semaglutide

Ik denk dat het beter is 0,25 te blijven gebruuken

20-01-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu 3 maanden Ozempic en helaas heeft het hier nog niet zoveel effect. Ik heb een maand lang 0,25 genomen en dan gestart met 0,5. Daar doe ik nog even verder mee aangezien ik te misselijk was om over te schakelen naar een hogere dosis. Ik blijf continu misselijk. Het verergert precies en altijd heel moe. Soms betert de misselijkheid als ik iets heb gegeten. Als[lees meer...] ik zit en rustig mijn werk doe dan gaat het maar van zodra ik rechtsta en wat boodschappen ga doen buitenshuis, begint de misselijkheid nog meer te spelen en begin ik te kokhalzen. In totaal ben ik 2kg kwijt. Best wel frustrerend want heb al vanalles geprobeerd en had stiekem gehoopt dat dit toch wel iets meer ging doen dan 2kg op 3 maanden. Ik blijf hopen dat de misselijkheid ooit stopt en dat er toch nog wat kilo's afgaan.

29-12-2021 | Vrouw | 67
semaglutide (25)
Diabetes type 2
Waarders zakken, afgevallen 8 kilo eerste 2 weken . Maar ligt 3 dagen ziek per week nu al 5 weken lang

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

24-10-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

06-03-2022 | Vrouw | 42
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht
Ik zit nu aan dag 3, net gestart met 0,5 mg. Heb geen hongergevoel en ook geen zin in snoepen! Ben echter wel bijna constant misselijk en heb constant hoofdpijn. In de auto meerijden lokt de misselijkheid nog harder uit. Ik hoop dat deze bijwerkingen snel verdwijnen want goed afslanken maar u constant miserabel voelen is het ook niet waard. Nog effe verder afwachten..

22-02-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Gisteren gestart met eerste spuit, 0,25. Op dit moment geen last van ernstige bijwerkingen , enkel een constante gevoel van volle maag. Na de eerste dag geen zin in zoet weinig eetlust.

26-01-2022 | Vrouw | 44
semaglutide (0,25)
2 de week 0,25 Geen bijwerkingen Nog steeds evenveel honger en trek

19-01-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Je valt effectief af omdat je dusdanig misselijk bent dat je amper kan eten... verder heb ik ook veel last van oprispingen en blijft het beetje dat ik eet uren op mijn maag liggen. Suiker was ook wel gedaald.

01-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum