Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid blaasontsteking galstenen nierprobleem alvleesklier ontsteking onverschilligheid maagzuur zwelling van de buik buikpijn duizeligheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (294 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

05-02-2023 | Man | 44
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Niet aan beginnen zou ik zeggen ik gebruik nu 4 weken en voel me beroerd. Ik ben veel misselijk en moet veel overgeven. Veel hoofdpijn, verstopping, maagzuur en kramp.

13-08-2023 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu een jaar ongeveer. Ben ondertussen bijna 20 kilo kwijt. Maar, ik kan maximaal 1.2 mg aan. Ga ik daar boven geef ik dagenlang over. Dus dan maar max 1.2 en wat trager, nog 3 kilo en ik zit op mijn ideale gewicht!

12-10-2023 | Man | 46
Afslanken - overgewicht
Ben zeer tevreden 9 dagen 6 kilo afgevallen niet misselijk en geen honger het remt je hongergevoel goed eet meer fruit en eiwitten .

13-08-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
ik wil graag alles overnemen als u wilt neem contact met mij . //////////RED mijn medicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie [lees meer...]via een geregistreerde apotheek.) ////////////////

09-07-2023 | Vrouw | 46
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
Drie maanden geleden ben ik gestart met Saxenda. Sindsdien ben ik 12 kilo afgevallen. Ik had eerder al mijn leefstijl aangepast (3x in de week sporten en vaker de fiets pakken) en mijn eetgewoontes gewijzigd (kleinere porties en koolhydraatarm). Deze aanpassingen alleen leidden nauwelijks tot gewichtsafname en ik was in mijn hoofd de hele dag bezig met eten. Saxenda zorgt [lees meer...]ervoor dat je eetlust en lekkere trek behoorlijk afneemt dus het werd makkelijker om eten te laten staan en nog gezondere keuzes te maken. Het voelt voor mij hetzelfde als bevrijd zijn van mijn rookverslaving jaren geleden. Ik val af en ik ben ook niet meer elke dag aan het strijden met mezelf, dus ik voel mezelf mentaal vele malen beter. Mijn overgewicht was bij de start 15 kilo (BMI van exact 30) dus ik zit nu bijna op een gezond gewicht. Ik ga nog een tijdje door en zal dan toch moeten stoppen want ik krijg niks vergoed. Ik hoop dat de strijd in mijn hoofd dan niet terugkeert.

02-09-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Ook hier moeite met wat nu te eten Ik ga 14 september naar de diëtist voor hulp bij mijn eetschema. Eerst kon ik amper 600 cal binnenkrijgen. En in de zomer er toch wat doorheen gegeten. Dus nu kan ik weer normaler eten, met meer eetmomenten op een dag zonder misselijk te worden. Ik ben nu 18 kilo kwijt (waarvan 14 met saxenda in drie maanden), maar ook hier moeite met h[lees meer...]et eten. Op dit moment ervaar ik veel vermoeidheid.

09-07-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
In het begin dacht ik dat het ging helpen. 1 kg kwijt in de eerste maand. Maar nu… al 3 maand verder en er gaat niets meer af. Ik voel geen effect van saxenda; geen bijwerkingen maar ook niets van werking.

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

01-07-2023 | Vrouw | 47
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Saxenda vanaf eind februari en ben geleidelijk 9 kilo afgevallen tot nu. Nauwelijks bijwerkingen gehad. Ik had een start bmi van 28.7 en betaal de medicatie zelf. Ik had veel meer eruit kunnen halen maar wil ook af en toe genieten van eten en drinken. Het fijne is dat het hongergevoel wat vaak aanwezig was niet meer zo dominant is. Verzadiger gevoel. Het effect [lees meer...]wordt wel minder maar afwisseling buik en bovenbeen prikken kan dan helpen, iig bij mij. Ik heb 2 maanden 0.6 geinjecteerd en nu al een paar maanden op 1.2. Dat werkt prima voor mij. Ik wil wel enigzins iets voelen en ook om de kosten te drukken. Ik ben saxenda gaan gebruiken omdat ik door extreem slaaptekort ivm kleintje mijn zwangerschaps kilos niet kwijtraakte en niet kan sporten. Wel zet ik 10000 stappen per dag. Dat is eveneens een compensatie voor af en toe een borrel en een ijsje bv.

02-06-2023 | Vrouw | 47
liraglutide (3ml)
Ik had hoge verwachtingen en mij ingesteld op veel misselijkheid als bijwerking maar was gemotiveerd omdat ik hoopte dat verzadigde gevoel te krijgen. Helaas merkte ik helemaal niks van een verzadigd gevoel. Ging uit mezelf wel netter eten omdat ik vooral hoopte dat het effect had maar kreeg hierdoor echt honger. Na iedere ophoging als enige wel twee dagen echt misselijk, [lees meer...]vieze smaak en moe maar dit nam iedere keer snel af als mijn lichaam gewend was aan de nieuwe hoeveelheid. Nu spuit ik 3ml en heb net besloten te gaan stoppen. Een teleurstelling voor mij. Hopelijk voor de meeste lezers heeft het wel effect maar mocht dit niet het geval zijn: je bent niet de enige bij wie Saxenda niks doet.

03-03-2023 | Vrouw | 47
Apneu
Mijn bloeddruk medicatie werkt niet daardoor torenhoge bloedruk stop Ik met saxenda dan gaat hij met de medicatie naar meer normaal

09-07-2022 | Man | 47
liraglutide (6mg/ml)
wel eventjes last van obsipatie gehad maar dat maar 1 x, erg tyevreden, geen last meer van hongergevoel en geen trek meer in zoetigheid en vette snacks, in 7 weken 7 kilo afgevallen, wel gezond gaan eten en bewegen 5 dagen p week, ik doe mee met een gli programma van 2 jaar, ben erg tevreden hoe het gaat. ik zit nu aan de 3 ml per dag, heb totaal geen bijwerkingen en ik [lees meer...]eet een 2000 a 2300kcal per dag, ik verbrand 3000 a 3300 kcal p dag.

21-01-2023 | Vrouw | 48
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik heb Saxenda bijna 3 maanden gebruikt, daarna in 1 keer moeten stoppen doordat het eind december niet meer verkrijgbaar was. Ik twijfelde al met doorgaan als het weer voorradig zou zijn. Ik voelde me lichamelijk maar ook geestelijk niet lekker tijdens het gebruik ervan. Anderen gaven aan dat ik afwezigen was en stiller. Ik zat niet lekker in mijn vel. Ik ben gestopt en[lees meer...] ga er ook niet meer mee beginnen. Ik voel me veel fitter en gezonder nu. Mijn eetpatroon is bijna weer genormaliseerd. Met saxenda kon ik bijna niets eten, dat is ook niet gezond. Al met al 5 kilo afgevallen met saxenda. Nu inmiddels 1,5 kilo afgevallen zonder saxenda dus dat gaat ook prima. Alleen iets langzamer maar naar mijn idee wel op een meer gezonde manier.

20-08-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Sinds 10 april ben ik begonnen met saxenda , nu inmiddels 21.8 kg afgevallen. Heb totaal geen enkele bijwerking gehad op af en toe wat obstipatie na . Sinds ik saxenda spuit voel ik mij fitter en minder moe . Elke dag wandelen rustig tempo 1x per week sporten met een coach . Wel merk ik dat het nu minder zijn werk doet en ik weer meer trek krijg in zoet en dat is nie[lees meer...]t de bedoeling . Gelukkig heb ik mijzelf heel goed in de hand . De tip die ik kreeg om de werking toch weer te verbeteren was of verlagen naar 2.4 en kijken wat het doet of paar weken stoppen en weer opnieuw beginnen . Daar ga ik nog even over nadenken want ik moet toch nog wel minimaal 10kg kwijt vind ik zelf . Helemaal stil sta ik niet kwa afvallen maar het gaat nu iets te langzaam .

16-07-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Fantastische resultaten: geen snaaibuien, geregeld eten, genoeg is genoeg. Een heerlijk gevoel dat ik 3 kledingmaten kleiner aan kan in 2 maanden. De combinatie sporten , eten & Saxenda is heel goedvinden te houden.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum