Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

05-08-2016 | Man | 69
Aangezichtspijn
Vanaf de eerste inname kreeg gebruiker abrupt diarree welke de tijd van inname bleef voortduren. Later werd dit middel vervangen door Tegretol (200) mg waarna de diarree minder werd, maar niet ophield. Tegenwoordig blijft het gebruik van tegretol tot indien nodig

09-02-2015 | Vrouw | 48
Aangezichtspijn
Al jaren last van aangezichtspijn, een aantal kiezen getrokken en meerdere apex behandelingen gehad. Met Carbamazepine de pijn redelijk onder controle. Slik nu 1 pil (200 mg) per dag en probeer dit af en toe af te bouwen, dit is eenmaal 4 maanden gelukt maar verder schommel ik tussen de halve en hele pil per dag. Ik ben heel tevreden over dit middel. Bijwerkingen in het be[lees meer...]gin; veel dorst, licht dronken, moe en licht gewichtstoename.

08-02-2015 | Vrouw | 38
Aangezichtspijn
Sinds Juli 2014 gebruik ik tergretol 200mg. Ik ben gestart met 2x per dag 200 mg. Toen dit niet voldoende was ben ik overgestapt op 300 mg 2x per dag. De pijn verdween dan ook volledig. Tijdens het opbouwen van de medicatie veel bijwerkingen gehad waardoor ik toch enkele dagen in de zetel ben blijven liggen. Vooral duizeligheid en dubbel zien waren de voornaamste bijwerkin[lees meer...]gen. Na ongeveer een week verdwenen deze bijwerkingen. Nu ben ik aan het afbouwen, en vanaf ik met 100mg verminderde kwam er al een licht gevoel van pijn terug. Nu zit ik aan 100-100 en heb ik terug dagelijks pijn waarvoor ik pijnstilling in neem.

04-08-2014 | Vrouw | 27
Aangezichtspijn
Bijwerkingen zijn voornamelijk vermoeidheid te moe om te praten, duizelig bij snel opstaan, moeilijk wakker kunnen worden. Nog nooit verslapen en sinds deze medicijnen al 3 keer. Verder werking perfect na 2e tablet pijn verdwenen na 10 uur begint het weer licht te zeuren.

06-07-2014 | Man | 69
Aangezichtspijn
Achteraf blijk ik al enkele jaren sluimerende trigeminusneuralgie (aangezichtspijn) te hebben, die sind december 2013 vrij snel steeds heftiger werd tot bijna ondraaglijk toe. De huisarts schreef Lyrica 75 mg voor, maar dat hielp nauwelijks. Na doorverwijzing kreeg ik van de neuroloog Carbamazepine RET T 200. Het eerste tablet nam ik 's avonds in. De volgende morgen h[lees meer...]ad ik nog nauwelijks pijn. In de loop van die dag verdween de pijn volledig en dat is nog steeds zo. Bijwerkingen: trillende handen, af en toe zoeken naar woorden, lichte evenwichts problemen en onregelmatige stoelgang. Deze probleempjes neem ik graag op de koop toe. Ik kan nu tenminste weer zonder pijn eten, praten, mijn gezicht afdrogen, me scheren en met de ex-pijnlijke kant op mijn kussen liggen.

04-07-2019 | Man | 53
Trigeminusneuralgie
Eerst kiespijn, naar de tandarts geweest kon niets vinden. Kiespijn bleef maar niet altijd. Alleen als je de hoektand aanraakte. Opnieuw naar de tandarts. Hoektand opgevuld. Klachten 3 maanden weg. Klachten kwamen terug. Tandarts foto’s gemaakt. Niets gevonden. KNO arts gebeld, alles in orde. Kaakchirurg afspraak gemaakt. Kon niets vonden. Tand en holtes helemaal niets aan[lees meer...] de hand. Kaakchirurg gaf de tip om naar de neuroloog te gaan. In de tussentijd waanzinnig veel pijn als ik mn gehemelte aanraakte met mijn tong/ eten/ drinken/ praten enz. Een alles omvattend pijn. Uiteindelijk naar de neuroloog geweest . MRI scan gemaakt. Daar zagen ze dat dit waarschijnlijk Trigeminus is. Naar Tilburg geweest waar het gamma knife centrum zit. Daar kwam de vraag of ik al medicijnen slikte. Nee dus. Begonnen met Carbamazepine Mylan 200. Vanaf de eerste dag direct een vermindering van de pijn. In de loop van de weken de dosering verhoogd naar 2,5 pil per dag. Geheel pijnvrij op dit moment. Behalve met tandenpoetsen. Dit blijft het enigste moment van de dag dat je weet dat het er nog is.

12-12-2018 | Man | 70
carbamazepine (100mg)

09-10-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Helpt niet helemaal omdat ik dit maar 1 x daags wil gebruiken i.v.m. bijwerkingen, suf, slaap enz. eigen keuze om dit maar 1 x daags te gebruiken, wel zeer tevreden, pijn is op de achtergrond aanwezig

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum