Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

29-01-2023 | Vrouw | 63
Afslanken - overgewicht
In het begin toch wel moeite met prikken. Nu niet meer Zit in mijn 2e week en merk niet dat ik afval ? Vraag me af of je dat nu al kan weten? Eet wel minder en zit wel gauw vol. Moet doorgaan want na 3 maanden moet je denk ik wel wat zien ? Lees wel overal dat sommige afvallen in 5 weken 5 kg Mooi een kg per week. Kom ik dan over een tijdje weer terug om mijn ervar[lees meer...]ingen te delen !

23-01-2023 | Vrouw | 59
liraglutide (3,0mg)
Afslanken - overgewicht
ik ben op 4 oktober2022 begonnen met saxenda.Ik had het begin april 2022 al in huis maar ik moest wachten voor een plaats in het Gli.Ik ben nu 18 kilo afgevallen.ik wil er nog 20 kilo afvallen om op mijn gewenst gewicht te komen .IK ben heel erg blij dat dit mogelijk is gemaakt voor mensen met ernstig overgewicht.Ik ben echt zeer tevreden over de medicatie saxenda.

21-01-2023 | Vrouw | 48
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik heb Saxenda bijna 3 maanden gebruikt, daarna in 1 keer moeten stoppen doordat het eind december niet meer verkrijgbaar was. Ik twijfelde al met doorgaan als het weer voorradig zou zijn. Ik voelde me lichamelijk maar ook geestelijk niet lekker tijdens het gebruik ervan. Anderen gaven aan dat ik afwezigen was en stiller. Ik zat niet lekker in mijn vel. Ik ben gestopt en[lees meer...] ga er ook niet meer mee beginnen. Ik voel me veel fitter en gezonder nu. Mijn eetpatroon is bijna weer genormaliseerd. Met saxenda kon ik bijna niets eten, dat is ook niet gezond. Al met al 5 kilo afgevallen met saxenda. Nu inmiddels 1,5 kilo afgevallen zonder saxenda dus dat gaat ook prima. Alleen iets langzamer maar naar mijn idee wel op een meer gezonde manier.

05-01-2023 | Vrouw | 55
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Nu 5 weken bezig met Saxenda; dosering was 1.8 maar ben nu terug gegaan naar 1.2 omdat ik me totaal uitgeput voel. Totaal geen energie. Ik voel me lusteloos en enorm vermoeid. Vanaf vandaag ga ik 's avonds ipv 's morgens prikken, kijken of dat helpt. Ben ook, gedurende deze week, wel steeds wat draaierig en beetje misselijk. Wel ook wat afgevallen.

29-12-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 6 weken, en ben 7 kilo afgevallen, en mijn suiker ( diabetisch) is enorm gedaald. Voel me goed, wel veel irritatie rond de prikplek. Rode plekken en jeuk.

16-12-2022 | Vrouw | 56
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
Eerste keer prikken vond ik eng maar door de kleine en fijne naald is het nu een fluitje van een cent. 3,5 week bezig en 3,5 kg kwijt. Nadeel is dat ik eigenlijk niet merk dat ik mijn lichaam uithonger. 2 plakjes brood is echt het maximale wat ik naar binnen krijg in de ochtend. Avondeten is ook hooguit een hapje of 10 en dan geeft maag al signalen dat ik genoeg heb ge[lees meer...]geten. Ik probeer nu, ook ivm de misselijkheid, wat vaker over de dag verspreid kleine beetjes te eten. Gisteren dacht ik echt even dat het eigenlijk een soort chemische maagverkleining lijkt. Echt heel snel vol gevoel. Het is voor mij in ieder geval een perfect middel. Na een jaar GLI alleen maar gegroeid ipv afvallen. Maar met deze steun in de rug gaat het gelukkig stukken beter. Ik ben blij verrast, ook al moet ik de rest van mijn leven prikken...... Als het helpt..... Graag!

07-11-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Ik ben twee weken geleden begonnen met Saxenda in combinatie met een koolhydraatarm dieet obv een diëtist. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag. Ik denk dat ook mijn lichaam nog moet wennen aan het anders eten. Wel wat last van misselijkheid af en toe, maar het effect van minder trek hebben ervaar ik als positief. Laat regelmatig een behoorlijk deel van het opgeschepte e[lees meer...]ten staan. Kleinere porties opscheppen moeten nog keren 😊Vanaf half september alles bij elkaar 7 kg afgevallen, waarvan 3 kg ivm Saxenda. Ik zou iedereen adviseren om je te laten begeleiden door een diëtist.

28-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose
ik ben nu 7 weken bezig met Saxenda en inmiddels 10 kg afgevallen. Ik voel mij er nu prima bij. In het begin veel bijwerkingen gehad van misselijkheid, maagzuur en moeilijke stoelgang. Ik zwem 2 x per week en doe helaas nog niet mee aan het GLI programma,( zit vol) Ik ben wel erg blij dat ik ben gestart met Saxenda. Ik heb eindelijk weer 2 cijfers op de weegschaal

14-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Na de bevalling van mijn dochter 25 jaar terug heb ik mij nooit weer de oude gevoeld. Intensief sporten, volgen van diëten niets hielp. Ik was ervan overtuigd dat ik hormonaal uit balans was. Ik had geen verzadigd gevoel waardoor ik "over" ging eten. Inzichtelijk zag ik dat ik veel voedsel tot mij nam maar ik had nooit het volle gevoel. Na het zien van het middel Saxenda[lees meer...] ben ik mij gaan inlezen. Het gebruik, resultaat maar vooral de herkenning heeft mij doen besluiten om te gaan starten in overleg met mijn huisarts. De tranen die ik destijds uit frustratie heb gehuild zijn ingewisseld in tranen van geluk. Ik voel mij verzadigd en dat geeft een zeer goed gevoel. In 5 weken ben ik 9 kg afgevallen en dit is nog maar het begin. Zeker ben ik ziek geweest in het begin en had veel bijwerkingen maar ik zet door en voel mij langzaam al iets beter. Voor mij een nieuwe weg naar je goed voelen.

08-09-2022 | Man | 69
Afslanken - overgewicht
Bij gewicht van 133 kg naar huisarts gegaan met verzoek om Saxenda voor te schrijven. Ik had overgewicht met artrose en slaapapneu. Begonnen in juni met het opbouwschema. Aanvankelijk veel bijwerkingen, maar viel wel veel af. Nu in september in totaal 20 kg afgevallen. Goede begeleiding van huisarts en POH. Start volgende week met GLI.

02-09-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Ook hier moeite met wat nu te eten Ik ga 14 september naar de diëtist voor hulp bij mijn eetschema. Eerst kon ik amper 600 cal binnenkrijgen. En in de zomer er toch wat doorheen gegeten. Dus nu kan ik weer normaler eten, met meer eetmomenten op een dag zonder misselijk te worden. Ik ben nu 18 kilo kwijt (waarvan 14 met saxenda in drie maanden), maar ook hier moeite met h[lees meer...]et eten. Op dit moment ervaar ik veel vermoeidheid.

23-08-2022 | Vrouw | 70
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
het rare is dat ik wel ervaar dat trek om te snacken weg is , dat voelt wat minder opgejaagd. en afvallen lukte voorheen helemaal niet bij energie beperkt dieet en nu gaat t met onsjes....heel langzaam maar t gaat. ik zou willen dat ik een voedingsschema kreeg dat iets meer deed. wie kan me vertellen wat jullie eten.

20-08-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Sinds 10 april ben ik begonnen met saxenda , nu inmiddels 21.8 kg afgevallen. Heb totaal geen enkele bijwerking gehad op af en toe wat obstipatie na . Sinds ik saxenda spuit voel ik mij fitter en minder moe . Elke dag wandelen rustig tempo 1x per week sporten met een coach . Wel merk ik dat het nu minder zijn werk doet en ik weer meer trek krijg in zoet en dat is nie[lees meer...]t de bedoeling . Gelukkig heb ik mijzelf heel goed in de hand . De tip die ik kreeg om de werking toch weer te verbeteren was of verlagen naar 2.4 en kijken wat het doet of paar weken stoppen en weer opnieuw beginnen . Daar ga ik nog even over nadenken want ik moet toch nog wel minimaal 10kg kwijt vind ik zelf . Helemaal stil sta ik niet kwa afvallen maar het gaat nu iets te langzaam .

20-08-2022 | Vrouw | 52
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, 9.2kg kwijt. Geen bijwerkingen, behalve bij te vet eten flinke buikkrampen. Ik houd via een app bij wanneer ik wel wat last ervaar. Dat helpt wel bij het maken van keuze om een keer wel of niet te snacken of wat buikkrampen geeft. Verder geen klachten. Mijn valkuil is dat ik te weinig kan eten icm geen hongergevoel. Ik blijf voorlopig op 1.8mg. Ben nog ni[lees meer...]et hoger geweest dus geen ervaring mee wat dat doet. Snoepen of suikerbehoefte is weg. Tegen einde van de week merk je dat injectie uitgewerkt raakt. Hongergevoel neemt dan wat toe. Ben er verder positief over.

12-08-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Ben pas 3 wkn bezig. Afvallen gaat prima maar is ook niet raar want door de misselijkheid eet ik niks...vreselijk vermoeid..ik kan weinig meer doen op een dag omdat ik me echt beroerd voel. Ik wil doorzetten maar het is wel lood zwaar op dit moment.

05-08-2022 | Man | 52
liraglutide (3.0)
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.