Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

21-01-2016 | Vrouw | 32
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Victoza nadat ik alle soorten medicijnen heb geprobeerd. Ik heb het idee dat de glucosewaardes nu iets beginnen te dalen, dus ben daar blij om. Ook ben ik nu in 1 maand 3,5 kg afgevallen. Het is voor mij een extra stok achter de deur om op mijn eten te letten (al deed ik dat al wel). Bij veel koolhydraten innemen, krijg ik last van misselijkheid [lees meer...]en vol gevoel en stop met eten. Al is de misselijkheid niet fijn, ik heb er niet zo veel last van. Wel heb ik regelmatig last van winderigheid en vies opboeren. Dat is wel erg vies. Soort rotte eierenlucht wat omhoog komt. Ik begon met 0,6 en inmiddels spuit ik 1,8. de bijwerkingen komen met vlagen en ene dag meer last van dan de andere dag. Dus na 1 maand ervaring al zeer tevreden en ben benieuwd naar de resultaten op langer termijn!

27-12-2015 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
8 kg afgevallen in 17 dagen, diarree, reflux, de hik 3 x minimum per dag.

21-12-2015 | Vrouw | 63
liraglutide (1.8mg)
Diabetes type 2
gebruik Victoza, maar vind het niet super helpen! ben gemiddeld soms nog te hoog, val niet af, terwijl ik echt te zwaar ben! en die afschuwelijk opgeblazen buik, vreselijk vind ik het, zit ook met alles in de weg!

24-11-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maanden Victoza, en de waardes van mijn bloedsuiker zijn prima! Ik gebruik de laagste dosering. In het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid en wazig zien, nu alles weer prima. Het was wel even doorzetten! Maar ik ben er nu zo blij mee! Ik ben wel streng wat koolhydraten aangaat, maar zowel de Glimepiride als de Metformine zijn gehalve[lees meer...]erd en de dosering van de Victoza nog niet verhoogd! Wel al 10 kilo afgevallen!

24-08-2015 | Vrouw | 41
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Een half jaar geleden ermee begonnen. Opgebouwd naar 1.8, met 2 maal daags Metformine 500 erbij. Merkte al vrij snel verbetering in de suikerwaardes. Wel misselijkheid in het begin, maar niet hinderlijk. Nu na een half jaar 10 kg afgevallen. Sport er nu ook bij, krijg meer energie. Voor mij een wondermiddel! Vanmorgen weer op controle geweest bij specialist, voor mijn [lees meer...]suikercontroles mag ik eigenlijk al terug naar de huisarts. Metformine hoeft niet meer geslikt te worden, gebruikte ik eigenlijk vanuit mijn zelf al minder. Hba1C was 42, dit nu al een paar maanden. Honger gevoel kwam op een bepaald moment wel terug, dan is het volharden op wilskracht!

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

07-06-2015 | Vrouw | 51
liraglutide (1,2mg)
Diabetes type 2
Kreeg opgezwollen bovenlip, snelle hartslag 150, verstikkingsverschijnselen, opgezwollen mond huig tong, rode 'hitler'vlek tussen bovenlip en neus, meermaals naar spoed. Bijna dood. Nooit meer

31-03-2015 | Vrouw | 64
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
In het begin wel misselijk, maar dat gaat over glucosewaarden nu stabiel , moet er alleen als ik koolhydraten gebruik zoals brood, aardappels, rijst en pasta's ook al is het maar 1 opscheplepel er een glicazide bijnemen.

29-01-2015 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ernstige diarree. Niet vol te houden, toch een jaar geprobeerd. Nu over op insuline. Dit gaat stukken beter. En veel haaruitval.

06-01-2015 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Na lang zoekenden ik eindelijk een remedie gevonden op mijn diabetes die niet onder controle te krijgen was. Ik slik voor reuma ook prednisolon en daardoor heb ik diabetes gekregen . Dit is een " wonder" middel , buiten dat ik heel langzaam afval is mijn suiker eindelijk onder controle. Ik ben begonnen met 0.6 en spuit nu 1.2 en kan mijn suikerpillen ( gliclazide) laten s[lees meer...]taan. Ik voel me ook een stuk beter veel minder moe en dat is de grootste winst. Kleine beetjes eten en geen koolhydraten is de oplossing om niet misselijk te worden.

05-08-2014 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Wat een geweldige uitvinding! Ik heb obesitas en spuit al een aantal jaar insuline. Daarbij gebruik ik Tolbutamide. Metformine gaf te veel bijwerkingen waardoor ik me een aantal jaar niet lekker heb gevoeld. Gelukkig stopte dat toen ik de Metformine liet staan. Nu sinds 3 weken gebruik ik Victoza. Zou langzaam af moeten bouwen maar ik reageer er zo goed op dat ik de insuli[lees meer...]ne nu al helemaal kan laten staan. Ik heb niet veel trek in eten wat tot resultaat heeft dat ik geen vreetbuien meer heb en inmiddels 2,8 kilo ben afgevallen. Mijn bloedsuiker is 's morgens rond de 6 en na het eten gedurende de dag blijft het ver onder de 10. Ik voel me energiek, heb minder last van slapeloosheid en heb geen zere benen meer. Ik kon altijd aan mijn benen merkien hoe hoog mijn suikerspiegel was. Ik heb totaal geen bijwerkingen van de Victoza behalve weinig eetlust. Maar hé ...... je hoort mij niet klagen!

20-12-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
Ik heb al sinds mijn 20e overgewicht en kreeg een jaar of 8 geleden diabetes type 2. Toen ik eenmaal was ingesteld slikte ik 3x 850mg Metformine i.c.m. Tolbutamide. Omdat het afvallen maar niet wilde lukken heb ik de Tolbutamide op een gegeven moment laten staan omdat dat het afvallen zou bemoeilijken. Ik heb het gelukkig daarna nooit meer geslikt en ik viel inderdaad wat [lees meer...]af. Jammer genoeg bleef ik maar jojo-en met m'n gewicht, permanent afvallen is me nog niet gelukt. Begin dit jaar wilde ik graag zwanger worden. Dat wilde ik vanwege mijn gewicht eigenlijk niet maar ik word er niet jonger op dus gooide ik mijn principes toch maar uit het raam. Ik ben overgegaan op insuline en tot mijn schrik vlogen de kilo's eraan. 9 kilo in een paar maanden tijd, ondanks dat ik keurig gezond at. Ik ben 3 maanden terug heel fanatiek gaan sporten, 5x per week en volgde op dat moment het online dieet via de Weight Watchers. Geen grammetje ging eraf.... Inmiddels woog ik 105.5 kilo (lengte 1.70 m) en vond ik het wel welletjes. Ik heb de zwangerplannen in de ijskast gezet en ben weer gestopt met de insuline. Daarnaast ben ik naar de internist gestapt met de wens om Victoza te gaan gebruiken. Hij ging daarmee akkoord, ondanks dat ik niet helemaal aan de eisen voldeed. Twee weken verder en ik ben ruim 4 kilo afgevallen. Het sporten heb ik wat verminderd want 5x is bijna niet vol te houden. Ik ben wel gezond blijven eten en sport nu zo'n 3x per week. Het afvallen wordt wel bevorderd door de bijwerkingen. Ik heb totaal geen honger meer. Lunch en tussendoortjes hoeven voor mij niet zo nodig meer en het avondeten eet ik tegen heug en meug voor de helft op. De diarree is ook aardig dramatisch maar dit had ik ook al door de Metformine dus welke van de twee dit nu veroorzaakt is onduidelijk. Ondanks deze ongemakken ben ik er zeer blij mee want ik val nu ein-de-lijk af en hopelijk blijft dat voorlopig zo.

28-11-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Sinds in 2010 diabetes type 2 bij mij geconstateerd is heb ik al de nodige medicijnen gebruikt. Echter geen van deze medicijnen heeft tot op heden de duiker kunnen reguleren. Behalve metformine 500 2 maal daags en glimeperide 4 mg. werd ik ook een insuline gebruiker. Omdat mijn nuchtere suiker maar niet onder de 10 kwam is de insuline opgevoerd tot in oktober 2012 ik 102 [lees meer...]eenheden per dag moest spuiten. Mijn gewicht bereikte toen ook een tragisch hoogtepunt van 107.7 kg. Ik had al een en ander over Victoza gehoord, daarbij ook dat Victoza kan helpen om kilo's te verliezen. Ik heb de vraag voorgelegd aan een internist. Hij vond dat het wel een poging waard was om van insuline over te stappen op Victoza maar hij vond dat ik dan moest beginnen met resoluut mijn insuline te halveren, daarbij Galvus te slikken in plaats van Glimeperide en dat eerst 6 weken vol te houden waarna ik opnieuw een afspraak met de internist had. Vreemd genoeg zakte mijn nuchtere waarden tot 7 of minder. Toen ik op de volgende afspraak bij deze internist kwam en hij hoorde dat mijn nuchtere waarden goed waren, heeft hij me zonder meer terug gestuurd naar de huisarts daar hij het verder wel prima vond. Vervolgens begonnen de nuchtere waarden natuurlijk weer omhoog te gaan en omdat ik geen zin had weer meer insuline te spuiten vanwege diverse bijwerkingen heeft mijn huisarts erin toegestemd opnieuw een internist te raadplegen. Toen ik bij deze man het hele verhaal gedaan had vond hij dat hij wel in mijn ervaringen kon meegaan en sinds september 2013 gebruik ik dan ook Victoza, 1,8 ml per dag. De bijwerkingen waren te handelen en ik vind het prettig dat je maar 1 maal per dag hoeft te injecteren maar kilo's, helaas, daar is niets van te merken. Ik weeg nog altijd 105,5 kg. Ook mijn nuchtere waarden schommelen nog altijd tussen de 7,5 en 10. Graag zou ik in contact komen met andere Victoza gebruikers om ervaringen uit te wisselen.

13-11-2013 | Vrouw | 47

10-08-2013 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
Sinds mijn dochter op 26 maart 1991 is geboren heb ik operatiematerialen in mijn buik. Al diverse keren meegedeeld doch altijd werd er nooit op gereageerd. Mijn dochter is met de keizersnede gekomen en hebben dit met nietjes gesloten. Had dit niet geweten, werd me ook niet verteld, dat ik nogal allergisch ben voor diverse materialen. Het resultaat verhoging dus naar 8 dage[lees meer...]n naar huis. Intussen tijd groeit mijn buik enorm uit het lijkt wel een voetbal/tumor. Dus naar dokter toe die geeft aan dat naar een zwangerschap een normaal proces is. Ben nogal twijfelachtig naar het antwoord dus stuurt hij mij door naar het ziekenhuis voor een foto. Op de foto niets te zien. Huisarts; zie je wel uitgezakte buikspieren dus naar de fysiotherapie. Dus 3 maanden flink aan het oefenen en vol me zo beroerd dat ik zelf maar het ziekenhuis inschakel. Daar krijg ik nogal de mond van voren omdat ik dit via de huisarts moest regelen. In ieder geval leg ik alles uit aan de gynaecoloog, ga maar liggen is zijn antwoord. Nu dat wilde ik niet want zo ben ik ook bij de andere de mist in gegaan. Dus kleed je maar uit. Hij is zich gek geschrokken van die enorme bult die onderin mijn buik zichtbaar is. Hals over kop wordt een internist opgetrommeld en ik blijk met een gigantische wondbreuk te lopen en dat ik heel veel geluk heb gehad met alle gevolgen van dien. Toen beide me ook vroegen of de huisarts dit ook bekeken heeft zij ik van ja en wat hij vertelde en dat ik ook in het ziekenhuis was voor foto's maar dat er niets aan de hand was. Door het liggen gingen al mijn darmen door de breuk heen en kwamen buiten de buikholte te liggen. In ieder geval heb ik tot 1999 al 21 operaties in mijn buik gehad. Ik kwam vaak met een grote open wond naar huis zodat het van binnenuit moest dicht groeien. In 2011 kreeg ik nogal last van dorst en heb mij laten prikken op suikerziekte. Inderdaad was het veel te hoog uitgevallen. Kreeg van de diëtiste een accu-check mee om regelmatig mijn suiker te controleren. Toen ik voor een afspraak weer in het ziekenhuis moest komen vertelde de internist over Victoza en dat ik hier minstens 30 kg van ging afvallen. Van al dat afslanken is er maar één die afslankt en dat is mijn portemonnee. Ik moest prikken in mijn buik waar ik op veel plekken geen gevoel hebt vanwege de vele operaties. De laatste in 1999 hebben ze heel veel lidtekenweefsel weeg gehaald. Het zag er nogal dubieus uit vertelde me de chirurg. Daarnaast kreeg ik ook nog een longembolie erbij en heb 7 dagen op de IC gelegen. Daaarnaast gebruik ik 2 xdaags 1 tablet Metoprololtart, 3 xdaags 1 tablet Meetformine HCL ACTA en 1 x daags Enalapril. Ze hebben bij mij nogal veel bijwerkingen. Veelal diarree de hele dag door en soms ben ik onderweg dat ik de wc niet haal en mij weer een baby voel. Gewoon vies en moet gewoon reserve kleding meenemen voor onderweg. Dan steeds die weer kerende misselijkheid en braken. En sinds ik die medicijnen neem ben ik ook veelal moe om iets te doen. Heb een week niets genomen om te kijken wat het resultaat had. Voelde me gewoon heel erg goed had lust om veel te organiseren. Dus waar ligt het aan. Ook heb ik 14 dagen mijn voeding en alles bijgehouden. Eigenlijk niets aan de hand alleen was het op heel vroege tijden want ik ging om 4.30 uit omdat ik samen met mijn zoon de kranten rond bracht. we gingen dan nadien samen iets eten en drinken. Dat ik Victoza in mijn buik spoot had ik erover dat het volgens mij niet eens hielp want ik zag geen resultaat. Dus ben ik begonnen in de been te spuiten en dat valt me beter. alleen ook hier niet eens echt resultaat. Nu ben ik ééntje die nogal afwijkend reageer op medicijnen want dat kwam nogal naar voren tijdens het vele liggen in het ziekenhuis. Had er veel mensen geen last dan was ik de enigste die daarop reageerde. Ondanks dit alles voel ik me goed en heb niet 1 x een hypo gehad want ik let nogal goed op mijn voeding en eet regelmatig vegetarisch en veel groenten. Dus wat doe ik fout? Hoor graag iets van anderen terug.

05-06-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
heb eerst lange tijd gelopen voor huisarts wilde prikken op suiker