liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

23-10-2017 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.

30-12-2015 | Man | 42
liraglutide (0.6)
Diabetes type 2
Na lang gebruik maken van metformine en glicazyde de stap naar de internist gezet. Zelfs 3000mg metformine in combinatie met glicazyde deden mijn waardes niet dalen. Had dankzij de metformine extreem diarree. Deze had ik vanaf dag 1 dat ik het gebruikte. Nu sinds maart 2015 aan de Victoza. Eetpatroon aangepast en in 6 maanden 20 kilo lichter. Helaas kreeg ik hypo's door h[lees meer...]et enorme gewichtsverlies, waarna in overleg met de internist alle medicijnen zijn gestopt per 1 december 2015. Mijn waardes bleven mooi ronde de 7. Helaas duurde dit maar 3 week en dus maar weer gestart met victoza. Ik spuit 0.6 en zit nu na 1x gebruik alweer op een nuchtere waarde van 7. Er is maar een nadeel aan de Victoza. Dat is dat onze regering heeft bepaald dat je dit alleen kan krijgen bij een BMI van 35 en hoger. Dit is natuurlijk belachelijk. Andere europese landen verstrekken het vanaf een BMI van 18. Het is een duur medicijn dus dat zal wel de reden zijn. Maar goed we hebben niets in te brengen.

26-06-2012 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Ben onlangs begonnen met Victoza, laatste jaren bleef mijn suikerwaarde maar hoog. Begon met 0,6 geen bijwerkingen gehad, wel in het begin veel naar wc. Tesamen met 4mg ameryl, suiker daalt niet. Sinds gister 1,2 eenheden met 2x dgs metformine 500mg en ik voel me zo misselijk, voel me ook beetje grieperig etc. Ik merk wel dat mijn buik zachter is en dat hele harde opgezett[lees meer...]e weg is. Dus dat is positief. Ben denk ik nog niet echt afgevallen op de weegschaal, misschien wel in cm. Moet ik nog checken. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

20-10-2016 | Vrouw | 43
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Ik kan absoluut niet over tabletten voor/tegen de suiker zoals metformine etc. Ik word daar heel ziek van, kan dan niet normaal functioneren. Voor mij is de victoza een uitkomst want na 2,5 maand ga ik daar heel goed op. Ik heb de eerste 2,5 maand heel erg last van mijn maag en darmen gehad. Rare pijnklachten overal in mijn lichaam. Mijn maag verteerde heel slecht waardoor[lees meer...] ik enorm misselijk was en hele vieze opboeringen had. Sinds half september van dit jaar voel ik me steeds beter. Ben nu 14 kilo afgevallen zonder een zwaar dieet te volgen. En daar ben ik heel blij mee. Mijn bloedwaarden zijn ook goed en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik ben zeer tevreden over victoza.

12-06-2014 | Man | 43
Diabetes type 2
Na doorverwijzing van de huisarts naar de internist vrij snel overgeschakeld op Victoza omdat ik veel last had van hypo's, ook omdat dit zou helpen bij het overgewicht. Helaas blijkt dat niet te kloppen aangezien ik al niet te veel at (liep ook al bij een diëtiste en moest zelfs meer gaan eten). DE vervelendste bijwerking is het brandend maagzuur. Hier heb ik uitein[lees meer...]delijk zelfs een maagbeschermer voor gekregen. Ik ben door de Victoza overgevoelig voor suikers. Als ik ook maar iets met suiker eet dan kreeg ik daar enorm last van. Nu met de maagbeschermer gaat het beter maar zelfs dan merk ik het als ik suikers binnen krijg.

02-01-2017 | Vrouw | 44
Diabetes type 1
Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

24-10-2019 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht

30-05-2012 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk nu nauwelijks meer dat ik het gebruik, soms moe en wat maagzuur. maar suikers zijn redelijk (rond de 8) terwijl ze van de 12 tot 15 afkomen. ben 10 kg kwijt vooral in de eerste negen maanden. Niet misselijke geweest, wel diaree maar daar had ik al last van door de metformine.

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

06-01-2015 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Na lang zoekenden ik eindelijk een remedie gevonden op mijn diabetes die niet onder controle te krijgen was. Ik slik voor reuma ook prednisolon en daardoor heb ik diabetes gekregen . Dit is een " wonder" middel , buiten dat ik heel langzaam afval is mijn suiker eindelijk onder controle. Ik ben begonnen met 0.6 en spuit nu 1.2 en kan mijn suikerpillen ( gliclazide) laten s[lees meer...]taan. Ik voel me ook een stuk beter veel minder moe en dat is de grootste winst. Kleine beetjes eten en geen koolhydraten is de oplossing om niet misselijk te worden.

13-11-2013 | Vrouw | 47

05-11-2012 | Man | 47
Suikerziekte (type 2)
heel fijn spul dit ben van 1,2 terug naar 0,6 gegaan en dat werkt erg goed enige nadeel van tijd tot tijd diarre maar dat is volgens mij is dit een combinatie met kruiden maar dat ga ik uitzoeken verder al 5 kg afgevallen

30-06-2019 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.

16-04-2012 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar Victoza. In eerste instantie veel misselijk,maagpijn en last van darmen. Daarbij gebruik ik Metformine. Van andere medicijnen krijg ik allergische reacties. Ik begon met 0.6 eenheden .al snel naar 1.2. later naar 1.8 eenheden. Het eten klaarmaken is een drama het eten nog erger. In augustus was mijn waarde van14 naar 9 gegaan en ik was[lees meer...] toch wel 7 kilo kwijt. In oktober werd ik duizelig hartkloppingen en trillen en koud. Ik was op mijn werk en ging met ambulance mee. Op de zaak was ik met siroop volgestopt dus bij controle had ik 15 .Later werd dit 10. De dag later had ik veel spierpijn en zo ziek als een hond. Ik ben 3 maanden thuis geweest want ik kon nog niet eens alleen boodschappen doen. Deze aanval heb ik nog meerdere malen gehad. De internist weet niet wat hij hier mee aanmoet. Afgelopen pasen moest ik werken .Ik had het gevoel of ik 3 redbulls op had.Dus maar even prikken.Ik zat op 17.Ik was gesloopt. Gisteren bij boodschappen doen voelde ik mij niet lekker.Ik had 6. Ik reageer erg op waardes onder de 8 . Heeft iemand ook van die rare ervaringen met Victoza?

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum