Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking blaasontsteking nierprobleem galstenen maagzuur zwelling van de buik vermoeidheid migraine

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

17-06-2023 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
ik begon op 4 oktober 2022 met het gebruik van saxenda .Ik begon met 0,6 mg en ik merkte na een week dat ik geen hongergevoel ervaarde .Ik heb het opgehoogd .En nu zit ik op 3,0 mg 1x per dag .Ik doe aan gli dit is leefstijlinterventie en ben nu ongeveer 18 kilo kwijt .voordat ik begon woog ik over de 135 kilo .Dus saxenda heeft wel degelijk effect.Ik heb geen last van bij[lees meer...]werkingen gehad maar dit is voor iedereen anders.Heb je last van bijwerkingen dn duurt dit maar heel kort .Mijn motto is gewoon doorzetten

14-06-2023 | Man | 28
Afslanken - overgewicht
Het medicijn doet echt wAt het moet doen maar het was een regelrechte hel. Ik voelde me gewoon te ziek om te eten, sporten of sociale activiteiten. Ik ging werken en plofte daarna neer op de bank. Na één kuur ben ik er mee gestopt omdat ik niet verder kon gaan. En dat allemaal ondanks dat ik normaliter helemaal niet gevoelig ben voor bijwerkingen. Ik ben uiteindelijk 10 ki[lees meer...]lo afgevallen maar het kwam er ook weer heel snel aan. Binnen drie weken was ik weer 10 kilo aangekomen. Echt geen aanrader!!

02-06-2023 | Vrouw | 47
liraglutide (3ml)
Ik had hoge verwachtingen en mij ingesteld op veel misselijkheid als bijwerking maar was gemotiveerd omdat ik hoopte dat verzadigde gevoel te krijgen. Helaas merkte ik helemaal niks van een verzadigd gevoel. Ging uit mezelf wel netter eten omdat ik vooral hoopte dat het effect had maar kreeg hierdoor echt honger. Na iedere ophoging als enige wel twee dagen echt misselijk, [lees meer...]vieze smaak en moe maar dit nam iedere keer snel af als mijn lichaam gewend was aan de nieuwe hoeveelheid. Nu spuit ik 3ml en heb net besloten te gaan stoppen. Een teleurstelling voor mij. Hopelijk voor de meeste lezers heeft het wel effect maar mocht dit niet het geval zijn: je bent niet de enige bij wie Saxenda niks doet.

29-05-2023 | Vrouw | 55
liraglutide (6mg/ml)
De eerste weken geleidelijk opgebouwd naar maximale dosis. Had toen wel last van bijwerkingen. Teruggegaan in dosering.. Zit nu op 1,8. Maar voel geen enkel effect . Heb last van cravings en eetbuien. Ik overweeg nu helemaal te stoppen en dan opnieuw te starten.

24-05-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Na de eerste 5 kg (van 85,5 naar 80,5) blijf ik hangen (nu 3 weken bezig, dosis 1,8). Toch zeer tevreden over de werking: geen cravings meer, kleinere porties zijn genoeg, niet die constante obsessie met eten zonder rem. Geen overdreven behoefte meer aan zoet en koolhydraten. Eigenlijk zoals het blijkbaar hoort te zijn. Bijwerkingen: lichte maag/darmproblemen in het begin[lees meer...], extra risico op verstopping, dus daar op letten. Prikken af en toe gevoelig en raak soms een bloedvaatje maar is verder geen probleem. Wordt vervolgd. Ben ook benieuwd of ik het moet blijven gebruiken. Dat wordt dan een hele dure geschiedenis.

20-05-2023 | Man | 44
liraglutide (0.6mg)
Ik blijk heel gevoelig en kon met weinig afvallen maar ook met 0.6 mg voel ik af, maar had ik ook nog te veel bijwerkingen. Ook de vermoeidheid was vooral in de auto gevaarlijk vond ik.

18-05-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik ben precies 1 week gestart met Saxenda , was bang voor bijwerkingen als je alles leest, maar heb dus niets gehad. In het begin klein beetje hoofdpijn maar dat is normaal als je fel dieet….had ik indertijd ook met Keto . Heb dus ook echt al alles geprobeerd en was met Keto 6 jaar geleden van 89 kg naar 67 gegaan op 6 maanden tijd . Maar door omstandigheden ( overlijden [lees meer...]jong familielid) en dan COVID enz… alles terug bijgekomen. Ik had het karakter en de moed niet om terug te diëten….ondanks dat ik niet veel at , maar kon mijn dagelijkse wijntjes niet laten … Nu dus met Saxenda al van de eerste dag GEEN goesting in mijn wijntje en veel minder honger. Ik ben dus op 1 week 5,5 kg afgevallen !!!! Heb echt geen drang meer naar wijn, eet veel minder, slaap goed en heb veel meer energie. Ik moet wel zeggen dat ik echt wel kijk wat en hoeveel ik eet . Ik spuit tot nu toe de minimum dosis in en ben van plan om dat te blijven doen, vermits ik er mij goed bij voel en geen honger of goesting heb … Ik hoop dat het verder gaat lijk het bezig is . Ik ben er in alle geval tot nu toe SUPER tevreden van.

18-05-2023 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Hallo allemaal,zelf heb ik saxenda gebruikt en ben in 3 maanden 10 kilo afgevallen.de pennen heb ik in Turkije gekocht die kan je zonder recept krijgen bij de apotheek.nu heb ik er geen meer .is er iemand die ze niet meer gebruikt en die ze wil doorverkopen?

14-05-2023 | Vrouw | 39
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Na 1 maand reeds 5,5 kg kwijt. Dat is veel. Ik heb nauwelijks trek, en na een paar hapjes hoef ik niks meer. Vergis je niet: je moet zelf hard werken en gezonde keuzes maken. Met de slechtste ongezonde keuzes kun je nog steeds meer dan 2000 kcal binnen krijgen. Dus met heel gezonde keuzes zit je goed. Ik heb eindelijk het idee, na een strijd van 30 jaar met m’n gewicht, da[lees meer...]t m’n lichaam reageert zoals het lichaam van andere normale mensen reageert op eten: gewoon voldaan zijn. Ik ben nog nooit voldaan geweest na een normale maaltijd. Altijd trek. Ik snapte nooit hoe mensen het van 12 tot 18 uur uit hielden zonder eten. Of met alleen een snackje. Ik zat altijd na zo 3.5 uur niet eten tegen het plafond van de honger, m’n maag maakte lawaai, en ik werd chagrijnig en slap. Elk dieet van de wereld heb ik geprobeerd. Maar niks was duurzaam. Ik heb zelfs eens in een kliniek in Zwitserland gezeten om m’n overgewicht kwijt te raken. Daar ben ik vier keer flauwgevallen van de honger (niemand anders had dat). En ik was de hele dag boos en slap. Met Saxenda is dat niet. Ik volg wel een suikerloos dieet, en eet weinig koolhydraten, maar dat is zo goed vol te houden. De eerste dagen van een nieuwe dosis zijn altijd moeilijk. Dan heb ik moeite boven de 800kcal uit te komen. Maar ik zit nu standaard rond de 1100 en het werkt heel erg goed. Eindelijk is het een beetje normaal. Uit eten kan ook. Gewoon alleen maar een hoofdgerecht en een doggy bag vragen om de volgende dag nog lunch en avondeten van te eten. De prikjes zijn even wennen maar na een week deed ik het zonder erbij na te denken. Ik had erge hoofdpijn de eerste dagen. Ook verergert elke hogere dosis m’n angststoornis.

09-05-2023 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Sinds december gebruik ik Saxenda, in begin viel ik snel 6 kilo af. Nu gaat het een stuk langszamer en merk ik dat ik ook weer meer trek krijg in chips, snacks. Het lijkt of mijn lichaam een gewenning heeft. Wel zit ik nog steeds sneller vol en eet ik een stuk minder door de saxenda.

09-05-2023 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Na lang nadenken ben ik gestart met Saxenda. Tegelijkertijd ben ik gestart met een koolhydraat arme dieet. Ik ben 4kg in 9dagen afgevallen. De bijwerking zijn voor mij te heftig. Ik ben extreem moe de hele dag, depressief, onrustig. Mijn buik is ontzettend opgezet de hele dag en ernstige constipatie. Om die reden ermee gestopt.

03-05-2023 | Vrouw | 52
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Zit al een jaar in t Gli traject. Ben er niet veel mee afgevallen, kilo of 12, maar begon weer te groeien, omdat ik in februari gestopt ben met roken. Ging weer snaaien en zocht naar afleiding ipv een sigaret. Hoorde over Saxenda, kwam ervoor in aanmerking, wordt ook vergoed door mijn verzekering. Ga nu mijn derde week in. Heb deze week verhoogd naar 1.8 mg. Houd hier en[lees meer...] daar nog steeds trek in iets lekkers. Ben nog niks afgevallen. Krijg blauwe plekjes daar waar ik geprikt heb. Doe t verschillend, dan weer in buik, dan weer in bovenbeen. Ben moeier dan normaal, heb ook steeds ontzettende dorst, en pijn in mn hoofd. Af en toe een beetje misselijk, maar is verwaarloosbaar. Ga er wel mee door, lijf moet hieraan wennen denk . Ik zal wel naar een hogere dosis moeten, denk ik, voor het wegnemen van het trekgevoel.

01-05-2023 | Vrouw | 30
liraglutide (3ml)
Afslanken - overgewicht
Sinds september 2022 maak ik gebruik van Saxenda en injecteer ik mezelf elke dag. In het begin was het langzamerhand opbouwen met begeleiding. Nu injecteer ik mezelf met 3ml. Ik merk de afgelopen maanden dat ik stil sta qua gewicht en na het telkens injecteren in mijn buik, heb ik vandaag de injectie in mijn been gedaan. Ik ben in totaal ongeveer 16 kilo afgevallen. In het[lees meer...] begin ging het super snel, aangezien ik amper wat kon eten en ik na het eten misselijk/opgeblazen gevoel kreeg. Nu merk ik dat ik al een tijd geen misselijkheid meer ervaar en ik nog wel een voller gevoel kan krijgen. De effectiviteit neemt om eerlijk te zijn wel af, maar ondertussen ben ik bewuster gaan leven en begin ik het ''lekkere'' eten steeds minder belangrijk begin te vinden :) Het is een kwestie van doorzettingsvermogen, discipline en daarbij speelt beweging ook een belangrijke rol!

19-03-2023 | Man | 54
Afslanken - overgewicht
Ik ben nu 10 maanden bezig en 22 kg afgevallen. Staat nu al een paar maanden beetje stil. Nog geen honger gevoel maar merk wel dat ik meer trek heb dan in het begin. Ben echter niet meer aangekomen. Ik prikte altijd in mijn buik. Links, rechts afwisselend. Nu sinds een paar dagen in mijn bovenbeen en het lijkt dat hij nu toch weer wat beter werkt. Ik zou nog 15 kg willen [lees meer...]afvallen.

19-03-2023 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
in het begin dacht ik wat een geweldig product ik at aanzienlijk minder en had weinig trek. Ik ben bewust op de dosis blijven hangen van 0,6 maar na twee a drie weken nam het effect af. Ik ben daarom gaan verhogen naar 1,2 dn wat was ik direct ziek. Nachten lang op het toilet gezeten met een emmer onder mijn hoofd. Verschrikkelijke buikkrampen, diaree en misselijk. Overdag[lees meer...] kon ik niet meer normaal functioneren laat staan gaan werken. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar 0,6 en voelde me direct beter. Nadeel was dat ik geen effect meer had dus moest toch weer verhogen na een paar dagen. Eenmaal weer te prikken op 1,2 voelde ik me niet zo ziek meer ook nu had ik weer aanzienlijk meer trek zelfs mijn eetbuien waren terug. Op naar de 1,8 na weer een paar dagen proberen. Ik werd weer erg ziek maar dit keer kreeg ik op de plekken waar ik hygiënisch spuit enorm grote rode jeuk plekken die ook zeer doen op mijn buik. Om dit te laten rusten in mijn been gaan spuiten en na twee dagen spuiten in mijn been een plek van ik denk wel 4 tot 5 cm groot. Dit is niet meer vol te houden met al deze bijwerkingen en ik heb het idee dat mijn huid een blokkade aangaat op de plekken van het injecteren, de werking is namelijk sinds de extreem grote plekken niet voelbaar meer. Ik besluit ermee te stoppen.

12-03-2023 | Vrouw | 36
liraglutide (1,2)
Ik gebruikt saxenda nu precies 1 week en had gelijk bij dag 1 met de start van 0,6 mg al alsof er een schakelaar was omgezet. Geen honger gevoel meer, geen zin in eten, geen verleiding in lekkere dingen, 27 jaar strijd in mijn hoofd met eten is weg ik was 108 kilo bij lengt van 176 cm bmi van net 35 moet het medicijn dus elke maand zelf betalen. Ook volg ik geen gli progra[lees meer...]mma omdat ik precies weet wat goede voeding is en beweeg al extreem veel als alleenstaande moeder van 3 kinderen en werk in een ziekenhuis en doe alles op de fiets (niet elektrische) geen auto nu in 1 week al 6 kilo kwijt (nou is dat door de gluten allergie niet gek hoor het ging met gewoon dieeten ook heel snel maar dan hield ik het nooit vol) dus ik hoop juist stabiel te blijven straks. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt maar saxenda helpt mij om de juiste te maken waardoor het niet voelt als een dieet maar het omgooien van mijn hele leven. Iets waar ik altijd van heb gezegd er klopt iets niet bij mij blijkt nu na 1 week al onder controle met saxenda, ik had alleen niet met het pygologische aspect rekening gehouden eten wat voor mij altijd gezelligheid troots lekker sociaal en dat is helemaal weg omdat ik dus nergens zit in heb dus het voelt soms als een stukje rouw verwerking van de een op andere dag is er een totaal nieuwe wereld voor me gestart en is het plezier in eten weg. Maar toch is dit het beste wat ik ooit had kunnen denken een nieuwe gezonde ik al is dat nog wennen