Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

05-11-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik slik dit medicijn vanaf mijn vijftiende, na 10 jaar vrijwel geen last te hebben van bijwerkingen ben ik opeens zonder reden depressief geworden. Ik had nergens meer zin in. Omdat ik deze medicijnen al 10 jaar slik, had ik niet gedacht dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Toch maar een afspraak met de neuroloog gemaakt. Hij pakte het goed op en vertelde mij dat [lees meer...]ook na een lange tijd opeens bijwerkingen kunnen optreden. Hij stelde mij voor om naast de Keppra ook een hoge dosis (300mg) vitamine B6 te gaan slikken. Ik zou binnen een paar dagen verschil merken. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil. Binnen een week was ik weer de oude! 😀

18-09-2015 | Vrouw | 28
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

20-03-2024 | Man | 62

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

3 x herseninfarct. Daardoor epilepsie. Medicatie keppra. Na 1j ernstige uitslag aan anus en penis vooral rond de eikel

31-10-2022 | Vrouw | 70
Epilepsie I combinatie hartinfarcten

09-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (2000mg)
Epilepsie
Moet sinds drie dagen verhoogt keppra 2000mg eerst was1750mg kreeg aanvallen vandaar verhoging veel plassen duizelig in hoofd misselijk overgeven mening sinds drie dagen verhoging wie heeft dit ook

08-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (1750)
Epilepsie
Krijg je daar dementie of parkinson van ik gebruik ze al jaren arst wil smorgens verhogen na1000 mg zou graag weten dat is mijn angst veder bevallen ze al enkele keer aanval laatste tijd

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

16-08-2020 | Man | 61
Epilepsie
Na mijn hersentumor operatie op 8 juni 2018 werd ik getroffen door een grand mal epileptische aanval op de intensive care...vervolgens een hersenbloeding waardoor ik 3 maanden rechtszijdig verlamd was en niet meer kon praten (afasie). Gelukkig ben ik daar grotendeels van hersteld en kan weer lopen en praten...Vanaf mijn eerste epileptische aanval in het ziekenhuis kreeg ik[lees meer...] 2X daags 750mg. Keppra...en in het verpleeghuis waar ik 3 maanden revalideerde werd de dosis op mijn verzoek teruggebracht naar 2X daags 500mg. omdat de huid onder mijn voetzolen begon los te laten...Nu gebruik ik nog maar 2X daags 250mg...dit bevalt goed...heb al bijna 1 jaar geen epileptische aanval meer gehad.

23-07-2020 | Vrouw | 61
Epilepsie
Toen ik 2x daags 750mg ging goed maar na verhoging savond niet tril in benen en moe reden verhoging snachts een aanval heb gehad

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

28-12-2019 | Man | 25
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.

09-10-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.