Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

16-02-2019 | Vrouw | 55
carbamazepine (100mg)
Aangezichtspijn
Werkt wel tegen de pijn maar de bijverschijnselen vind ik heel erg : misselijk, depressief en haaruitval waardoor ik niet meer naar buiten durf. Weet iemand of je haar weer terug groeit na beëindiging van de medicijnen

03-03-2018 | Vrouw | 68
Aangezichtspijn
Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.

22-06-2016 | Man | 51
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt op zich goed tegen de aangezichtspijn, alleen vind ik (en mijn omgeving) de bijwerkingen erg vervelend: neerslachtig, prikkelbaar, vergeetachtig en warrig.

13-04-2015 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Carbamazepine. Door mijn Neuroloog voorgeschreven gekregen ivm aangezichtspijn. Hielp iedere keer na mijn inziens eventjes, daarna ophoging nodig. Nu kaakholtes laten schoonmaken. Omdat dichte kaakholtes wat bij mij het geval was een trigger voor aangezichtspijn zou kunnen zijn. Helaas niet het geval , het heeft niets geholpen het alleen nog erger gemaakt, ophoging carbam[lees meer...]azepine geprobeerd , het medicijn doet echter niets .

04-12-2014 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn dit middel voorgeschreven gekregen. Extreem misselijk, vreselijk moeten overgeven. Meerdere malen per dag overgegeven. Stuurloosheid. Spastisch gevoel in benen en armen, pijn in armen/nek. Het middel gaf vreselijke bijwerkingen, maar werkte wel heel goed tegen de aangezichtspijn. Overgestapt op Notrilen omdat ik zo misselijk werd van de Carbamazepine.

07-09-2014 | Man | 81
Aangezichtspijn
Sinds 3 jaar gebruik ik dit mijn medicijn, de eerste 2 jaar zonder problemen, veel pijn dan de dosering omhoog bij verdwijnen pijn langzaam afbouwen tot 2 x innamen per dag. De laatste helfjaar problemen met lopen (dronkenmansgang ) en vermoeidheid klachten ging wel 2 x daags na bede. na bloedcontrole bleek het medicijn van invloed op de toestand lever (te hoge waarde en[lees meer...] te weinig zout) na overleg met dokter middel gaan afbouwen en overgaan op een alternatief.

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

25-08-2014 | Vrouw | 21
Aangezichtspijn
Word er zenuwachtig van, moe, waterige ogen, zie wazig. Ook ben ik vergeetachtig en heel erg emotioneel. Mijn eetlust is weg, ik voel niet wanneer ik honger heb, dus moet de tijden goed in de gaten houden. Mijn pijn is wel minder

18-01-2019 | Vrouw | 52
carbamazepine (250mg)
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer

05-12-2018 | Man | 70
carbamazepine (400mg)
Aangezichtspijn
Werkt goed laatste tijd meer pijnen.

27-06-2018 | Man | 70
Aangezichtspijn
Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.

07-08-2017 | Vrouw | 29
carbamazepine (400mg)
Trigeminusneuralgie
Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!

28-08-2016 | Vrouw | 56
Aangezichtspijn
Werkt prima bij (acute) aangezichtspijn. In het begin (vanwege de pijn) te snel opgebouwd en dat gaf klachten zoals: heel erg suf, duizelig, wazig zien, vreselijk moe en slaperig. Na een week dosering afgebouwd naar 3x 100 mg per dag en na 2 weken naar 2x 100 mg per dag en dat gaat goed. Vermoeidheid neemt af, alleen moet ik wel iets tegen obstipatie innemen helaas. Ik ge[lees meer...]bruik het nu bijna 3 weken. Voel nog wel dat de pijn op de achtergrond aanwezig is, dus heb het nog wel nodig, maar wil geen hogere dosering gebruiken, omdat ik nu bijna geen bijwerkingen meer heb.

05-08-2016 | Man | 69
Aangezichtspijn
Vanaf de eerste inname kreeg gebruiker abrupt diarree welke de tijd van inname bleef voortduren. Later werd dit middel vervangen door Tegretol (200) mg waarna de diarree minder werd, maar niet ophield. Tegenwoordig blijft het gebruik van tegretol tot indien nodig

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum