Ervaringen met Gabapentine

Bojan Nikolik (06-05-2015)

01-10-2023 | Vrouw | 75
gabapentine (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na jaren RLS te hebben met heel slecht slapen. Is dit laatste geconstateerd dat dit komt door RLS. Dacht daar alleen maar overdag last van te hebben. Begonnen met 1x300mg. Al snel naar 2x300mg. Dit hielp niet en kreeg veel bijverschijnselen. Wilde toch wel iets proberen. Voorgesteld om minder bv 100mg. Dit hielp goed. Omdat ik ook maagbeschermers gebruik moest ik toch na[lees meer...]ar 200mg. Dit had effect. Nu, na een jaar zit ik nog steeds op 200 mg. Per dag. Heb nauwelijks tot geen RLS meer. Hopelijk blijft dit goed gaan.

22-05-2021 | Vrouw | 64
gabapentine (600mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ook jaren pramipexol geslikt. Had hier steeds meer van nodig waardoor het gebied waar de RLS zich manifesteerde steeds groter werd. Situatie werd onhoudbaar. Door mijn copd raakte ik uitgeput door niet kunnen slapen van de RLS. Neuroloog schreef gabapentin voor en moest het gebruik van de pramipexol afbouwen. Dat was verschrikkelijk maar de gabapentin deed wel zijn werk. [lees meer...]Ik gebruik nu 2 pramipexol en 1200 mg gabapentin en ik heb geen last meer van RLS. Nadeel is dat ik er slaperig van wordt en vraag me af of dit nog over gaat omdat ik in het begin vsn de pramipexol echt omviel en later wel 8 op een dag kon slikken zonder daar verder bijwerkingen bij te hebben.

25-02-2019 | Vrouw | 68
gabapentine (300mg)
Onrustige benen
Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?

17-01-2014 | Vrouw | 24
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben van 4x 100 mg capsules naar 1x 400mg capsule gegaan. Al snel merkte ik dat ik na inname erg emotioneel werd. Dit is iets wat ik niet van mezelf ken. Na overleg met de neuroloog is er besloten dat ik weer 4x 100mg capsules neem. Dit is blijkbaar een bijwerking van de capsules van 400mg welke wordt veroorzaakt door een van de hulpstoffen die wel in de capsules van 400[lees meer...]mg zitten en niet in die van 100mg.

14-02-2019 | Man | 69
gabapentine (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na inname van pramipexol 1 tablet van 0,125mg verdwijnt RLS meteen, maar na 5 maanden keert het weer terug. Dosis verhoogt naar 2 tabletten en RLS verdwijnt weer weg. Helaas keert het weer terug na 5 maanden en krijg ook nog zenuwpijn in beide knieholten. Neuroloog schrijft andere medicijn voor en dat is gabapentine. Eerst 2 weken 1 tablet pramipexol (om af te bouwen) same[lees meer...]n met 1 capsule gabapentine. De pijn zakt wat af, maar RLS blijft hetzelfde. Daarna 2 capsules gabapentine en het werkt averechts: RLS en zenuwpijn verergert. Na twee weken heb ik zelf besloten 1 capsule per dag te nemen en RLS en pijn zakt helft weg, maar verdwijnt niet. Afspraak gemaakt met nueroloog voor verder behandeling.

31-01-2015 | Man | 69
gabapentine (400mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb eerst een capsule van 100mg 's middags en 2 in de avond, zit nu op 4 capsules van 400 Mg waarvan 4 om 12 uur en om 20 uur nog eens 8 dus 4800mg per dag. Dit medicijn helpt dus absoluut niet. Bijwerkingen in slaap vallen, duf, slechter zien, neem extra in pramipexol minimaal 3 tabletten, nadeel je licht bijna bewusteloos in bed. Dus de conclusie: het helpt niet.