Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

02-11-2017 | Vrouw | 46
gabapentine (800mg)
Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....

15-05-2017 | Vrouw | 21
gabapentine (100mg)
Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.

01-02-2017 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.

17-11-2016 | Man | 53
gabapentine (900mg)
Polyneuropathie
Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond

18-03-2016 | Man | 40
gabapentine (100mg)
Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.

28-11-2015 | Man | 64
Artrose
Ik word er erg dik van, is dat normaal? En begint ook maagklachten op te treden.

25-03-2015 | Vrouw | 57
Polyneuropathie
Haalt de scherpe kantjes er af

24-02-2015 | Vrouw | 47
gabapentine (100mg)
Ik heb gabapentine voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn, nadat ik te veel bijwerkingen had van redomex. Ik was 10 kilo bijgekomen en voelde me heel raar in mijn hoofd. Nadat ik redomex afgebouwd had, ben ik dan begonnen met gabapentine, nu een maand aan 500 mg/dag. Helaas verlies ik niets van de bijgekomen kilotjes, heb ik barstende hoofdpijn en heb ik ook niets van ver[lees meer...]mindering van de zenuwpijnen. Normaal zou ik mijn dosis nog moeten verdubbelen maar ik durf niet en zou zelfs willen afbouwen en stoppen. Het enige positieve is dat ik heel goed slaap.

11-02-2015 | Vrouw | 43

08-02-2015 | Vrouw | 14
gabapentine
Ik gebruik Gabapentine nu 1 keer per dag maar moet het langzaam opbouwen naar 3 keer per dag. Ik heb erg veel last van de bijwerkingen, ik ben vooral suf en heel erg moe. ook word ik erg duizelig van het medicijn en koortsig.

21-08-2014 | Vrouw | 50
Acute inflammatoire polyneuropathie
ach nu na 6 maanden werkt het soms wel en dan weer eens niet ,, nu 2x perdaags 600mg van de 4x 300mg ,, soms erg duf en slik er ook nog oxicodon er bij .. 3x mm heerlijk pijn vrij wordt ik nooit meer ,, na me werk nu thuis afgekeurd en mega verslete rug en artrose in alles van me benen en rug .. jl met pijn poli die ook niet kun[lees meer...]nen doen meer dus nu aan de pillen .. het is net een maaltijd nu aan het worden .. maar je wordt er oud mee zeggen ze

17-06-2014 | Vrouw | 75
gabapentine (600mg)
Ik heb een rugoperatie ondergaan na een agressieve tumor in de wervelkolom. De tumor heeft 2 elementen in mijn rug "opgevreten" aangetast, daardoor zijn er 2 wervels vervangen. Met de nodige ondersteuning van implantaten kan ik mij weer aardig redden. (Ik was ten dode opgeschreven). Door de hevige en langdurige operatie, bijna enig in zijn soort, zijn er helaas ook besch[lees meer...]adigingen aan mijn zenuwen ontstaan. Daardoor ongelooflijk heftige pijnen in beide benen, heel dof gevoelloos gedeelte beide benen, ijskoud, en grote "mierenhoop" gevoel erbij. Na overleg met de pijnkliniek van het L.U.M.C. heb ik de grootste dosis Gabapentine per dag. 3 x 1200 per dag. De pijn is aanvaardbaar level 3-4, maar ik "zwalk" wel op mijn benen, en dat is niet de bedoeling, ik zou zo graag weer normaal kunnen lopen. Ik heb ook onvoorstelbaar veel slaap daardoor. Ik slaap van 's avonds 9 uur tot ochtend 8 uur. Heb de hele dag slaap. En ik haat slapen. Maar ja, wat te doen?

15-06-2014 | Vrouw | 56
gabapentine (600mg)
Aangezichtspijn
Ik heb fibromyalgie (overal) en neuropathie (aangezicht) . Voor de aangezichtspijn die ik nu zo'n jaar heb, kreeg ik eerst Amytryptiline en daarna Lyrica 75 2 keer per dag van de neuroloog voorgeschreven maar hielp niet . De apothekersassistente heeft in overleg met de huisarts me nu Gabapentine voorgeschreven en ik heb vanochtend geen aangezichtspijn meer. Ik gebruik he[lees meer...]t nog maar kort, de bijwerkingen zijn sufheid en vannacht hartkloppingen, heel zwaar gevoel en bij het wakker worden leek het wel of ik uit een narcose kwam. Niet zeker of ik dit volhoud vanwege die bijwerkingen. Maar nu geen aangezichtspijn. Voor de fibro, waar het ook voor gegeven wordt, doet het nog niets.

10-05-2014 | Man | 51
gabapentine (800mg)
Veel last van zere voeten, helpt te kort tegen pijn te onder drukken jammer, maar beter dan niets. Gebruik nu 5 maanden 3 x 900 per dag. Bijwerkingen vallen volgens mij erg mee, iets meer vermoeid . Zou wel wat anders willen proberen ...maar wat.

17-12-2013 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom
heb zenuwpijn in de rug na denervatie, die niet hielp, en inname van oxinorm 5 mg instant, valtran druppel. nu, gestart met pleisters durogesic 25,gabapentine 300mg(aan het opbouwennaar 600 mg) en 2x 15 druppels valtran , heb ik toch beterschap, afwachten hoe het verder evolueert!