Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking blaasontsteking nierprobleem galstenen maagzuur zwelling van de buik vermoeidheid migraine

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

08-11-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 1.5 week saxenda. Al 2 kg eraf. Heb totaal geen zin in eten Heb ook geen idee wat ik binnen moet krijgen Kom lang niet aan 1000 kalorieen Is dat nou wel of niet goed ?

07-11-2023 | Vrouw | 42
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Na een jaar gli traject gevolgd te hebben. Ben ik op 6 oktober begonnen met spuiten. Zoals voorgeschreven wordt wekelijks verhogen. Zit nu op 3 mg. Ben nu 8 kg kwijt in 4 weken. Heb wel wat bijwerkingen gehad. De eerste dag van de verhoging dan zwaar diarree. En daarna niks aan de hand. Het is geen wondermiddel maar het helpt wel.

07-11-2023 | Vrouw | 78
liraglutide (1,2mg)
Afslanken - overgewicht
6 okt 2023 begonnen met saxenda o6mg 1week ging goed daarna opgehoogd naar 1,2 ging ook nog goed nu 1,8 en heel erg misselijk contact gehad met de arts en terug naar 1,2 maar blijf nu ook misselijk? Wel 8,5 kilo afgevallen in 4 weken . Weet nu echt niet wat ik moet doen ?

06-11-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Dit klonk als een wondermiddel voor een paar kilootjes eraf. Zonder recept verkregen, wel goed begeleid en uitgelegd. Maar de nadelen wegen nu na 3 weken hoger dan die 3 kilo die ik kwijt ben. Voel me een vaatdoek. Vandaag beslist voor mezelf dat ik ermee stop.

06-11-2023 | Vrouw | 58
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Nadat ik een gbp heb gehad was ik 30 kilo kwijt, door omstandigheden en geen begeleiding zit het er weer op. Na anderhalf jaar gli gedaan te hebben gebruik ik nu sinds drie weken saxenda en ik doe sonja bakker erbij en ben al 6 kilo kwijt. Zeer tevreden .

30-10-2023 | Vrouw | 57
Dit medicijn doet niks

27-10-2023 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Na anderhalf jaar gli te volgen, eetpatroon aan te passen en veel meer te bewegen niet voldoende afgevallen. Met een bmi van 40 en bijna diabetis type 2 nu 11 weken bezig met saxenda. En inmiddels 10 kilo kwijt en heel veel centimers aan omvang. Ik heb geen last van echte bijwerkingen, belangrijk is voldoende water drinken per dag. Heb niet opgebouwd via het schema, maar[lees meer...] wachte met opbouwen tot het niet meer werkte. Gemiddeld zo'n 4 weken op elke dosis gezeten en zit nu op 2.4 mg. Dit natuurlijk in overleg net arts. Ontzettend blij met dit middel! Maar vergeet niet je moet het wel zelf doen!

17-10-2023 | Man | 65
liraglutide (1.2)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 2 weken en 1 kg aangekomen. Ik spuit 1.2 en merk er echt nix van,wel erge hoofdpijn en moeilijke stoelgang. Ik zit echt niet vol en heb eigenlijk gewoon meer honger. Ik geef nog niet op maar ik ben niet vrolijk,begrijp het niet zo goed.

12-10-2023 | Man | 46
Afslanken - overgewicht
Ben zeer tevreden 9 dagen 6 kilo afgevallen niet misselijk en geen honger het remt je hongergevoel goed eet meer fruit en eiwitten .

26-09-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Al jaren overgewicht, nu overgang erbij. Alle mogelijke dieëten al gedaan. Dus nu dit proberen

21-09-2023 | Vrouw | 38
Afslanken - overgewicht
Vorige jaar 1 dagje gebruikt. Direct na injecteren heel naar gevoel en super misselijk! Ik ben normaal totaal niet gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen zelf niet bij anti depressieva, maar bij deze wel. Heb het gelijk weggooit.

19-09-2023 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken bezig met dit medicijn om af te vallen. Begonnen met 0,6. Misselijkheid gehad eerste paar dagen maar daarna werd het minder. Eetlust stuk minder. Verhoogd naar 1,2 en na 2 dagen zo beroerd! Verlaagd naar 0,6 weer en dit ging goed. Nu verhoogd met 0,9 en weer zo misselijk. Iemand ook deze ervaring? Weet niet goed of ik moet doorzetten en de misselijkheid minde[lees meer...]r zal worden of dat dit zo blijft? Op 0,6 blijven is ook geen optie toch?

18-09-2023 | Vrouw | 44
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu een week of 7. In het begin elke week netjes verhoogd met 0,6. Tot ik bij de 2,4 kwam en ik opeens rode plekken kreeg op de plekken waar ik had gespoten. deze plekken werden later blauw op mijn buik, de enige plek waar ik had gespoten. Afgesproken om te verlagen en ook op andere plekken te spuiten. Ze worden nu niet meer blauw maar ik houd een rode plek[lees meer...]. Jeuken doen ze alleen op mijn arm, niet op mijn buik. Iemand anders ervaring mee en hoe hiermee omgegaan?

03-09-2023 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Saxenda nu sinds 9 augustus. Het ophogen gaat goed, injecteren valt me mee. Bijwerkingen zijn de gemiddelde- vermoeidheid - misselijk en obstipatie. Totaal geen eetlust,kom nog met moeite aan 1000kcal per dag. Waardoor nu al 8kg afgevallen. Ben heel tevreden tot nu toe.

01-09-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Voor het afvallen is het een prima medicijn, binnen een week 1 kg. Ik heb echter een nare bijwerking en dat zijn onrustige benen (vooral kuiten). Hopelijk trekt dit nog weg?!

30-08-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben onwijs verkouden en benauwd ik hoest en snotter ik gebruik het nu bijna 2 weken. Met de dokter gesproken en volgende week moet het echt weg gaan anders moet ik stoppen. Wat ik moet eg jammer zou vinden want ik ben al 2.5 kg kwijt.