Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

02-03-2013 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)
Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

26-12-2016 | Man | 52

23-02-2015 | Man | 52
Diabetes type 2
Begonnen met 0.6 Mg om de twee weken tot week 5. 1.8 Mg heel veel bijwerkingen diarree maagpijn net of ik een maagzweer had vlak onder borstbeen.. Weer terug naar 4 x spuiten per dag wel 5 kilo kwijt.

06-01-2015 | Man | 52
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
Ik had heel veel last van hoge pieken en diepe dalen met mn bloedsuikers. vooral 's winters kon mijn bloedsuiker gem 5 punten hoger liggen (nuchter dan Zomers). Nadat dat ik Victoza ben gaan gebruiken is mijn suikerspiegel stabiel (Gebruik geen andere medicijnen meer) en heb ik geen last meer van hypo's ook niet na intensief sporten. Helaas ben ik tot op heden geen gram a[lees meer...]fgevallen.

12-03-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Wanneer ik regelmatig, over de dag verdeeld steeds kleine porties, eet heb ik geen last van misselijkheid. Bij 6 kleine maaltijden (ipv 3 hoofd- maaltijden) en 2x fruit voel ik me het beste. Merk dat ik erg gevoelig ben voor vlees en koolhydraten: eet derhalve veel vis, kip en kaas en weinig brood/aardapp/pasta. Heb prettig team (internist, dieetiste, verpleegkundige[lees meer...]) om me heen.

12-02-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruik al 3 maanden victoza. geen bijwerkingen, alleen kan ik moeielijk naar de wc gaan. heeft er nog iemand daar last van?

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

07-06-2015 | Vrouw | 51
liraglutide (1,2mg)
Diabetes type 2
Kreeg opgezwollen bovenlip, snelle hartslag 150, verstikkingsverschijnselen, opgezwollen mond huig tong, rode 'hitler'vlek tussen bovenlip en neus, meermaals naar spoed. Bijna dood. Nooit meer

27-01-2021 | Man | 50
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

06-05-2016 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Voor mij een verzwaring in het gebruiksgemak, omdat ik naast metformine en gliclazide nu ook moet spuiten. Dat went eigenlijk nooit, bij mij niet tenminste. Glucose waarden gingen zo met een vol punt gemiddeld naar beneden, van 7.5 naar 6.5. Enige nare bijwerking vind ik het vaak voorkomen van een opgezette maag/buik. Je moet echt je porties eten aanpassen. Voordeel is dat[lees meer...] ik heel rustig afval, nu al 8 kg kwijt in dit half jaar dat ik victoza gebruik.

29-01-2015 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ernstige diarree. Niet vol te houden, toch een jaar geprobeerd. Nu over op insuline. Dit gaat stukken beter. En veel haaruitval.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
ik gebruik het vanaf november 2011 sindsdien 20 kg afgevallen suiker normale waarde en alle bijkomende medicijnen voor de suiker eraf, alleen in het begin last van misselijkheid na 2 weken over

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

17-07-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de internist, ik was daarvoor behandeld met Tolbutamide maar dat werkte niet goed op mijn 1e maaltijd waarde, van het middel moest ik eerst 0,6mg gebruiken en werkte eigenlijk direct goed, voelde me ook goed en energiek. Na 5 weken kwamen de klachten van de 1e maaltijd toch weer terug, de doses werd verhoogd naar 1,2mg daarna[lees meer...] ging het even goed, maar kwamen de klachten toch terug, zit nu op 1,8mg en de ochtendwaarde is 1 week goed geweest, maar loopt nu langzaam weer op, moet over 3 weken naar de internist, ik denk dat ik een ander middel krijg. Ben eerst afgevallen 2 kg, daarna stabiel, heb nog steeds last van hoofdpijn in de ochtend, droge mond, en vaak uit bed om te plassen, HbA1c is wel goed 6,4% maar klachten zijn vermoeiend.