Epilepsie (228 meningen)

04-12-2012 | Man | 47
Epilepsie
Vorig jaar voor de eerste keer een grand mal gehad met nogal ernstige gevolgen, schouder verbrijzeld en definitief beperking van de beweegbaarheid. Dat alles als rechtstreeks gevolg van de grand mal. Alles kapot getrokken. Uit het EEG blijkt dat het aangeboren epilepsie is. Sinds dit insult krijg ik 2x500mg Keppra per dag en ben er niet echt heel tevreden over want ik h[lees meer...]eb toch, na 13 maanden, weer een grand mal gekregen ondanks de medicatie. Ook de bijwerkingen zijn niet bepaald gering. Depressie en uitvergroting van karakter-eigenschappen. Helaas niet de goede.... Vanwege de gevolgen durf ik toch niet te gaan experimenteren met dosering of met andere medicijnen. Dan maar eventueel compenseren met SSRI's. Dat is al door het epilepsie centrum voorgesteld.

19-10-2012 | Man
Epilepsie
mijn zoontje van 4 maand krijgt sinds 3 maand epilepsie aanvallen. het zit niet in onze families en in 2 ziekenhuizen hebben ze bloed geprikt en noem maar op. Ze vinden niks. Eerst kreeg hij luminal waar hij een paar dagen goed mee was en dan kwamen ze terug die aanvallen. Ze duren niet langer dan 3minuten en hij gaat er niet op achteruit. Toch voor zover ze zien en weten.[lees meer...] Op MRI en EEG is niks te vinden. Maar dan terug die aanvallen, we zijn nu al 5 dagen bezig met keppra en nu gebeuren de aanvallen zelfs 2x per dag. op 2 dagen heeft hij al 3 aanvallen gekregen en de dag is nog niet voorbij. Ze zeggen als het niet betert tegen volgende week dan moeten we terug binnen int ziekenhuis. Ze hebben zelfs zijn keppra al opgetrokken tot1,5 ml en daarbij krijgt hij nog luminal 20 mg en natrium bicarbonaat 100 mg en zijn D-cure. We zijn echt radeloos!

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

16-08-2020 | Man | 61
Epilepsie
Na mijn hersentumor operatie op 8 juni 2018 werd ik getroffen door een grand mal epileptische aanval op de intensive care...vervolgens een hersenbloeding waardoor ik 3 maanden rechtszijdig verlamd was en niet meer kon praten (afasie). Gelukkig ben ik daar grotendeels van hersteld en kan weer lopen en praten...Vanaf mijn eerste epileptische aanval in het ziekenhuis kreeg ik[lees meer...] 2X daags 750mg. Keppra...en in het verpleeghuis waar ik 3 maanden revalideerde werd de dosis op mijn verzoek teruggebracht naar 2X daags 500mg. omdat de huid onder mijn voetzolen begon los te laten...Nu gebruik ik nog maar 2X daags 250mg...dit bevalt goed...heb al bijna 1 jaar geen epileptische aanval meer gehad.

23-07-2020 | Vrouw | 61
Epilepsie
Toen ik 2x daags 750mg ging goed maar na verhoging savond niet tril in benen en moe reden verhoging snachts een aanval heb gehad

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

28-12-2019 | Man | 25
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.

09-10-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.

13-09-2019 | Man | 68
levetiracetam (1000mg)
Bij het skieën op mij 16-de viel ik. Een losgeschoten ski klapte een klap op mijn achterhoofd. Had ik maar een helm opgehad!! Later hoofdpijn, misselijk, maar geen toevallen. Diagnose hersenschudding. Ja, ja... Op mijn 20-ste eerste toeval. Was mij onduidelijk wat er gebeurd was. Daarna 10 jaar niets tot af en toe een toeval kreeg. Daarop elk jaar twee tot drie toevallen[lees meer...]. Inzet Tegretol, later Depakine Chrono en, toen dit alles niet goed hielp, Keppra. Dat onderdrukt toevallen goed, maar ook je bewustzijn. De wereld verandert wel. Met de Neuro geprobeerd dosis terug te schroeven, maar direct gaan 'dolen' en uiteindelijk vijf stevige toevallen na elkaar. Midweekje ziekenhuis. Dosis weer omhoog. Geen toevallen meer. Nu onder controle bij https://www.sein.nl/polikliniek-voor-epilepsie/. O ja, elke toeval vindt 's nachts plaats rond 3 uur.

27-05-2019 | Vrouw | 60
levetiracetam (500mg)
na jaren last van trillen begerig zie je niet voel je in hoofd erg naar nooit eerder gehad heb epelepsie arst gebeld en kan komen heb daarnaast keppra 250mg tergatol 200mg en diazapam frisum 30mg wie heeft deze ervaring ook

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.

26-09-2018 | Man | 53
Epilepsie
epileptische aanvallen na een val op het achterhoofd

10-06-2018 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!

09-01-2018 | Man | 26
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.