Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)

semaglutide (0.5)

07-05-2023 | Vrouw | 75
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Verschrikkelijk spul. was gezond en werdt ziek gemaakt door Ozempic

24-04-2023 | Vrouw | 50
semaglutide
Afslanken - overgewicht
(Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

19-03-2023 | Vrouw | 38
semaglutide (0,25mg)
Prediabetes
Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met de 0,25mg injecties. In het begin had ik geen bijwerkingen hoogstens soms misselijk en soms diarree bij het iets vettiger eten maar dat was het. Vanaf de overgang van de 4e naar de 5e week begonnen de vervelende bijwerkingen. Het begon met op de één op andere dag wazig zicht kan opeens geen ondertiteling meer lezen dubbel wazig zicht.[lees meer...] Verschrikkelijke hoofdpijn, duizeligheid, slap voelen, lusteloos, zweet aanvallen, angst aanvallen, verward, snellere hartklopping. Klachten leken op een hypo maar ondanks druiven suiker en mijn suikerwaarde op pijl gaat de duizeligheid hoofdpijn en wazig zicht niet weg. Ik ben inmiddels gestopt met Ozempic. Totaal 5 kilo kwijt in 4 weken maar deze bijwerkingen zijn mij echt te heftig. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in mijn klachten die nu ook gestopt zijn met dit medicijn en hoe lang het heeft geduurd om van de klachten af te zijn.

05-03-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (050)
Afslanken - overgewicht
ik gebruik het nu van november 2022.startende met 0,25 en nu dus 0,50 mg. Geen gram afgevallen. Bij mij werkt het dus totaal niet. Erg teleurgesteld

19-02-2023 | Vrouw | 56
semaglutide (1)
Diabetes type 2
1 van de gevaarlijkse bijwerkingen zijn schaden aan oog tot blindheid. Mijn mama ziet plota vlekken in haar linker oog en wachten nu af wat het gaat geven. İk raad het niet aan afblijven van dit vuil product

03-02-2023 | Vrouw | 53
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Ik gebruik het sinds ongeveer 1 jaar en ben 2 kilo bijgekomen’ipv afgevallen.

03-02-2023 | Vrouw | 54
semaglutide (0,25)
Menopauze
Ik ben vorige week gestart op advies huisarts samen met mn man die obees is en maagverkleining moet ondergaan maar arts wou eerst ozempic proberen. Man is meer dan 3 kg kwijt op een week en ik ben 800 gr bijgekomen. Redelijk frustrerend aangezien ik niet snoep of frisdrank drink, dagelijk tussen de 8 en 10 km wandel en sport en gezond eet pffff Ik probeer het een maand en [lees meer...]indien geen resultaat dan moet ik mij erbij neerleggen dat ik mezelf niets kan verwijten . Een jaar bij diëtiste geweest en maar 4 kg kwijt...hopeloos

24-01-2023 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
reeds 5 maanden bezig en nog steeds niets afgevallen en het hongergevoel is groter geworden

13-10-2022 | Man | 55
semaglutide (3mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds een maand rybelsus (de pil vorm van ozempic ) en veel last van misselijkheid ,maagzuur en indigestie, en ik ging vermageren zeiden ze ,ben al 4,5 kg bijgekomen sinds begin gebruik ,en heb constant een hongergevoel (maar eet minder dan vroeger )

03-02-2024 | Man | 34
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het wel, maar kreeg al snel last van misselijkheid en zwak voelen en diarree. Van deze week spuiten braken erbij gekregen vandaar dat ik er mee ophou. Had nog wel gesprek gehad met de dokter en zei dat ik ermee door moest gaan. Als ik teveel last ervan had moest ik halveren maar heb er zelf geen vertrouwen in. Volgende week weer gesprek en maar e[lees meer...]ven kijken wat er voor andere opties zijn. In de 12 weken dat ik heb gespoten 12 kg lichter.

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

25-12-2023 | Man | 58
semaglutide (7mg)
In het begin 15 kg vermagert in 4 maanden.na 6 maanden geen effect meer 11kg terug bijgekomen

10-11-2023 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Eerst in pil vorming later de prik 0,5 mg Maar zo beroerd spierpijn in rug en benen, algehele malaise. jammer mijn nuchtere suiker was er goed mee gedaald. En afvallen lukte er niet mee

07-11-2023 | Vrouw | 47
semaglutide (0,5mg)
BMI boven de 30 Ik ben er zo ziek van ,spuit nu 2 weken 0.5 ,mag je er ineens mee stoppen of moet er afgebouwd worden?

06-11-2023 | Vrouw | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Na jaren Victoza te hebben gespoten ben ik overgestapt op Ozempic. Mijn waardes gaan de lucht in en helaas niks afgevallen. Bij mij nu gebeurt er dus helemaal niks. Ik ga nu met de arts in gesprek wat we verder gazn doen want mijn waardes moeten omlaag en daar gebruik ik het voor. Heel frustrerend!