Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

08-09-2020 | Vrouw | 31
valproinezuur (500)
Aangezichtspijn
De pijn is met gebruik van depakine leefbaar! Niet volledig weg, maar een echte verbetering!

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

27-07-2020 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur (500mg)
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

20-02-2020 | Vrouw | 38
valproinezuur (750mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.

04-11-2019 | Vrouw | 46
valproinezuur (800mg)
Epilepsie
Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

04-10-2019 | Vrouw | 52
valproinezuur (1250mg)
Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.

20-07-2019 | Vrouw | 61
valproinezuur (500mg)
Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.

04-12-2018 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.

16-11-2018 | Vrouw | 61
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies

15-10-2018 | Vrouw | 44
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.

04-06-2018 | Vrouw | 25
valproinezuur (300mg)
Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...