Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-09-2023 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Saxenda nu sinds 9 augustus. Het ophogen gaat goed, injecteren valt me mee. Bijwerkingen zijn de gemiddelde- vermoeidheid - misselijk en obstipatie. Totaal geen eetlust,kom nog met moeite aan 1000kcal per dag. Waardoor nu al 8kg afgevallen. Ben heel tevreden tot nu toe.

01-09-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Voor het afvallen is het een prima medicijn, binnen een week 1 kg. Ik heb echter een nare bijwerking en dat zijn onrustige benen (vooral kuiten). Hopelijk trekt dit nog weg?!

30-08-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben onwijs verkouden en benauwd ik hoest en snotter ik gebruik het nu bijna 2 weken. Met de dokter gesproken en volgende week moet het echt weg gaan anders moet ik stoppen. Wat ik moet eg jammer zou vinden want ik ben al 2.5 kg kwijt.

28-08-2023 | Vrouw | 56
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het goed tot 10 weken ongeveer daarna geen pennen meer en overgegaan naar victoza sinds dien kan ik gewoon eten , weer terug gegaan naar saxenda maar merk niks meer kan zoveel eten als ik wil , in totaal blijven hangen op -6 kilo

26-08-2023 | Vrouw | 65
liraglutide (1,2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ophogen lukt niet wegens de bijwerkingen. Ik blijf 1,2 mg/ml prikken. In het begin wel afgevallen. Maar later niet meer. Nu in 7 weken 4 kg afgevallen. Door minder te eten zelfs aangekomen. Je moet volgens mij wel geregeld kleine porties blijven eten.

19-08-2023 | Vrouw | 23
Afslanken - overgewicht
Voor mijn idee werkt het niet optimaal. Na een maaltijd zit ik wel snel voller, maar na 2 uur heb ik toch weer veel trek. Ook gaat het afvallen niet heel snel. Nu nog maar 2 kg kwijt in 4 weken. Ik had zo gehoopt dat het zou werken.

18-08-2023 | Vrouw | 56
liraglutide (3.0)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 16 weken en ben zeer tevreden, inmiddels al 20 kilo kwijt. Weinig tot geen hongergevoel, en tijdens het eten eerder voldaan.

15-08-2023 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
Sinds februari gebruik ik Saxenda. Ik begon met een gewicht van ruim 108 kilo bij een lengte van 1.77. In juni was ik al zo'n 19 kilo kwijt. Helaas was de saxenda-voorraad toen even op en kon ik niet meer bestellen. Door mijn leefstijl-interventie programma en door wilskracht zijn er bijna geen kilo's bij gekomen. Nu waren er weer pennen op voorraad en heb ik toch weer be[lees meer...]steld. Voor een gezond BMI mag er toch nog wel een paar kilo af. Ook mijn knieën en cholesterol hebben er baat bij. Sinds ik de kilo's kwijt raak slik ik ook minder Eltroxin. Ik ben geboren zonder schildklier en zat door mijn overgewicht ook aardig hoog in mijn TSH. Al met al alleen maar positief zo. Nu vraag ik mij alleen wel af, moet ik nu, na anderhalve maand, weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen van de Saxenda? Weet iemand hier een antwoord op?

15-08-2023 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
Ik ben in februari begonnen met Saxenda. Ik woog 108 bij een lengte van 1.77. In juni was ik bijna 20 kilo kwijt. De Saxenda was op dat moment niet voorradig en dacht, ik stop er mee. De kilo's zijn er wel redelijk afgebleven maar wil eigenlijk toch nog even verder. Ik heb nu dus, na 2 maanden weer spuiten in huis. Maar nu komt de vraag, moet ik gewoon doorgaan of moet ik[lees meer...] weer opnieuw op gaan bouwen? Ben er ruim anderhalve maand uit geweest. Wie kan mij daar bij helpen?

13-08-2023 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu een jaar ongeveer. Ben ondertussen bijna 20 kilo kwijt. Maar, ik kan maximaal 1.2 mg aan. Ga ik daar boven geef ik dagenlang over. Dus dan maar max 1.2 en wat trager, nog 3 kilo en ik zit op mijn ideale gewicht!

13-08-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
ik wil graag alles overnemen als u wilt neem contact met mij . //////////RED mijn medicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie [lees meer...]via een geregistreerde apotheek.) ////////////////

08-08-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Saxenda werkte in het begin wel maar daarna niet ( bij mij). Ik heb nog 7 pennen en die zijn beschikbaar ter overname voor een zeer schappelijke prijs. ////(Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een g[lees meer...]eregistreerde apotheek.) /////

05-08-2023 | Vrouw | 50
liraglutide (0.6)
Afslanken - overgewicht
Vandaag 4 weken geleden begonnen met Saxenda. Vanaf mijn 24e al aan het jojoën met mijn gewicht. Ben nu bijna 51. Me aangemeld bij een verslavingskliniek om maar van mijn hongergevoel af te komen. Daar kwam ik op een wachtlijst. Achteraf gelukkig. Ik woog 108 kilo bij een lengte van 1.76. Ik was mijn vreetbuien zo zat. Had al gehoord van Ozempic en ben gaan googlen. Oz[lees meer...]empic lukte me niet online te krijgen. Saxenda wel. Vanaf de 1e dag was mijn hongergevoel weg!!! Ik kon het wel van de daken schreeuwen! Wat een verademing. Alleen eten om mezelf te voeden en niet continu bezig zijn waar ik calorie rijke dingen kon scoren. Deze behoefte is gewoon weg!!! Mijn porties zijn een stuk kleiner omdat ik voor het eerst in mijn leven voldaan ben na een maaltijd. Het eten smaakt me nog steeds heerlijk. Voor mij is dit een ontzettend groot geschenk. Ik ben de 1e week 5 kilo afgevallen en nu blijf ik hangen op 100 kilo. Ik moet uiteraard nog steeds de juiste keuzes maken. Ik eet heerlijk alleen veel minder. Ook eet ik koolhydraten maar dan de goede. Volkoren producten en maximaal 1 koekje per dag. Waar ik intens van geniet! Hiervoor at ik koekjes per verpakking. De verlossing van mijn hongergevoel is voor mij een bevrijding! Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

21-07-2023 | Vrouw | 40
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel sceptisch was over de lange termijn studies en waar ik aan begon Eerste 3 weken heel zwak en misselijk maar daarna top! Hou alsjeblieft vol want dit werkt echt. Spuit ‘s avonds (tip) en eet en drink een klein beetje van alles om te leren wat je wel en niet kan eten. Perziken, druiven en appels waren al genoeg. Koffie en wijn vallen sle[lees meer...]cht. Koolhydraten en vettig ook heel slecht. Geef het de tijd en de wereld gaat voor je open Mocht je blauwe plekken vrezen, houd meteen na injectie meteen een koelelement of ijs erop en dan gaat het goed Ik zie mijn gewicht naar benden schieten en ik hou er dan ook na 3 pennen mee op want wil maar 7 kg afvallen Het werkt echt alleen ik wil weten wat de lange termijn klinische studies uitwijzen op het gebied van schildklier en hartkloppingen Niet gerust op dus kort gebruikt

12-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik ben begonnen met Saxenda omdat mijn bmi veel te hoog was, helaas is dit voor mij niet het medicijn. Ik ben afgevallen maar alleen omdat ik doodziek was van de bijwerkingen, na 4 weken nog steeds dus besloten ermee te stoppen. Helaas nog wel 4 peperdure spuiten over van dit medicijn die je niet terug naar de apotheek mag brengen.

09-07-2023 | Vrouw | 46
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
Drie maanden geleden ben ik gestart met Saxenda. Sindsdien ben ik 12 kilo afgevallen. Ik had eerder al mijn leefstijl aangepast (3x in de week sporten en vaker de fiets pakken) en mijn eetgewoontes gewijzigd (kleinere porties en koolhydraatarm). Deze aanpassingen alleen leidden nauwelijks tot gewichtsafname en ik was in mijn hoofd de hele dag bezig met eten. Saxenda zorgt [lees meer...]ervoor dat je eetlust en lekkere trek behoorlijk afneemt dus het werd makkelijker om eten te laten staan en nog gezondere keuzes te maken. Het voelt voor mij hetzelfde als bevrijd zijn van mijn rookverslaving jaren geleden. Ik val af en ik ben ook niet meer elke dag aan het strijden met mezelf, dus ik voel mezelf mentaal vele malen beter. Mijn overgewicht was bij de start 15 kilo (BMI van exact 30) dus ik zit nu bijna op een gezond gewicht. Ik ga nog een tijdje door en zal dan toch moeten stoppen want ik krijg niks vergoed. Ik hoop dat de strijd in mijn hoofd dan niet terugkeert.