liraglutide

Diabetes type 2 (134 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (573 meningen)
Ozempic (148 meningen)
Gliclazide (66 meningen)
Jardiance (57 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

28-06-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

02-12-2021 | Man | 47
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Net met Victoza bezig. Eerst twee dagen 0.6 dan 1.2 en nu op maximum 1.8. Verloop laatste dagen: misselijkheid, geen honger en braken. Gaan deze bijwerkingen snel over? Suikerspiegel staat wel goed.

20-04-2021 | Man | 35
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, voorgeschreven door mijn dokter ,helaas wordt dit niet vergoed. Ik ben hier 1 nov 2020 mee gestart en was binnen 3 maanden al 10 kilo kwijt ( heeeeeel gezond gaan leven, en tussen de 60 a 100 km per week gaan wandelen) inmiddels zit ik op -20 kilo in 5 maanden tijd

16-02-2021 | Man | 49
liraglutide (6mg/ml)
Enige positieve ervaring was het gewichtsverlies van ongeveer 12 kg. Heeft me gegarandeerd op 3 maanden tijd mijn half schildklier gekost ! Knobbel op de schildklier gekregen en operatie was nodig. Ervoor nooit geen problemen met schildklier gehad daar ik elke 4 maanden bloed laat controleren .

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

27-01-2021 | Man | 50
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

18-04-2020 | Man | 73
liraglutide (6mg/ml)
Bij aanvang goed misselijk. Dat verdwijnt later. Gewichtafname is minimaal. Moet toch nog bijspuiten met Lantus

21-02-2020 | Man | 61
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

10-05-2019 | Man | 56
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.