liraglutide

Diabetes type 2 (133 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (568 meningen)
Ozempic (97 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

24-11-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maanden Victoza, en de waardes van mijn bloedsuiker zijn prima! Ik gebruik de laagste dosering. In het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid en wazig zien, nu alles weer prima. Het was wel even doorzetten! Maar ik ben er nu zo blij mee! Ik ben wel streng wat koolhydraten aangaat, maar zowel de Glimepiride als de Metformine zijn gehalve[lees meer...]erd en de dosering van de Victoza nog niet verhoogd! Wel al 10 kilo afgevallen!

20-03-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu dus 3 weken victoza heb weinig bijwerkingen soms een beetje misselijk en wat last van verstopping, mijn bloedsuikers dalen langzaam, maar vraag me af wanneer het afvallen begint, Ben tot nu toe nog geen gram afgevallen. Gebruik nog wel steeds 3 mgr glimeperide, is al gehalveerd en denk dus dat dat nog steeds de boosdoener is. Hopelijk kan ik die ook over een[lees meer...] paar weken laten staan en kan ik dan afvallen.

01-02-2017 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

17-11-2012 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik ben zeer tevreden over Victoza! Wel last van diaree maar volgens arts komt dit door de Metformine. Hoop dat ik het kan blijven gebruiken want de kosten samen met de hoge zorg premie worden steeds zwaarder. Ik moet nu 100 pm alleen voor de victoza betalen.

28-11-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Sinds in 2010 diabetes type 2 bij mij geconstateerd is heb ik al de nodige medicijnen gebruikt. Echter geen van deze medicijnen heeft tot op heden de duiker kunnen reguleren. Behalve metformine 500 2 maal daags en glimeperide 4 mg. werd ik ook een insuline gebruiker. Omdat mijn nuchtere suiker maar niet onder de 10 kwam is de insuline opgevoerd tot in oktober 2012 ik 102 [lees meer...]eenheden per dag moest spuiten. Mijn gewicht bereikte toen ook een tragisch hoogtepunt van 107.7 kg. Ik had al een en ander over Victoza gehoord, daarbij ook dat Victoza kan helpen om kilo's te verliezen. Ik heb de vraag voorgelegd aan een internist. Hij vond dat het wel een poging waard was om van insuline over te stappen op Victoza maar hij vond dat ik dan moest beginnen met resoluut mijn insuline te halveren, daarbij Galvus te slikken in plaats van Glimeperide en dat eerst 6 weken vol te houden waarna ik opnieuw een afspraak met de internist had. Vreemd genoeg zakte mijn nuchtere waarden tot 7 of minder. Toen ik op de volgende afspraak bij deze internist kwam en hij hoorde dat mijn nuchtere waarden goed waren, heeft hij me zonder meer terug gestuurd naar de huisarts daar hij het verder wel prima vond. Vervolgens begonnen de nuchtere waarden natuurlijk weer omhoog te gaan en omdat ik geen zin had weer meer insuline te spuiten vanwege diverse bijwerkingen heeft mijn huisarts erin toegestemd opnieuw een internist te raadplegen. Toen ik bij deze man het hele verhaal gedaan had vond hij dat hij wel in mijn ervaringen kon meegaan en sinds september 2013 gebruik ik dan ook Victoza, 1,8 ml per dag. De bijwerkingen waren te handelen en ik vind het prettig dat je maar 1 maal per dag hoeft te injecteren maar kilo's, helaas, daar is niets van te merken. Ik weeg nog altijd 105,5 kg. Ook mijn nuchtere waarden schommelen nog altijd tussen de 7,5 en 10. Graag zou ik in contact komen met andere Victoza gebruikers om ervaringen uit te wisselen.

19-11-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 5 maanden victoza ,ik heb ook last van oprispingen gehad maar nu gaat het prima ,de suker is gezakt van 10.3 naar 6.8 .Ik heb ook nog metformine en glicazide maar die heb ik al 1 eraf kunnen halen . Mijn hoop was wel dat ik kon afvallen maar helaas dat is NOG niet gelukt ,ik ben wel een bezige bij ik sport en wandel regelmatig en heb altijd wel wat te doen .

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

05-08-2014 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Wat een geweldige uitvinding! Ik heb obesitas en spuit al een aantal jaar insuline. Daarbij gebruik ik Tolbutamide. Metformine gaf te veel bijwerkingen waardoor ik me een aantal jaar niet lekker heb gevoeld. Gelukkig stopte dat toen ik de Metformine liet staan. Nu sinds 3 weken gebruik ik Victoza. Zou langzaam af moeten bouwen maar ik reageer er zo goed op dat ik de insuli[lees meer...]ne nu al helemaal kan laten staan. Ik heb niet veel trek in eten wat tot resultaat heeft dat ik geen vreetbuien meer heb en inmiddels 2,8 kilo ben afgevallen. Mijn bloedsuiker is 's morgens rond de 6 en na het eten gedurende de dag blijft het ver onder de 10. Ik voel me energiek, heb minder last van slapeloosheid en heb geen zere benen meer. Ik kon altijd aan mijn benen merkien hoe hoog mijn suikerspiegel was. Ik heb totaal geen bijwerkingen van de Victoza behalve weinig eetlust. Maar hé ...... je hoort mij niet klagen!

04-03-2013 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
De eerste dag dat ik het nam, had ik last van hevige reflux, de tweede dag had ik de ganse dag maagzuur en maagpijn. De huisdokter zei dat ik een maagontsteking had ten gevolge van het gebruik van Victoza en dat ik moest proberen door te zetten. Hij gaf me medicijnen tegen maagontsteking. Het is nu de vierde week dat ik Victoza spuit en op een volledige week voel ik me sle[lees meer...]chts een twee tot drie dagen goed. De andere dagen verteerd mijn eten niet en blijft het tot 's avonds laat en 's nachts op mijn maag liggen. De misselijkheid komt plots op, soms heb ik de ganse dag maagpijn en soms voel ik me de hele dag misselijk. Ik neem dan een pil tegen maagontsteking en ik kan er weer 2 dagen tegen. Soms heb ik bultjes van netelroos. Dat is het toch niet voor de rest van mijn leven? Is het normaal dat de gewenning zo lang duurt?

10-05-2019 | Man | 56
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.

28-02-2015 | Man | 56
Diabetes type 2
ruim 3 jaar geleden begonnen met Victoza, Eerst 0,6 daarna 1,2 en toen 1,8 ml. Begon af te vallen, en in 1 jaar tijd ruim 18 kg kwijt.Daarna stagneerde het en viel niet meer af. De dosis werd ook verlaagd naar weer 0,6 door de vele hypo's , dit verlagen kon ook omdat mijn bloedwaardes perfect waren en nog steeds zijn. Ik zou het liefst stoppen met gebruik maar daar zijn de[lees meer...] artsen het nog niet helemaal mee eens. Heb het echter een keer 5 dagen niet gebruikt en mijn bloedwaardes bleven perfect. Gebruik dus nu nog steeds, en val sinds een paar maanden ineens erg veel af ( 9 kg in 2 maanden),oorzaak niet duidelijk. Ben ook van het begin af aan erg vermoeid en dat is nu nog steeds. Heb ook nog steeds maag/darmklachten. Maar de reden om dit middel te gaan gebruiken is in ieder geval helemaal gerechtvaardigd; ruim 28 kg afgevallen en perfecte bloedwaardes.

27-05-2013 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 1)
Omdat ik steeds meer gewichtstoename kreeg van het gebruik van insuline, en me er niet lekker bij voelde. Ben ik op het internet gaan kijken of er een alternatief voor mij was. Via mijn diabetesverpleegkundige besloten om naar de internist te gaan om te kijken of Victoza iets voor mij zou zijn. Ik gebruik het nu vanaf 21 maart. Elke week werd het opgehoogd en ik zit nu[lees meer...] op de max van 1.8. Dit is redelijk te doen al moet ik wel zeggen de bijwerkingen zijn niet altijd fijn. Misselijk veel boeren en totaal geen eetlust, wat wel als gevolg heeft dat ik 20 kilo ben afgevallen. mijn waardes zijn prima kom bijna niet meer boven de 8 . Mijn vraag is deze kom ik nog van de bijwerkingen af of moet ik er maar mee leren leven? Gr.Lenie

07-12-2012 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 2)
Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum