Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

26-09-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Al jaren overgewicht, nu overgang erbij. Alle mogelijke dieëten al gedaan. Dus nu dit proberen

05-08-2023 | Vrouw | 50
liraglutide (0.6)
Afslanken - overgewicht
Vandaag 4 weken geleden begonnen met Saxenda. Vanaf mijn 24e al aan het jojoën met mijn gewicht. Ben nu bijna 51. Me aangemeld bij een verslavingskliniek om maar van mijn hongergevoel af te komen. Daar kwam ik op een wachtlijst. Achteraf gelukkig. Ik woog 108 kilo bij een lengte van 1.76. Ik was mijn vreetbuien zo zat. Had al gehoord van Ozempic en ben gaan googlen. Oz[lees meer...]empic lukte me niet online te krijgen. Saxenda wel. Vanaf de 1e dag was mijn hongergevoel weg!!! Ik kon het wel van de daken schreeuwen! Wat een verademing. Alleen eten om mezelf te voeden en niet continu bezig zijn waar ik calorie rijke dingen kon scoren. Deze behoefte is gewoon weg!!! Mijn porties zijn een stuk kleiner omdat ik voor het eerst in mijn leven voldaan ben na een maaltijd. Het eten smaakt me nog steeds heerlijk. Voor mij is dit een ontzettend groot geschenk. Ik ben de 1e week 5 kilo afgevallen en nu blijf ik hangen op 100 kilo. Ik moet uiteraard nog steeds de juiste keuzes maken. Ik eet heerlijk alleen veel minder. Ook eet ik koolhydraten maar dan de goede. Volkoren producten en maximaal 1 koekje per dag. Waar ik intens van geniet! Hiervoor at ik koekjes per verpakking. De verlossing van mijn hongergevoel is voor mij een bevrijding! Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

14-02-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik heb het middel nu 5 maanden gebruikt en ben ermee gestopt. Ik ben 0 gram afgevallen. Ik heb het niet gecombineerd met sporten (maar dan zou ik misschien afgevallen zijn van het sporten en niet van de Saxenda). Ik heb geen last gehad van bijwerkingen dus was niet misselijk of zo. Het deed gewoon niets. Maar ik heb ook zonder Saxenda geen last van eetlust of honger, e[lees meer...]n ben iemand die sowieso suikers, vetten,... vermijdt (nooit frisdrank, vettig eten, etc...) en probeert gezond te eten. Dus ik denk dat het alleen helpt als je veel hongergevoel hebt wat je weg wilt en als je gewoon bent van suikers en vetten te eten wat je met Saxenda dan minder zou doen ?

18-02-2024 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

01-09-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Voor het afvallen is het een prima medicijn, binnen een week 1 kg. Ik heb echter een nare bijwerking en dat zijn onrustige benen (vooral kuiten). Hopelijk trekt dit nog weg?!

18-07-2022 | Man | 51
Afslanken - overgewicht
Na een rotperiode van 5 jaar met stress, rugklachten en daarna coronatijd nauwelijks bewogen en ruim 50 kilo aangekomen. Gewerkt aan mijn conditie, maar nauwelijks gewicht kwijt. Toen met saxenda in korte tijd al 8 kilo kwijt en mijn conditie is enorm verbeterd. Automatisch kleinere porties eten en nauwelijks snoepen. Mijn grootste plus is dat ik eindelijk weer zelf het h[lees meer...]uishouden kan doen en naar de supermarkt kan lopen.

26-12-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Anderhalve week bezig. Eerste week 0,6 en nu 1,2. Ik heb totaal geen interesse in eten meer. Ik denk dan ook dat ik te weinig eet. Gewichtsverlies is fantastisch: 3,5kg in anderhalve week. Dat maakt het misselijk zijn helemaal goed!

06-11-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Dit klonk als een wondermiddel voor een paar kilootjes eraf. Zonder recept verkregen, wel goed begeleid en uitgelegd. Maar de nadelen wegen nu na 3 weken hoger dan die 3 kilo die ik kwijt ben. Voel me een vaatdoek. Vandaag beslist voor mezelf dat ik ermee stop.

03-05-2023 | Vrouw | 52
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Zit al een jaar in t Gli traject. Ben er niet veel mee afgevallen, kilo of 12, maar begon weer te groeien, omdat ik in februari gestopt ben met roken. Ging weer snaaien en zocht naar afleiding ipv een sigaret. Hoorde over Saxenda, kwam ervoor in aanmerking, wordt ook vergoed door mijn verzekering. Ga nu mijn derde week in. Heb deze week verhoogd naar 1.8 mg. Houd hier en[lees meer...] daar nog steeds trek in iets lekkers. Ben nog niks afgevallen. Krijg blauwe plekjes daar waar ik geprikt heb. Doe t verschillend, dan weer in buik, dan weer in bovenbeen. Ben moeier dan normaal, heb ook steeds ontzettende dorst, en pijn in mn hoofd. Af en toe een beetje misselijk, maar is verwaarloosbaar. Ga er wel mee door, lijf moet hieraan wennen denk . Ik zal wel naar een hogere dosis moeten, denk ik, voor het wegnemen van het trekgevoel.

29-12-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 6 weken, en ben 7 kilo afgevallen, en mijn suiker ( diabetisch) is enorm gedaald. Voel me goed, wel veel irritatie rond de prikplek. Rode plekken en jeuk.

20-08-2022 | Vrouw | 52
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, 9.2kg kwijt. Geen bijwerkingen, behalve bij te vet eten flinke buikkrampen. Ik houd via een app bij wanneer ik wel wat last ervaar. Dat helpt wel bij het maken van keuze om een keer wel of niet te snacken of wat buikkrampen geeft. Verder geen klachten. Mijn valkuil is dat ik te weinig kan eten icm geen hongergevoel. Ik blijf voorlopig op 1.8mg. Ben nog ni[lees meer...]et hoger geweest dus geen ervaring mee wat dat doet. Snoepen of suikerbehoefte is weg. Tegen einde van de week merk je dat injectie uitgewerkt raakt. Hongergevoel neemt dan wat toe. Ben er verder positief over.

05-08-2022 | Man | 52
liraglutide (3.0)
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.

10-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Dec 2022 begonnen, het effect in mijn hoofd was geweldig! Nog nooit had ik meegemaakt om niet met eten bezig te zijn, het boeide me niet. Zo werkt het dus waarschijnlijk bij "normale mensen". Ik viel amper af helaas ( 3 kilo in 3 maanden ) en bij een dosis van 3.0 verminderde de werking van Prednison waardoor ik weer veel pijn had. Ik vermoed dat het medicijn bij mij niet [lees meer...]werkt vanwege combi met Eythyrox (schildklier), Prednison, bloeddrukverlager en bloedverdunner (hartpatiënte). Ik ben het in het afgelopen jaar wel op lage dosis blijven gebruiken, omdat het wel werkt om mijn hoofd rustig te houden en vooral geen knorrende maag te hebben de hele dag. Ik heb al overgewicht sinds ik 6 jaar oud ben en obese sinds mijn jonge tienerjaren, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat het gewoon niet werkt bij mij.

28-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose
ik ben nu 7 weken bezig met Saxenda en inmiddels 10 kg afgevallen. Ik voel mij er nu prima bij. In het begin veel bijwerkingen gehad van misselijkheid, maagzuur en moeilijke stoelgang. Ik zwem 2 x per week en doe helaas nog niet mee aan het GLI programma,( zit vol) Ik ben wel erg blij dat ik ben gestart met Saxenda. Ik heb eindelijk weer 2 cijfers op de weegschaal

14-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Na de bevalling van mijn dochter 25 jaar terug heb ik mij nooit weer de oude gevoeld. Intensief sporten, volgen van diëten niets hielp. Ik was ervan overtuigd dat ik hormonaal uit balans was. Ik had geen verzadigd gevoel waardoor ik "over" ging eten. Inzichtelijk zag ik dat ik veel voedsel tot mij nam maar ik had nooit het volle gevoel. Na het zien van het middel Saxenda[lees meer...] ben ik mij gaan inlezen. Het gebruik, resultaat maar vooral de herkenning heeft mij doen besluiten om te gaan starten in overleg met mijn huisarts. De tranen die ik destijds uit frustratie heb gehuild zijn ingewisseld in tranen van geluk. Ik voel mij verzadigd en dat geeft een zeer goed gevoel. In 5 weken ben ik 9 kg afgevallen en dit is nog maar het begin. Zeker ben ik ziek geweest in het begin en had veel bijwerkingen maar ik zet door en voel mij langzaam al iets beter. Voor mij een nieuwe weg naar je goed voelen.