Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

19-03-2015 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
De eerste dagen leek het middel te helpen in combinatie met Tramadol. Wat was ik blij, eindelijk na 8 jaar resultaat. Maar helaas, zoals bij al dit type medicaties was het van korte duur. Na 3 weken gebruik 3 maal per dag 100mg verdween de werking. Veel last van gezwollen handen en koortsig gevoel('s nachts), ontzettende hoofdpijn en concentratiestoornissen. Het typen van [lees meer...]deze informatie moet ik constant corrigeren, niet alleen de pijn neemt weer toe, de bijwerkingen zijn net zo erg, het gaat nu dubbel op! Ik stop met dit voor mij vergif! Misschien een goed idee om mij te realiseren dat ik van "de regen in de drup" kom door al die pogingen met verschillende medicaties door de pijnpolikliniek. Ik besluit nu om te stoppen, vóórdat ik helemaal gedrogeerd ben en wordt! Voorlopig maar houden bij de tramadol in combinatie met paracetamol. Hetzij zo. Ik zal met de pijn moeten leren leven en dat gaat mij ook lukken. Ik ben en blijf dan wie ik ben en wordt geen "zombi"van al die chemische troep. Laura.

10-06-2023 | Vrouw | 53
gabapentine (100mg)
Ivm gebroken rug slik ik dit middel naast paracetamol. Ik ervaar geen bijwerkingen behalve dat mijn gewicht enorm is toegenomen. De pijn is wel onder controle en daar ben ik erg blij mee!

12-02-2022 | Vrouw | 53
gabapentine (300mg)
Net begonnen met dit middel na jaren van twijfel. Zeer fijn gevoel om geen zenuwpijn te ervaren. Heerlijk. Ben geheel ontspannen , geen nachtopvliegers meer, geen pijn bij temperatuurverschil.

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine (400mg)
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

17-11-2016 | Man | 53
gabapentine (900mg)
Polyneuropathie
Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond

04-10-2015 | Man | 53

06-11-2014 | Vrouw | 53
gabapentine
Net als nu bij de tramadol had ik last van ontwenningsverschijnselen als ik niet op tijd innam, vervolgens krijg ik weer zoiets verslavends zonder mij te waarschuwen.

22-04-2022 | Vrouw | 54
gabapentine (50ml)
Polyneuropathie
Heel langzaam opgebouwd tot drie maal daags 6 ml drank gelijk aan 3x per dag 300 mg. Na 10 dagen gebruik erge hoofdpijn onrustig gevoel depressief en wat heel vervelend was ik begon agressief gedrag te vertonen totaal niet mijn aard. Ik merkte wel lichte verbetering wat betreft de neurophatie klachten. Ik sliep er heerlijk op maar ontwaakte s'ochtens in paniek.

06-04-2021 | Man | 54

30-08-2015 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik neem natuurlijk al jaren allerlei medicatie! Dan dit, dan weer dat nu is nu dus gabatine! Ben misselijk, draaierig enorme buikpijn enz..; Ik volg nu een groep dat zich vrijwillig laat volgen in een universitair ziekenhuis. De Profs geven nu aan die patienten Powerstrips. Ik probeer dat nu ook en ik moet zeggen het helpt! Het is wel duur maar het helpt! Zoek het een[lees meer...]s op en probeer echt waar! Veel sterkte aan alle pijnlijders grtn Michèle

21-04-2014 | Man | 54
Diabetes type 2
Vanwege de pijnlijke polyneuropathie in beide voeten heeft het endocrinologisch/diabetologisch team van artsen mij Gabapentine voorgeschreven. De dosis is van 3x100mg opgedreven naar 3x400mg. Nog steeds heb ik pijnlijke voeten en bovendien stekende hoofdpijn. De neuropathische pijnen doorsta ik al bijna 15 jaar en dat is 24u op 24u. Dit product helpt maar weinig en geeft[lees meer...] me een ziek gevoel. Snel over naar iets anders... lyrica misschien ?

14-06-2022 | Vrouw | 55
gabapentine (75)
Gekregen ivm zenuwpijn uitstralend vanuit li bil. Hielp redelijk. Erg suf. Afbouw:eerst een x 75, na 3 dgn stop Toen veel klachten: angst, geen eetlust, misselijk, traag bewegen, echt flink ziek. Ben nu 3 dgn gestopt. Ben benieuwd hoe lang klachten aanhouden.

19-08-2016 | Vrouw | 55
gabapentine (400mg)
Artrose van de wervelkolom
Dit is echt onvoorstelbaar. Na 40 jaar insomnia, slapeloosheid, nu gabapentine gekregen en ik slaap. En de pijn is een flink stuk minder. Ik kreeg deze capsules van de arts pijnbestrijding, maar ik slaap daarnaast als 'n roos, net zoals 40 jaar geleden. De malende gedachtes zijn weg, er is rust in mn kop. Gabapentine werkt 100x beter dan al die kilo's slaapmedicatie die ik[lees meer...] weggestouwd heb. Bijwerking is dat overdag de stroom gedachtes ook weg is, wat suffig en relaxt, maar dat vind ik alleen maar zalig. Ik kan dus alleen maar zeggen, pijn weg en rust in mn kop en ik slaap als een roos. Gabapentine de nieuwe slaappil.

31-07-2016 | Vrouw | 55
Polyneuropathie
Na herseninfarct cva op linkerhelft lichaam sterkeneuropatische pijnen: branderig gevoel en steken. Slik amitriptilyne voor nachttrust, dat werkt redelijk. Eerst lyrica geslikt maar kreeg bijwerkingen:extreem moe en suf, trage reactie etc. Nu poging met gabapentine 3xdgs 300 mg. Reguliere inname tramadol 2x daags.

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

15-06-2014 | Vrouw | 56
gabapentine (600mg)
Aangezichtspijn
Ik heb fibromyalgie (overal) en neuropathie (aangezicht) . Voor de aangezichtspijn die ik nu zo'n jaar heb, kreeg ik eerst Amytryptiline en daarna Lyrica 75 2 keer per dag van de neuroloog voorgeschreven maar hielp niet . De apothekersassistente heeft in overleg met de huisarts me nu Gabapentine voorgeschreven en ik heb vanochtend geen aangezichtspijn meer. Ik gebruik he[lees meer...]t nog maar kort, de bijwerkingen zijn sufheid en vannacht hartkloppingen, heel zwaar gevoel en bij het wakker worden leek het wel of ik uit een narcose kwam. Niet zeker of ik dit volhoud vanwege die bijwerkingen. Maar nu geen aangezichtspijn. Voor de fibro, waar het ook voor gegeven wordt, doet het nog niets.