liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

20-03-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu dus 3 weken victoza heb weinig bijwerkingen soms een beetje misselijk en wat last van verstopping, mijn bloedsuikers dalen langzaam, maar vraag me af wanneer het afvallen begint, Ben tot nu toe nog geen gram afgevallen. Gebruik nog wel steeds 3 mgr glimeperide, is al gehalveerd en denk dus dat dat nog steeds de boosdoener is. Hopelijk kan ik die ook over een[lees meer...] paar weken laten staan en kan ik dan afvallen.

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

14-02-2018 | Man | 62

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

21-12-2015 | Vrouw | 63
liraglutide (1.8mg)
Diabetes type 2
gebruik Victoza, maar vind het niet super helpen! ben gemiddeld soms nog te hoog, val niet af, terwijl ik echt te zwaar ben! en die afschuwelijk opgeblazen buik, vreselijk vind ik het, zit ook met alles in de weg!

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

09-08-2017 | Vrouw | 64
liraglutide (1.8mg)
Suikerziekte (type 2)
Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.

29-02-2016 | Man | 64
liraglutide (1,2mg/ml)
Diabetes type 2
Victoza veroorzaakt een Pancreasontsteking met spoedopname tot gevolg. Een verblijf van 14 dagen in het hospitaal met zeer hevige pijnen en een lange revalidatie. Ik vind het absoluut niet geschikt voor diabetespatienten.

31-03-2015 | Vrouw | 64
liraglutide (12mg/ml)
Diabetes type 2
In het begin wel misselijk, maar dat gaat over glucosewaarden nu stabiel , moet er alleen als ik koolhydraten gebruik zoals brood, aardappels, rijst en pasta's ook al is het maar 1 opscheplepel er een glicazide bijnemen.

17-02-2013 | Man | 64
Diabetes type 2
heb dit middel meer dan een jaar gebruikt en 25 kg afgevallen. In het begin geen problemen gehad. Nu na een jaar ernstige bijverschijnselen gekregen zoals ernstig verstoorde spijsvertering. Direct van chirurg moeten stoppen met dit middel. Ben meer informatie na gaan vragen over victoza en heb mijn twijfels erover

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

14-02-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......

30-01-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.

03-12-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
Ik ben via de diabetes verpleegkundige weer gestart met Victoza En het gaat prima ik spuit s'avonds voor ik naar bed ga en heb geen last van misselijkheid ,ook heb ik een aantal weken modifast moeten gebruiken van de diëtiste in samenspraak met de diabetes verpleegkundige Het resultaat. Geen 76 eenheden novomix meer spuiten in 6 weken 12 kg afgevallen Hbac waarde van 8[lees meer...]5 naar 54. Prima bloeddruk en mijn bloedsuiker zit rond de 7 in plaats van 16 De modifast waren 3 Shakes ik gebruikte aardbeien verdeelt over de dag en verder niets Ik was verbaasd ik had totaal geen trek terwijl ik toch een lekkere eter was Ook dagelijks 2 liter water gedronken De kuur van modifast is nu afgelopen en zit ik weer normaal te eten ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit goed in de gaten moet houden want er is weer een kilo bij En mijn suikers worden weer iets hoger

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum