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Je valt effectief af omdat je dusdanig misselijk bent dat je amper kan eten... verder heb ik ook veel last van oprispingen en blijft het beetje dat ik eet uren op mijn maag liggen. Suiker was ook wel gedaald.

15-01-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

11-01-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Hallo, Ik nam zaterdag de tweede spuit van ozempic 0,25mg. Tot nu heb ik nog steeds evenveel honger en zin in zoetigheid. Ik heb ook geen bijwerkingen. Herkent iemand dit? Gr, Kimmy

10-01-2022 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Hoeveel keer kan je met de 0,5 mg inspuiten. Ik haalde 8 injecties uit de 0.25 mg spuit. Voorlopig 5 kilo kwijt op 12 weken.

09-01-2022 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Ik ben 4 kg kwijt in 6 weken , ook misselijk maar ik kan niet meer op groot wc gaan neem van alles om te gaan maar komt maar stilletjes op gang over een paar dagen dan kan ik pas naar wc maar met laxerende middel

06-01-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

03-01-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu pas 1 dag, moest volgens de ha meteen met 2.4 beginnen, was al na een halfuur erg misselijk. Hebben jullie de dosis opgebouwd? En hoe zie je dan de dosis? Mijn pen geeft alleen 1mg aan, verder alleen streepjes.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum