liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

16-02-2021 | Man | 49
liraglutide (6mg/ml)
Enige positieve ervaring was het gewichtsverlies van ongeveer 12 kg. Heeft me gegarandeerd op 3 maanden tijd mijn half schildklier gekost ! Knobbel op de schildklier gekregen en operatie was nodig. Ervoor nooit geen problemen met schildklier gehad daar ik elke 4 maanden bloed laat controleren .

21-02-2016 | Man | 49
Diabetes type 2
Verschrikkelijke maanden achter de rug, kon geen eten meer verdragen, acute diarree. Het opboeren of je rotte eieren hebt gegeten, en heel veel hikken. Ik heb victoza bijna 8 maanden gebruikt in combinatie met metformine en gliclazide, maar helaas geen verbetering in mijn bloedsuikerspiegel, maar wel heel veel bijwerkingen. Gelukkig nu gestopt met dit medicijn, en over naa[lees meer...]r de insuline, hopelijk gaat dit wel werken, zonder al die bijwerkingen.

20-09-2012 | Man | 49
Diabetes type 2
Vanaf 3 september gebruik ik Victoza. De eerste week 0,6mg en de tweede week 1,2mg. Na te zijn gestopt met Insuline voelde ik mij fysiek gelijk fitter. Geen spierpijn en zware benen meer. Wel heb ik last van een moeilijke stoelgang en maagzuur. In de afgelopen tien dagen ben ik 2 kilo lichter geworden. Wel blijven sporten, maar doordat er amper hongergevoel is is het belan[lees meer...]grijk dagelijks 3 keer te eten zonder tussendoortjes. Kortom ik ben bijzonder tevreden.

27-01-2021 | Man | 50
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

06-05-2016 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Voor mij een verzwaring in het gebruiksgemak, omdat ik naast metformine en gliclazide nu ook moet spuiten. Dat went eigenlijk nooit, bij mij niet tenminste. Glucose waarden gingen zo met een vol punt gemiddeld naar beneden, van 7.5 naar 6.5. Enige nare bijwerking vind ik het vaak voorkomen van een opgezette maag/buik. Je moet echt je porties eten aanpassen. Voordeel is dat[lees meer...] ik heel rustig afval, nu al 8 kg kwijt in dit half jaar dat ik victoza gebruik.

29-01-2015 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ernstige diarree. Niet vol te houden, toch een jaar geprobeerd. Nu over op insuline. Dit gaat stukken beter. En veel haaruitval.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
ik gebruik het vanaf november 2011 sindsdien 20 kg afgevallen suiker normale waarde en alle bijkomende medicijnen voor de suiker eraf, alleen in het begin last van misselijkheid na 2 weken over

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

17-07-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de internist, ik was daarvoor behandeld met Tolbutamide maar dat werkte niet goed op mijn 1e maaltijd waarde, van het middel moest ik eerst 0,6mg gebruiken en werkte eigenlijk direct goed, voelde me ook goed en energiek. Na 5 weken kwamen de klachten van de 1e maaltijd toch weer terug, de doses werd verhoogd naar 1,2mg daarna[lees meer...] ging het even goed, maar kwamen de klachten toch terug, zit nu op 1,8mg en de ochtendwaarde is 1 week goed geweest, maar loopt nu langzaam weer op, moet over 3 weken naar de internist, ik denk dat ik een ander middel krijg. Ben eerst afgevallen 2 kg, daarna stabiel, heb nog steeds last van hoofdpijn in de ochtend, droge mond, en vaak uit bed om te plassen, HbA1c is wel goed 6,4% maar klachten zijn vermoeiend.

10-07-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ik heb al jaren last van te hoge bloedsuikers , ben resistent voor insuline en allergisch voor metformine. Ik gebruik sinds kort weer victoza maar heb erg veel last van de bijwerkingen zoals, ernstige vermoeidheid ,zak gewoon door mijn benen zo moe ben ik ,trillen , diarree, misselijk , opvliegers en ga zo maar door. Mijn waarden zijn wel gedaald van 24 naar 17 .

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

07-06-2015 | Vrouw | 51
liraglutide (1,2mg)
Diabetes type 2
Kreeg opgezwollen bovenlip, snelle hartslag 150, verstikkingsverschijnselen, opgezwollen mond huig tong, rode 'hitler'vlek tussen bovenlip en neus, meermaals naar spoed. Bijna dood. Nooit meer

26-05-2012 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
hallo allemaal ,ik gebruik victoza nu 3 weken ,samen met 2 keer metformide (1000) en 3 pilletjes glimpidimide van 2 mg ik heb anderhalf jaar lang insuline gespoten ,maar ondanks dat was mijn suiker nooit onder de 12 ,met uitschieters tot 20 en zelfs 32,5 in ziekenhuis gemeten '''' was van 80 kilo naar 106 gegaan dus dat ging niet werken nu sinds drie weken voor mi[lees meer...]j het wondermiddel ben totaal niet ziek of misselijk heb van dietist van ziekenhuis ene dieet en ik spuit smorgens 1,2 totaal gene bijwerkingen en ben inmiddels 6 kilo afgevallen '' als dit zo blijft ben ik zeer tevreden ,geen honger en meer energie en me suiker is al drie weken onder de 9 joeppie ik ben er blij mee

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

26-12-2016 | Man | 52

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum