Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

19-03-2023 | Man | 54
Afslanken - overgewicht
Ik ben nu 10 maanden bezig en 22 kg afgevallen. Staat nu al een paar maanden beetje stil. Nog geen honger gevoel maar merk wel dat ik meer trek heb dan in het begin. Ben echter niet meer aangekomen. Ik prikte altijd in mijn buik. Links, rechts afwisselend. Nu sinds een paar dagen in mijn bovenbeen en het lijkt dat hij nu toch weer wat beter werkt. Ik zou nog 15 kg willen [lees meer...]afvallen.

19-03-2023 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
in het begin dacht ik wat een geweldig product ik at aanzienlijk minder en had weinig trek. Ik ben bewust op de dosis blijven hangen van 0,6 maar na twee a drie weken nam het effect af. Ik ben daarom gaan verhogen naar 1,2 dn wat was ik direct ziek. Nachten lang op het toilet gezeten met een emmer onder mijn hoofd. Verschrikkelijke buikkrampen, diaree en misselijk. Overdag[lees meer...] kon ik niet meer normaal functioneren laat staan gaan werken. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar 0,6 en voelde me direct beter. Nadeel was dat ik geen effect meer had dus moest toch weer verhogen na een paar dagen. Eenmaal weer te prikken op 1,2 voelde ik me niet zo ziek meer ook nu had ik weer aanzienlijk meer trek zelfs mijn eetbuien waren terug. Op naar de 1,8 na weer een paar dagen proberen. Ik werd weer erg ziek maar dit keer kreeg ik op de plekken waar ik hygiënisch spuit enorm grote rode jeuk plekken die ook zeer doen op mijn buik. Om dit te laten rusten in mijn been gaan spuiten en na twee dagen spuiten in mijn been een plek van ik denk wel 4 tot 5 cm groot. Dit is niet meer vol te houden met al deze bijwerkingen en ik heb het idee dat mijn huid een blokkade aangaat op de plekken van het injecteren, de werking is namelijk sinds de extreem grote plekken niet voelbaar meer. Ik besluit ermee te stoppen.

12-03-2023 | Vrouw | 36
liraglutide (1,2)
Ik gebruikt saxenda nu precies 1 week en had gelijk bij dag 1 met de start van 0,6 mg al alsof er een schakelaar was omgezet. Geen honger gevoel meer, geen zin in eten, geen verleiding in lekkere dingen, 27 jaar strijd in mijn hoofd met eten is weg ik was 108 kilo bij lengt van 176 cm bmi van net 35 moet het medicijn dus elke maand zelf betalen. Ook volg ik geen gli progra[lees meer...]mma omdat ik precies weet wat goede voeding is en beweeg al extreem veel als alleenstaande moeder van 3 kinderen en werk in een ziekenhuis en doe alles op de fiets (niet elektrische) geen auto nu in 1 week al 6 kilo kwijt (nou is dat door de gluten allergie niet gek hoor het ging met gewoon dieeten ook heel snel maar dan hield ik het nooit vol) dus ik hoop juist stabiel te blijven straks. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt maar saxenda helpt mij om de juiste te maken waardoor het niet voelt als een dieet maar het omgooien van mijn hele leven. Iets waar ik altijd van heb gezegd er klopt iets niet bij mij blijkt nu na 1 week al onder controle met saxenda, ik had alleen niet met het pygologische aspect rekening gehouden eten wat voor mij altijd gezelligheid troots lekker sociaal en dat is helemaal weg omdat ik dus nergens zit in heb dus het voelt soms als een stukje rouw verwerking van de een op andere dag is er een totaal nieuwe wereld voor me gestart en is het plezier in eten weg. Maar toch is dit het beste wat ik ooit had kunnen denken een nieuwe gezonde ik al is dat nog wennen

09-03-2023 | Vrouw | 63
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
In het begin best beroerd geweest. Maagklachten of ik cola gedronken had. Maar maag leegt langzaam dus eten was volgens mij aan het gisten. Ben nu 8 maanden bezig en 19 kilo afgevallen. Gaat nu heel goed gaat nu heel langzaam. Maar ben heel tevreden. Heb veel gedaan om af te vallen en dan was er 3 kilo af en verder ging het niet. Dus ben hier heel blij mee.

05-03-2023 | Man | 63
liraglutide (2.4)
Ben nu 6 maanden bezig en ben 22 kg afgevallen. Dit in combinatie met een andere levensstijl. Meer bewegen en gezonder eten. Ik ben bij dosering 3.0 erg misselijk geweest en ben terug gegaan naar 2.4. Gebruik deze dosering nu al een tijd en heb nu nergens meer last van . Het is geen wonder middel . Ik was 140 kg. Ben nu 118 en wil eigenlijk nog 18 kg kwijt. Maar het werkt[lees meer...] in combinatie met bewegen en je eetpatroon aanpassen

03-03-2023 | Vrouw | 47
Apneu
Mijn bloeddruk medicatie werkt niet daardoor torenhoge bloedruk stop Ik met saxenda dan gaat hij met de medicatie naar meer normaal

25-02-2023 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
In de eerste week ben ik 6 kilo afgevallen met saxenda, daarna geleidelijk 1,5/2 kilo per weer afgevallen. Ik ben er wel bij op dieet masr dat lukt ook wel, want je hebt totaal geen trek in zoetigheid of vet eten .

20-02-2023 | Vrouw | 49
liraglutide (1,8)
Ik zit nu in mijn derde week van Saxenda. Mijn dosis is nu 1,8 eenheden. Ik ben inmiddels 4,5 kilo afgevallen waar ik super blij mee ben! Ik heb nauwelijks bijwerkingen en het afvallen gaat mooi geleidelijk. Het is een heerlijkheid om niet constant met, wat je wel en niet kan eten, bezig te zijn. Ik heb gewoon weinig trek en als ik wat eet zit ik snel vol. Zin in vet eten [lees meer...]of in suikers heb ik niet en dat valt ook niet goed, dus dat scheelt. Ik vind het een geweldig middel!.

18-02-2023 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Sinds 2 weken bezig met Saxenda 2 kilo afgevallen voel me niet geweldig maagpijn diaree vaak opboeren met vieze smaak,helemaal geen hongergevoel wel moe maar wil gewoon doorzetten

14-02-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik heb het middel nu 5 maanden gebruikt en ben ermee gestopt. Ik ben 0 gram afgevallen. Ik heb het niet gecombineerd met sporten (maar dan zou ik misschien afgevallen zijn van het sporten en niet van de Saxenda). Ik heb geen last gehad van bijwerkingen dus was niet misselijk of zo. Het deed gewoon niets. Maar ik heb ook zonder Saxenda geen last van eetlust of honger, e[lees meer...]n ben iemand die sowieso suikers, vetten,... vermijdt (nooit frisdrank, vettig eten, etc...) en probeert gezond te eten. Dus ik denk dat het alleen helpt als je veel hongergevoel hebt wat je weg wilt en als je gewoon bent van suikers en vetten te eten wat je met Saxenda dan minder zou doen ?

07-02-2023 | Vrouw | 60
liraglutide (3mg/ml)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas vielen de bijwerkingen voor mij teveel tegen. Ik verloor wel veel kilo's. Maar dit weegt niet op tegen het feit hoe ellendig ik me door het gebruik van Saxenda. Ik heb het geprobeerd om even te stoppen en een lagere dosis te gebruiken. Maar helaas ik ben er erg ziek van. Stop met ingang van morgen definitief.

05-02-2023 | Man | 44
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Niet aan beginnen zou ik zeggen ik gebruik nu 4 weken en voel me beroerd. Ik ben veel misselijk en moet veel overgeven. Veel hoofdpijn, verstopping, maagzuur en kramp.

02-02-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Lukte me nooit om een gezonde leeftstijl vol te houden en zelfs niet om een kg kwijt te raken. Ik gebruik Saxenda nu bijna 3 weken in combinatie met de GLI en ben bijna 4 kg kwijt. Van 111 naar 107 kg. Met nu 1,8 mg opbouwen. Totaal geen bijwerkingen. Zit snel vol na het eten en kan weinig koolhydraten eten. Je hanteert Automatisch een gezonde leefstijl met dit medicijn. [lees meer...]Top!

02-02-2023 | Man | 64
Afslanken - overgewicht
Na 6 maanden 12 kg afgevallen, nu weer jo-jo. Effect medicatie lijkt nu neutraal dan wel negatief.

02-02-2023 | Vrouw | 38
liraglutide (6mg/ml)
Ik neem nu al bijna 4 weken. Zie nog geen verandering van afvallen. Ik heb wel droge mond misselijkheid soms braken. Wat ik ook heb is een opgeblazen gevoel. Gestart met 0.6ml sinds 3 dagen 3ml dus nog effe kijken wat het verder doet. Voor saxenda heb ik ozempic gebruikt daar ben 7 kilo van afgevallen na 3 weken.

31-01-2023 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
13 december 2022 gestart, nu bijna 6 kg kwijt. Daar ben ik blij mee.