liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

21-01-2016 | Vrouw | 32
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Victoza nadat ik alle soorten medicijnen heb geprobeerd. Ik heb het idee dat de glucosewaardes nu iets beginnen te dalen, dus ben daar blij om. Ook ben ik nu in 1 maand 3,5 kg afgevallen. Het is voor mij een extra stok achter de deur om op mijn eten te letten (al deed ik dat al wel). Bij veel koolhydraten innemen, krijg ik last van misselijkheid [lees meer...]en vol gevoel en stop met eten. Al is de misselijkheid niet fijn, ik heb er niet zo veel last van. Wel heb ik regelmatig last van winderigheid en vies opboeren. Dat is wel erg vies. Soort rotte eierenlucht wat omhoog komt. Ik begon met 0,6 en inmiddels spuit ik 1,8. de bijwerkingen komen met vlagen en ene dag meer last van dan de andere dag. Dus na 1 maand ervaring al zeer tevreden en ben benieuwd naar de resultaten op langer termijn!

30-12-2015 | Man | 42
liraglutide (0.6)
Diabetes type 2
Na lang gebruik maken van metformine en glicazyde de stap naar de internist gezet. Zelfs 3000mg metformine in combinatie met glicazyde deden mijn waardes niet dalen. Had dankzij de metformine extreem diarree. Deze had ik vanaf dag 1 dat ik het gebruikte. Nu sinds maart 2015 aan de Victoza. Eetpatroon aangepast en in 6 maanden 20 kilo lichter. Helaas kreeg ik hypo's door h[lees meer...]et enorme gewichtsverlies, waarna in overleg met de internist alle medicijnen zijn gestopt per 1 december 2015. Mijn waardes bleven mooi ronde de 7. Helaas duurde dit maar 3 week en dus maar weer gestart met victoza. Ik spuit 0.6 en zit nu na 1x gebruik alweer op een nuchtere waarde van 7. Er is maar een nadeel aan de Victoza. Dat is dat onze regering heeft bepaald dat je dit alleen kan krijgen bij een BMI van 35 en hoger. Dit is natuurlijk belachelijk. Andere europese landen verstrekken het vanaf een BMI van 18. Het is een duur medicijn dus dat zal wel de reden zijn. Maar goed we hebben niets in te brengen.

11-12-2015 | Man | 68
liraglutide (18mg)
Diabetes type 2
Tevoren gebruikte ik Insuline. WEr is een groot verschil. Je wordt actiever van Victoza, het ondersteunt je verzadigingsgevoel, mijn bloedsuikerwaardes zakten en mijn gewicht ook

24-11-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maanden Victoza, en de waardes van mijn bloedsuiker zijn prima! Ik gebruik de laagste dosering. In het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid en wazig zien, nu alles weer prima. Het was wel even doorzetten! Maar ik ben er nu zo blij mee! Ik ben wel streng wat koolhydraten aangaat, maar zowel de Glimepiride als de Metformine zijn gehalve[lees meer...]erd en de dosering van de Victoza nog niet verhoogd! Wel al 10 kilo afgevallen!

24-08-2015 | Vrouw | 41
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Een half jaar geleden ermee begonnen. Opgebouwd naar 1.8, met 2 maal daags Metformine 500 erbij. Merkte al vrij snel verbetering in de suikerwaardes. Wel misselijkheid in het begin, maar niet hinderlijk. Nu na een half jaar 10 kg afgevallen. Sport er nu ook bij, krijg meer energie. Voor mij een wondermiddel! Vanmorgen weer op controle geweest bij specialist, voor mijn [lees meer...]suikercontroles mag ik eigenlijk al terug naar de huisarts. Metformine hoeft niet meer geslikt te worden, gebruikte ik eigenlijk vanuit mijn zelf al minder. Hba1C was 42, dit nu al een paar maanden. Honger gevoel kwam op een bepaald moment wel terug, dan is het volharden op wilskracht!

31-03-2015 | Vrouw | 64
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
In het begin wel misselijk, maar dat gaat over glucosewaarden nu stabiel , moet er alleen als ik koolhydraten gebruik zoals brood, aardappels, rijst en pasta's ook al is het maar 1 opscheplepel er een glicazide bijnemen.

06-01-2015 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Na lang zoekenden ik eindelijk een remedie gevonden op mijn diabetes die niet onder controle te krijgen was. Ik slik voor reuma ook prednisolon en daardoor heb ik diabetes gekregen . Dit is een " wonder" middel , buiten dat ik heel langzaam afval is mijn suiker eindelijk onder controle. Ik ben begonnen met 0.6 en spuit nu 1.2 en kan mijn suikerpillen ( gliclazide) laten s[lees meer...]taan. Ik voel me ook een stuk beter veel minder moe en dat is de grootste winst. Kleine beetjes eten en geen koolhydraten is de oplossing om niet misselijk te worden.

06-01-2015 | Man | 52
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
Ik had heel veel last van hoge pieken en diepe dalen met mn bloedsuikers. vooral 's winters kon mijn bloedsuiker gem 5 punten hoger liggen (nuchter dan Zomers). Nadat dat ik Victoza ben gaan gebruiken is mijn suikerspiegel stabiel (Gebruik geen andere medicijnen meer) en heb ik geen last meer van hypo's ook niet na intensief sporten. Helaas ben ik tot op heden geen gram a[lees meer...]fgevallen.

05-08-2014 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Wat een geweldige uitvinding! Ik heb obesitas en spuit al een aantal jaar insuline. Daarbij gebruik ik Tolbutamide. Metformine gaf te veel bijwerkingen waardoor ik me een aantal jaar niet lekker heb gevoeld. Gelukkig stopte dat toen ik de Metformine liet staan. Nu sinds 3 weken gebruik ik Victoza. Zou langzaam af moeten bouwen maar ik reageer er zo goed op dat ik de insuli[lees meer...]ne nu al helemaal kan laten staan. Ik heb niet veel trek in eten wat tot resultaat heeft dat ik geen vreetbuien meer heb en inmiddels 2,8 kilo ben afgevallen. Mijn bloedsuiker is 's morgens rond de 6 en na het eten gedurende de dag blijft het ver onder de 10. Ik voel me energiek, heb minder last van slapeloosheid en heb geen zere benen meer. Ik kon altijd aan mijn benen merkien hoe hoog mijn suikerspiegel was. Ik heb totaal geen bijwerkingen van de Victoza behalve weinig eetlust. Maar hé ...... je hoort mij niet klagen!

19-03-2014 | Man | 55
Diabetes type 2
Mijn ervaring is maar kort maar tot op dit moment al zeer tevreden. Heb zelfs al 1tablet Gliclazide mogen minderen.

30-01-2014 | Man | 41
Diabetes type 2
perfect medicijn, ik ben de medische wereld dankbaar.

20-12-2013 | Vrouw | 36
Diabetes type 2
Ik heb al sinds mijn 20e overgewicht en kreeg een jaar of 8 geleden diabetes type 2. Toen ik eenmaal was ingesteld slikte ik 3x 850mg Metformine i.c.m. Tolbutamide. Omdat het afvallen maar niet wilde lukken heb ik de Tolbutamide op een gegeven moment laten staan omdat dat het afvallen zou bemoeilijken. Ik heb het gelukkig daarna nooit meer geslikt en ik viel inderdaad wat [lees meer...]af. Jammer genoeg bleef ik maar jojo-en met m'n gewicht, permanent afvallen is me nog niet gelukt. Begin dit jaar wilde ik graag zwanger worden. Dat wilde ik vanwege mijn gewicht eigenlijk niet maar ik word er niet jonger op dus gooide ik mijn principes toch maar uit het raam. Ik ben overgegaan op insuline en tot mijn schrik vlogen de kilo's eraan. 9 kilo in een paar maanden tijd, ondanks dat ik keurig gezond at. Ik ben 3 maanden terug heel fanatiek gaan sporten, 5x per week en volgde op dat moment het online dieet via de Weight Watchers. Geen grammetje ging eraf.... Inmiddels woog ik 105.5 kilo (lengte 1.70 m) en vond ik het wel welletjes. Ik heb de zwangerplannen in de ijskast gezet en ben weer gestopt met de insuline. Daarnaast ben ik naar de internist gestapt met de wens om Victoza te gaan gebruiken. Hij ging daarmee akkoord, ondanks dat ik niet helemaal aan de eisen voldeed. Twee weken verder en ik ben ruim 4 kilo afgevallen. Het sporten heb ik wat verminderd want 5x is bijna niet vol te houden. Ik ben wel gezond blijven eten en sport nu zo'n 3x per week. Het afvallen wordt wel bevorderd door de bijwerkingen. Ik heb totaal geen honger meer. Lunch en tussendoortjes hoeven voor mij niet zo nodig meer en het avondeten eet ik tegen heug en meug voor de helft op. De diarree is ook aardig dramatisch maar dit had ik ook al door de Metformine dus welke van de twee dit nu veroorzaakt is onduidelijk. Ondanks deze ongemakken ben ik er zeer blij mee want ik val nu ein-de-lijk af en hopelijk blijft dat voorlopig zo.

17-12-2013 | Man | 54
Diabetes type 2
sinds maart 2013 gebruik ik Victoza. Ik had de afgelopen 20 jaar last van vreetbuien en darmproblemen (fistels). Na constatering van diabetes II mocht ik Victosa gebruiken en ben ondertussen 15 kilo afgevallen en voel me erg goed. Heb geen vreetbuien meer en geen complicaties. Ik gebruik sinds kort alleen nog Victoza en geen andere medicijnen meer voor de suikerziekte.

06-09-2013 | Man | 69
Diabetes type 2
Ik gebruikte veel insuline en was mede daardoor te zwaar, 107 kg bij lengte 1.72 m. Ben nu 86 kg en spuit nu 1.2 victoza en glibenclamide.

01-03-2013 | Vrouw | 38
Suikerziekte (type 2)
Ik ben uit mezelf 26 kg afgevallen maar verder kwam ik niet., En doordat de suikers met al die medicijnen niet naar de gewenste cijfers daalden heeft mijn diab.ass mij over Victoza verteld en ze heeft me na een bedenk periode gebeld wat ik nu wilde ...en ik zei dat we er voor gingen. Ze heeft een afspraak met de internist gemaakt en die stemde toe dat ik ermee mocht beginn[lees meer...]en. Doordat dit via de internist gaat wordt het geheel vergoed. Dus dat is een mooie bijkomstigheid. Ik ben sinds 22-2-2013 begonnen met Victoza,en de stand is 0,6 mg . De bijwerkingen waren buikkrampen ,misselijk ,op boeren, droge mond,en natuurlijk niet veel eetlust meer . Maar dat is wel goed want hierdoor ben ik al 2 a 3 kg kwijt. 8 maart moet ik mijn Victoza verhogen naar 1,2 mg,ik ben benieuwd hoe ik daar op reageer... Ik voel me verder heel goed . Dus ik ben na zo'n korte tijd ...heel tevreden. Kijken hoe het verder gaat.... Groetjes van Jeanet.

12-02-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruik al 3 maanden victoza. geen bijwerkingen, alleen kan ik moeielijk naar de wc gaan. heeft er nog iemand daar last van?

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum