Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (8 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-01-2014 | Vrouw | 24
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben van 4x 100 mg capsules naar 1x 400mg capsule gegaan. Al snel merkte ik dat ik na inname erg emotioneel werd. Dit is iets wat ik niet van mezelf ken. Na overleg met de neuroloog is er besloten dat ik weer 4x 100mg capsules neem. Dit is blijkbaar een bijwerking van de capsules van 400mg welke wordt veroorzaakt door een van de hulpstoffen die wel in de capsules van 400[lees meer...]mg zitten en niet in die van 100mg.

01-03-2024 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)

achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden duizeligheid spraakongemak versuft verwardheid

Van het merk stryder een grote ramp zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. Een keer net na in nemen naar de action. Daar 3 uur gelopen omdat ik niet meer wist wat ik nodig had zak snikkers open getrokken omdat ik dacht flauw te gaan vallen. Gevoel van dikke tong en niet goed kunnen praten. Helemaal de weg kwijt zijn in je zelf. De pijn die voel je niet dat [lees meer...]is een plus punt. Bij het merk Aurobindo he. Ik deze bij werking niet. Nu meer dan week gestopt en als nog vreselijke bijwerking denken dat ik depressief word. Zweten. Diarree. Last van spieren. Snel dingen vergeten. Eerst ook spier stuipen en trillingen. Ik slikte het voor na spierziekte.

09-12-2023 | Man | 59

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!

27-03-2021 | Vrouw | 42
gabapentine (400mg)
Ik heb al 25 jaar pijn, ik wert niet beter en het heeft me STERKER dan ooit gemaakt, zeker NU....ik heb een was lijst An medicijnen en ben alles nu voorzichtig aan het afbouwen, ik zat met de gabapentine op 3600mg per dag echt niet normaal, nu op 800!!!! Ik heb in mind gehele nek en ruggengraad zenuwpijn (...) .....ik had zelfs met 3600mg nog zoveel zenuwpijn....dus weer[lees meer...] wat anders, neeee niks niet wat anders, eerst eens afbouwen en kijken hoe het dan met me gaat. Ondanks de pijn last ik me niet uit het very slaan, al heb je well een verdomd lange adem voor nodig, en acceptatie, maar zover ben ik nog niet helemaal ,ik ga door tot het gaatje, niets meer en niets minder

08-09-2020 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
Vandaag via de oogarts voorgeschreven dat het eventueel kan helpen tegen nystagmus. Ik ben namelijk in het jaar 2008 gediagnoseerd met Multiple Sclerose. Ik kan nog niet voorspellen of het wel of niet zal helpen tegen de nystagmus.

28-03-2019 | Man | 76

23-09-2018 | Man | 42
Stemmingswisselingen
na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.

11-09-2018 | Man | 64
Polyneuropathie
Het haalt de scherpe randjes eraf.

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

02-11-2017 | Vrouw | 46
gabapentine (800mg)
Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....

15-05-2017 | Vrouw | 21
gabapentine (100mg)
Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.

01-02-2017 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.

17-11-2016 | Man | 53
gabapentine (900mg)
Polyneuropathie
Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond

18-03-2016 | Man | 40
gabapentine (100mg)
Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.

28-11-2015 | Man | 64
Artrose
Ik word er erg dik van, is dat normaal? En begint ook maagklachten op te treden.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum