valproinezuur

Epilepsie (158 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

28-10-2015 | Vrouw | 60
valproinezuur (300mg)
Hallo, Ik heb vanaf het begin problemen gehad met de medicatie, het sloeg gelijk op men darmen. Had een vreselijk strak gevoel in men gezicht, en had zenuwpijn al binnen een week. Maar ja, je hebt niks te vertellen, slikken het gaat over. Geheugen werd slechter en slechter, ogen idem. zelfs het exacte doen zoals ik al jaren leef, is men hele dagritme van streek. Een dagrit[lees meer...]me die ik zelf in men psychose kon houden. Ben ermee gestopt en ben er goed op vooruitgegaan, ben rustiger, niet zo opgefokt. Wat er nog is, is de zenuwpijn en het slechte geheugen, en de ogen. Maar dat zou ook blijvend kunnen zijn vanwege de psychose (hersenbeschadiging). Ik heb daarbij gelukkig men huisarts weten over te halen dat ik stopte met depakine gebruik. En hebben een afspraak gemaakt dat ggz, als er weer een manische psychose is, niet ingeroepen word, maar men omgeving aan moet geven naar de huisarts toe dat ik manisch aan het worden ben. Ik heb beloofd dat als dat gemeld wordt, ik een slaapmiddel krijg voor een paar nachten, zodat er op tijd ingegrepen is, doordat dan ook in te nemen. Zo hou ik het tegen dat er politiewagens, ziekenwagen en rechtzaak bij me thuis komt. Ik ben na veel lezen op internet erachter gekomen dat er andere manieren zijn om met psychose om te gaan dan met medicatie. Ik kan me daar helemaal in plaatsen dat psychoses je iets vertellen, en het werkt. Zou zeggen ga eens googlen op psychose anders, dan kan je het eens van een andere kant bekijken!

21-09-2015 | Vrouw | 60
Manisch-depressieve stoornis
Het medicijn Depakine Chrono 300 gebruik ik al trouw 10 jaar. Het is voor mij bedoeld om stemmingsstoringen tussen manische en depressieve perioden stabiel te houden. Ik gebruik tegen depressie ook nog Lamotregine en Clomepramine als anti-depressie-middel. Ik neig eerde naar de depressieve dan naar de manische kant. Het kan zijn dat ik als bijwerking van Depakine voortdu[lees meer...]rend schokjes in armen, handen en benen ervaar. Vooral in bed. Ook na inspanning kan ik bv niet netjes schrijven. Ik ben benieuwd of iemand naders dit ook heeft. Binnenkort ga ik naar een neuroloog voor dit probleem. Ik ervaar die schokjes als zeer vervelend.

30-01-2014 | Man | 60
Epilepsie
sinds mijn 55e jaar Epilepsie ( ik ben nu 60 jaar ) via de neuroloog van het het SEIN Depakine voorgeschreven gekregen. gewichtstoename, instabiel, emotioneel, hoofdpijn, tintelingen aan de rechterkant van mijn hoofd, gaten in mijn geheugen en vergeetachtig, en concentratie problemen. wie o wie heeft de oplossing?

20-07-2019 | Vrouw | 61
valproinezuur (500mg)
Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.

16-11-2018 | Vrouw | 61
Bipolaire stoornis
Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies

09-04-2017 | Vrouw | 62
Oogmigraine
Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

29-03-2022 | Man | 63
valproinezuur (250mg)
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

28-02-2018 | Man | 63
Epilepsie
werkt zeer goed, alleen de vervelende bijwerking van het trillen van de handen is extreem vervelend

27-07-2020 | Vrouw | 64
valproinezuur (1000mg)
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

07-02-2019 | Man | 64
Epilepsie
ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht

16-05-2021 | Man | 65
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

11-05-2015 | Man | 65
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Dit medicijn ben ik gaan gebruiken in combinatie met lamictal. Dit omdat de lamictal alleen niet voldoende bleek. Opgebouwd tot 2 maal 800mg per dag. Mijn klacht bleef echter bestaan. Steeds weer hele kleine aanvalletjes. Het enige wat ik constateerde was dat ik enorm depressief werd, zelfs neiging tot zelfmoord. Tot op dat moment had ik totaal niet in de gaten dat h[lees meer...]et aan de depakine kon liggen.(Het gebruik was in jaren opgebouwd). Toen ben ik op eigen initiatief de depakine af gaan bouwen in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden.(wel in overleg met de specialist). Toen kwam ik erachter dat alle ellende aan de depakine moet hebben gelegen. Ik voel me nu weer geweldig en veel minder last van mijn epilepsie. Ik leef nu ook een stuk relaxter.

26-05-2015 | Man | 68
valproinezuur (40mg)
Duizeligheid
Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!

14-05-2014 | Man | 71
valproinezuur
Bipolaire stoornis
vandaar toegevoegd valdoxan tegen depressiviteit ; seroquel toegevoegd tegen HYPOMANIE. Abilify toegevoegd om depakine te gaan vervangen .

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum