Metformine (566 meningen)
Jardiance (48 meningen)

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

23-06-2021 | Vrouw | 35
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

25-11-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
het is moeilijk "' maar wel volhouden je word beloond .ben 12kilo afgevallen en 3xper dag minder medicijnen en sinds een paar maanden GEEN insulline MEER!!!!!!!

02-11-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Intolerantie insuline. Bloedwaarden steeds te hoog. Al heel snel (paar maanden) bloedwaarden prima, gewicht afgenomen. Mocht met de kortwerkende insuline stoppen.

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

01-11-2020 | Vrouw | 56
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Gebruik nu 2 mnd , van 44 E Toujeo naar 24 E en van 12-10 E Novarapid naar 6E Ben nog niet gewogen, dus weet niet of er iets af is. Heb een licht overgewicht. Ben wel af en toe misselijk, maar dit neemt af. Heb er veel vertrouwen in !! Mijn HBac1 is 42 mmol (6.0)

24-10-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

25-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

07-09-2020 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum