Ervaringen met Depakine

valproinezuur

Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

21-08-2023 | Vrouw | 66
Betrekkingsgedachten Oververmoeid Veel huilen

27-07-2020 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

16-11-2018 | Vrouw | 61
Bipolaire stoornis
Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies

02-02-2016 | Vrouw | 60
Bipolaire stoornis
Ervaringen: goed. Minder stemmingswisselingen en meer stabiliteit. Helaas ontwikkelde zich mede door de depakine bij mij parkinsonisme. Ik probeer daar goed mee om te gaan. Depakine laten staan is voor mij geen optie.

21-09-2015 | Vrouw | 60
Manisch-depressieve stoornis
Het medicijn Depakine Chrono 300 gebruik ik al trouw 10 jaar. Het is voor mij bedoeld om stemmingsstoringen tussen manische en depressieve perioden stabiel te houden. Ik gebruik tegen depressie ook nog Lamotregine en Clomepramine als anti-depressie-middel. Ik neig eerde naar de depressieve dan naar de manische kant. Het kan zijn dat ik als bijwerking van Depakine voortdu[lees meer...]rend schokjes in armen, handen en benen ervaar. Vooral in bed. Ook na inspanning kan ik bv niet netjes schrijven. Ik ben benieuwd of iemand naders dit ook heeft. Binnenkort ga ik naar een neuroloog voor dit probleem. Ik ervaar die schokjes als zeer vervelend.

23-10-2016 | Man | 59
Bipolaire stoornis
gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

20-06-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

11-09-2016 | Man | 56
Bipolaire stoornis
Na voorschrijven van zeer hoge doses voor te lange tijd "achteraf geconcludeerd" zit ik nu al jaren met problemen in bewegen. Lopen is zeer pijnlijk. Ben aan het afbouwen. bewegen gaat beter, maar pijnlijk zijn mijn benen nog steeds. In crisissituatie is doses vaan 3000 mg dagelijks voor geschreven. eenmaal afbouw naar 2500 mg gehad en dat ben ik 13 jaar blijven slikken.[lees meer...] Neem ik specialisten kwalijk, nu slik ik 1400 mg en heb ik geen manische klachten. Heb ook 1000 mg geprobeerd maar toen kreeg ik weer suïcidale gedachten. wil uiteindelijk naar zo rond de 1250 mg gaan. Spieren blijven nog pijnlijk. Ik ben gewoon vergiftigd. Nu via homepatie proberen te ontgiften/

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.

13-10-2023 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik ervaar deze schokjes ook in benen! Dacht hierbij nier eens aan mijn depakine gebruik

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

15-02-2017 | Man | 48
Bipolaire stoornis
Na 13 jaar lithiumgebruik begonnen mijn nieren steeds slechter te werken. Ben overgegaan naar depakine. Lang uitgesteld vanwege mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk bijna geen bijwerkingen gehad: droge mond aan het begin en word wat sneller moe merk ik. Maar de wereld is voor mij open gegaan! Rust in mijn hoofd, dat vooral. Veel minder dwangmatige trekken en minder prikkel[lees meer...]baar. Maar ik gebruik het pas een maand. Ben benieuwd hoe lang ik stabiel kan blijven. Ik gebruik depakine in combinatie met wellbutrin.

04-06-2021 | Vrouw | 46
valproinezuur (300mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ik voel me chronisch moe , mijn hersenen lijken een gatenkaas ik kan niks onthouden en een gesprek volgen kost veel energie omdat ik snel de rode draad van het verhaal kwijt ben. Huishouden lukt niet door de vermoeidheids klachten .