Epilepsie (158 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

07-11-2015 | Man | 50
Epilepsie
tot 2000 had ik veel aanvallen, ook voortdurende, aanval op aanval. Depakine, samen met Lamictal werkt zo goed dat ik geen aanvallen meer heb. Door een verkeersongeval was ik al trager. De medicijnen maken me dus nog veel suffer, maar ik kan als alleenstaande vader 2 kinderen opvoeden.

09-09-2015 | Man | 45
valproinezuur (450mg)
Epilepsie
Gebruik nu al meer dan 30 jaar depakine 3 x 450 mg per dag tegen epilepsie. De dosering is in het begin twee keer omhoog gegaan wegens voortdurende aanvallen, echter sinds 1983 nu aanvalsvrij! (afkloppen). Ik ben heel tevreden over het middel, nauwelijks bijwerkingen, alleen mijn leverwaarden zijn licht afwijkend bij bloedonderzoek - dus maar geen alcohol drinken - en af e[lees meer...]n toe een lichte tremor. Het lastigste vind ik dat therapietrouw heel belangrijk is. Ik moet het 3 keer per dag innemen en het kan best lastig zijn om daar altijd aan te denken.

17-08-2015 | Man | 49
Manische episode
depakine werkte prima naast een middel waarmee ik goed sliep, echter na verloop van tijd krijg ik loop klachten . Ik dacht eerst blessure was . Ik ben toen aaccuut gestopt. de klachten gingen snel weg gelukkig. Nu ben ik weer op depakine gezet maar alleen 500 mg, Ik wacht af en anders stop ik ermee.

22-06-2015 | Man | 52
Epilepsie
Na een heftige epilepsie aanval na ernstig CVA eerst met Keppra begonnen, maar werd er zeer depressief van en veel bijwerkingen (o.a. nachtmerries), geschakeld naar Dekapine en sinds die periode weer als vanouds , geen aanvallen meer, alleen idd veel trek in zoetigheid en vaker moe (ouderdom???) ik ben dus zeer tevreden.

26-05-2015 | Man | 68
valproinezuur (40mg)
Duizeligheid
Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!

11-05-2015 | Man | 65
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Dit medicijn ben ik gaan gebruiken in combinatie met lamictal. Dit omdat de lamictal alleen niet voldoende bleek. Opgebouwd tot 2 maal 800mg per dag. Mijn klacht bleef echter bestaan. Steeds weer hele kleine aanvalletjes. Het enige wat ik constateerde was dat ik enorm depressief werd, zelfs neiging tot zelfmoord. Tot op dat moment had ik totaal niet in de gaten dat h[lees meer...]et aan de depakine kon liggen.(Het gebruik was in jaren opgebouwd). Toen ben ik op eigen initiatief de depakine af gaan bouwen in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden.(wel in overleg met de specialist). Toen kwam ik erachter dat alle ellende aan de depakine moet hebben gelegen. Ik voel me nu weer geweldig en veel minder last van mijn epilepsie. Ik leef nu ook een stuk relaxter.

28-04-2015 | Man | 35
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
Ik heb wel regelmatig, dat ik extreem moet ben en dat ik niet bij geslapen kom. Ik ben echt al op alles getest, maar daar komt uit dat ik kern gezond ben (ondanks dat ik rook).

15-02-2015 | Man | 48
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

08-12-2014 | Man | 39
Epilepsie
Al meer dan 30 jaar slik ik Depakine en Tegretol tegen epilepsie. Het werkt bij mij uitstekend. Ik heb geen enkele last meer van aanvallen. Hoewel ik wel wat ben aangekomen en wat vermoeider ben heeft dat, tegen het wegblijven van de aanvallen voor mij geen enkele naam. Ik bij uiterst tevreden over het medicijn.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

31-10-2014 | Man | 20
Epilepsie
slik deze pillen nu al 10 jaar '2x500mg p/d' sinds mijn eerste aanval als kind en heb enkel 2 andere aanvallen gehad beide door het niet innemen van medicatie op lange termijn en eentje daarvan was ook door slaaptekort. Als kind '10j' nam ik deze pillen en heb nooit een probleem gehad, enkel wat slaperigheid. tot op ongeveer mijn 17de begon ik mijn haar beetje per beetje t[lees meer...]e verliezen en kan me nu ook wat minder goed concentreren. Het grootste verschil tussen het nemen en niet innemen van deze medicatie is als ik de medicatie niet inneem voelt het voor mij aan alsof ik in een droom zit, terwijl ik me goed in mijn vel voel als ik ze wel inneem. Ik word liever kaal en slaap wat langer dan dat ik om de zoveel een aanval krijg. Voor de vrouwen vind ik het wel wat erger voor hun haar...

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Heeft mijzelf goed geholpen, maar na meer dan 30 jaar komen er toch nog vervelende bijwerkingen. Eigenlijk horen deze na een paar weken over te gaan. De lijst van bijwerkingen in de bijsluiter is zeker niet compleet. Ik heb er veel over gelezen omdat de kennis hierover bij de huisarts voor mij onvoldoende was. Ik ben door bijwerkingen (o.a. trillende handen) mijn [lees meer...]werk kwijt geraakt. Men verdacht me van alcoholisme. Na meningsverschillen met mijn toenmalige neuroloog ben ik zelf gaan afbouwen. Levensgevaarlijk maar toen volgens mijzelf noodzakelijk. Ik ga nu over op een ander medicijn. Voorzichtig afbouwen, dat gaat ongeveer 3 maanden duren. Dit allemaal in de hoop dat mijn gezondheid er op vooruit gaat. Waarschuwing voor iedereen, gebruik dit niet met alcohol houdende dranken. Maag en darmklachten kunnen instaan door het gebruik van Depakine, drank maakt het waarschijnlijker dat het ook gebeurt.

14-05-2014 | Man | 71
Bipolaire stoornis
vandaar toegevoegd valdoxan tegen depressiviteit ; seroquel toegevoegd tegen HYPOMANIE. Abilify toegevoegd om depakine te gaan vervangen .

30-01-2014 | Man | 60
Epilepsie
sinds mijn 55e jaar Epilepsie ( ik ben nu 60 jaar ) via de neuroloog van het het SEIN Depakine voorgeschreven gekregen. gewichtstoename, instabiel, emotioneel, hoofdpijn, tintelingen aan de rechterkant van mijn hoofd, gaten in mijn geheugen en vergeetachtig, en concentratie problemen. wie o wie heeft de oplossing?

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum