Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking nierprobleem galstenen blaasontsteking zwelling van de buik maagzuur migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-08-2023 | Vrouw | 23
Afslanken - overgewicht
Voor mijn idee werkt het niet optimaal. Na een maaltijd zit ik wel snel voller, maar na 2 uur heb ik toch weer veel trek. Ook gaat het afvallen niet heel snel. Nu nog maar 2 kg kwijt in 4 weken. Ik had zo gehoopt dat het zou werken.

02-06-2022 | Vrouw | 25
liraglutide (6mg/ml)
7 weken bezig en meer dan 5% af. Ben echt zo blij dat dit bestaat Spuit dosis 3,0

25-02-2023 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
In de eerste week ben ik 6 kilo afgevallen met saxenda, daarna geleidelijk 1,5/2 kilo per weer afgevallen. Ik ben er wel bij op dieet masr dat lukt ook wel, want je hebt totaal geen trek in zoetigheid of vet eten .

14-06-2023 | Man | 28
Afslanken - overgewicht
Het medicijn doet echt wAt het moet doen maar het was een regelrechte hel. Ik voelde me gewoon te ziek om te eten, sporten of sociale activiteiten. Ik ging werken en plofte daarna neer op de bank. Na één kuur ben ik er mee gestopt omdat ik niet verder kon gaan. En dat allemaal ondanks dat ik normaliter helemaal niet gevoelig ben voor bijwerkingen. Ik ben uiteindelijk 10 ki[lees meer...]lo afgevallen maar het kwam er ook weer heel snel aan. Binnen drie weken was ik weer 10 kilo aangekomen. Echt geen aanrader!!

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.

01-05-2023 | Vrouw | 30
liraglutide (3ml)
Afslanken - overgewicht
Sinds september 2022 maak ik gebruik van Saxenda en injecteer ik mezelf elke dag. In het begin was het langzamerhand opbouwen met begeleiding. Nu injecteer ik mezelf met 3ml. Ik merk de afgelopen maanden dat ik stil sta qua gewicht en na het telkens injecteren in mijn buik, heb ik vandaag de injectie in mijn been gedaan. Ik ben in totaal ongeveer 16 kilo afgevallen. In het[lees meer...] begin ging het super snel, aangezien ik amper wat kon eten en ik na het eten misselijk/opgeblazen gevoel kreeg. Nu merk ik dat ik al een tijd geen misselijkheid meer ervaar en ik nog wel een voller gevoel kan krijgen. De effectiviteit neemt om eerlijk te zijn wel af, maar ondertussen ben ik bewuster gaan leven en begin ik het ''lekkere'' eten steeds minder belangrijk begin te vinden :) Het is een kwestie van doorzettingsvermogen, discipline en daarbij speelt beweging ook een belangrijke rol!

19-03-2023 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
in het begin dacht ik wat een geweldig product ik at aanzienlijk minder en had weinig trek. Ik ben bewust op de dosis blijven hangen van 0,6 maar na twee a drie weken nam het effect af. Ik ben daarom gaan verhogen naar 1,2 dn wat was ik direct ziek. Nachten lang op het toilet gezeten met een emmer onder mijn hoofd. Verschrikkelijke buikkrampen, diaree en misselijk. Overdag[lees meer...] kon ik niet meer normaal functioneren laat staan gaan werken. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar 0,6 en voelde me direct beter. Nadeel was dat ik geen effect meer had dus moest toch weer verhogen na een paar dagen. Eenmaal weer te prikken op 1,2 voelde ik me niet zo ziek meer ook nu had ik weer aanzienlijk meer trek zelfs mijn eetbuien waren terug. Op naar de 1,8 na weer een paar dagen proberen. Ik werd weer erg ziek maar dit keer kreeg ik op de plekken waar ik hygiënisch spuit enorm grote rode jeuk plekken die ook zeer doen op mijn buik. Om dit te laten rusten in mijn been gaan spuiten en na twee dagen spuiten in mijn been een plek van ik denk wel 4 tot 5 cm groot. Dit is niet meer vol te houden met al deze bijwerkingen en ik heb het idee dat mijn huid een blokkade aangaat op de plekken van het injecteren, de werking is namelijk sinds de extreem grote plekken niet voelbaar meer. Ik besluit ermee te stoppen.

03-09-2023 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Saxenda nu sinds 9 augustus. Het ophogen gaat goed, injecteren valt me mee. Bijwerkingen zijn de gemiddelde- vermoeidheid - misselijk en obstipatie. Totaal geen eetlust,kom nog met moeite aan 1000kcal per dag. Waardoor nu al 8kg afgevallen. Ben heel tevreden tot nu toe.

04-01-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 3 maanden en ben 10kg afgevallen (120 - 110 kg). In overleg met mijn huisarts ben ik op de laagste dosis gebleven (0,6mg) omdat dit voor mij voldoende effectief is. De eerste injectie vond ik spannend, maar het viel me alleszins mee, dat gaat nu probleemloos. Ik heb alleen de eerste twee weken een beetje last gehad van bijwerkingen: ik voelde me duizelig,[lees meer...] zwak, misselijk, last van obstipatie. Toen viel ik al direct af, maar kon ik daar niet bij sporten en alle dagelijkse inspanning viel me toen ook zwaarder dan normaal. Ondertussen ben ik weer flink aan het sporten zoals voorheen. Ik doe tweemaal per week aan fitness, ik zwem wekelijks en ik doe tweemaal per week yoga/pilates. Verder fiets ik veel (rond de 70km per week). Daarbij let ik goed op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (zeker omdat ik veganistisch eet). Aan de apparaten bij de fitness zie ik dat mijn kracht nog steeds toeneemt, wat me geruststelt dat ik daadwerkelijk vetmassa verlies en geen spiermassa. Ik merk het ook aan mijn kleding, waarbij ik 1 à 2 kledingmaten omlaag ben gegaan. Voor mij werkt het perfect: ik heb veel minder interesse in eten. Ik eet daardoor veel minder. Als er eten voor mijn neus staat, pak ik het wel gemakkelijker, maar ik zit ook dan sneller vol. Echt teveel eten zoals voorheen, doe ik daardoor niet meer.

30-08-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben onwijs verkouden en benauwd ik hoest en snotter ik gebruik het nu bijna 2 weken. Met de dokter gesproken en volgende week moet het echt weg gaan anders moet ik stoppen. Wat ik moet eg jammer zou vinden want ik ben al 2.5 kg kwijt.

02-02-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Lukte me nooit om een gezonde leeftstijl vol te houden en zelfs niet om een kg kwijt te raken. Ik gebruik Saxenda nu bijna 3 weken in combinatie met de GLI en ben bijna 4 kg kwijt. Van 111 naar 107 kg. Met nu 1,8 mg opbouwen. Totaal geen bijwerkingen. Zit snel vol na het eten en kan weinig koolhydraten eten. Je hanteert Automatisch een gezonde leefstijl met dit medicijn. [lees meer...]Top!

12-03-2023 | Vrouw | 36
liraglutide (1,2)
Ik gebruikt saxenda nu precies 1 week en had gelijk bij dag 1 met de start van 0,6 mg al alsof er een schakelaar was omgezet. Geen honger gevoel meer, geen zin in eten, geen verleiding in lekkere dingen, 27 jaar strijd in mijn hoofd met eten is weg ik was 108 kilo bij lengt van 176 cm bmi van net 35 moet het medicijn dus elke maand zelf betalen. Ook volg ik geen gli progra[lees meer...]mma omdat ik precies weet wat goede voeding is en beweeg al extreem veel als alleenstaande moeder van 3 kinderen en werk in een ziekenhuis en doe alles op de fiets (niet elektrische) geen auto nu in 1 week al 6 kilo kwijt (nou is dat door de gluten allergie niet gek hoor het ging met gewoon dieeten ook heel snel maar dan hield ik het nooit vol) dus ik hoop juist stabiel te blijven straks. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt maar saxenda helpt mij om de juiste te maken waardoor het niet voelt als een dieet maar het omgooien van mijn hele leven. Iets waar ik altijd van heb gezegd er klopt iets niet bij mij blijkt nu na 1 week al onder controle met saxenda, ik had alleen niet met het pygologische aspect rekening gehouden eten wat voor mij altijd gezelligheid troots lekker sociaal en dat is helemaal weg omdat ik dus nergens zit in heb dus het voelt soms als een stukje rouw verwerking van de een op andere dag is er een totaal nieuwe wereld voor me gestart en is het plezier in eten weg. Maar toch is dit het beste wat ik ooit had kunnen denken een nieuwe gezonde ik al is dat nog wennen

18-05-2023 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Hallo allemaal,zelf heb ik saxenda gebruikt en ben in 3 maanden 10 kilo afgevallen.de pennen heb ik in Turkije gekocht die kan je zonder recept krijgen bij de apotheek.nu heb ik er geen meer .is er iemand die ze niet meer gebruikt en die ze wil doorverkopen?

29-07-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
8kilo afgevallen in 3 weken tijd! Weinig bijwerkingen, voornamelijk na ongezond eten last van wat omhoog komend maagzuur. Eerste paar dagen soms wat lichte misselijkheid maar na eten crackertje/rijstewafel oid trekt dat bij. Verminderd eetlust aanzienlijk. Prikken stelt niks voor, klein naaldje dat je niet/nauwelijks voelt. Verbaasd me hoe goed en met hoe weinig bijw[lees meer...]erkingen dit middel aanslaat.

21-09-2023 | Vrouw | 38
Afslanken - overgewicht
Vorige jaar 1 dagje gebruikt. Direct na injecteren heel naar gevoel en super misselijk! Ik ben normaal totaal niet gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen zelf niet bij anti depressieva, maar bij deze wel. Heb het gelijk weggooit.

02-02-2023 | Vrouw | 38
liraglutide (6mg/ml)
Ik neem nu al bijna 4 weken. Zie nog geen verandering van afvallen. Ik heb wel droge mond misselijkheid soms braken. Wat ik ook heb is een opgeblazen gevoel. Gestart met 0.6ml sinds 3 dagen 3ml dus nog effe kijken wat het verder doet. Voor saxenda heb ik ozempic gebruikt daar ben 7 kilo van afgevallen na 3 weken.