liraglutide

Diabetes type 2 (133 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (568 meningen)
Ozempic (97 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

30-01-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.

03-12-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
Ik ben via de diabetes verpleegkundige weer gestart met Victoza En het gaat prima ik spuit s'avonds voor ik naar bed ga en heb geen last van misselijkheid ,ook heb ik een aantal weken modifast moeten gebruiken van de diëtiste in samenspraak met de diabetes verpleegkundige Het resultaat. Geen 76 eenheden novomix meer spuiten in 6 weken 12 kg afgevallen Hbac waarde van 8[lees meer...]5 naar 54. Prima bloeddruk en mijn bloedsuiker zit rond de 7 in plaats van 16 De modifast waren 3 Shakes ik gebruikte aardbeien verdeelt over de dag en verder niets Ik was verbaasd ik had totaal geen trek terwijl ik toch een lekkere eter was Ook dagelijks 2 liter water gedronken De kuur van modifast is nu afgelopen en zit ik weer normaal te eten ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit goed in de gaten moet houden want er is weer een kilo bij En mijn suikers worden weer iets hoger

01-10-2012 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .

19-04-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
mijn gewicht is 112 kg, en wil graag afvallen maar na heel veel dieten lukt het me nog steeds niet. toen zag ik Bydereon een soort insuline waar je maar 1 maal per week behoeft te spuiten en je mogelijk ook nog op termijn 20 kilo gaat afvallen. Via de huisarts naar de Internist maar die wilde Bydureon niet uitschrijven, maar wel Victosa Na in het begin op 0,8 te hebben [lees meer...]gestaan werdt dit verhoogd naar 1,8 1 maal per dag en ook nog Novomix 14 eenheden en 3 tabletten Metformine 500. Ik gebruik nu 4 maanden Victosa, in het begin veel last van misselijkheid en buikpijn en minder eetlust ook het gewicht daalde met 1 kg en suikerwaarde gingen naar omlaag. Echter na een paar maanden ging het gewicht weer omhoog de bloedsuikers wisselden van hoog tot laag. Bij een bezoek aan de internist kwam zei tot de conclusie om met Victosa te stoppen omdat het niet aanslaat. Toen ik haar vroeg of ik dan Bydureon mocht proberen werd gezegd dit is hetzelfde en helpt bij u ook niet. Daarom ben ik nu weer terug bij af en moet bij de diabetes verpleegkundige weer een nieuw schema van Novomix gaan prikken en weer een bezoek naar een dietiste waar ik ook al ettelijke malen ben geweest maar wat nooit tot resultaat heeft geleid.

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

09-08-2017 | Vrouw | 64
liraglutide (1.8mg)
Suikerziekte (type 2)
Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.

29-02-2016 | Man | 64
liraglutide (1,2mg/ml)
Diabetes type 2
Victoza veroorzaakt een Pancreasontsteking met spoedopname tot gevolg. Een verblijf van 14 dagen in het hospitaal met zeer hevige pijnen en een lange revalidatie. Ik vind het absoluut niet geschikt voor diabetespatienten.

31-03-2015 | Vrouw | 64
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
In het begin wel misselijk, maar dat gaat over glucosewaarden nu stabiel , moet er alleen als ik koolhydraten gebruik zoals brood, aardappels, rijst en pasta's ook al is het maar 1 opscheplepel er een glicazide bijnemen.

17-02-2013 | Man | 64
Diabetes type 2
heb dit middel meer dan een jaar gebruikt en 25 kg afgevallen. In het begin geen problemen gehad. Nu na een jaar ernstige bijverschijnselen gekregen zoals ernstig verstoorde spijsvertering. Direct van chirurg moeten stoppen met dit middel. Ben meer informatie na gaan vragen over victoza en heb mijn twijfels erover

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

21-12-2015 | Vrouw | 63
liraglutide (1.8mg)
Diabetes type 2
gebruik Victoza, maar vind het niet super helpen! ben gemiddeld soms nog te hoog, val niet af, terwijl ik echt te zwaar ben! en die afschuwelijk opgeblazen buik, vreselijk vind ik het, zit ook met alles in de weg!

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

14-02-2018 | Man | 62

21-02-2020 | Man | 61
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum