Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Keppra maakt me erg onrustig en onzeker. Voor Keppra gebruikte ik Depakine. Veel prettiger. Een aanval met een ongeluk tot gevolg zorgde ervoor dat ik moest switchen. Keppra beviel in het begin maar maakte mij op termijn erg onrustig en depressief. Slik nu een combi van beide (1000 mg Keppra en 1500 mg depakine). Veel prettiger dan alleen Keppra. Belangrijkste is hoe je [lees meer...]leeft. Blijf bewegen, slaap voldoende en eet gezond. De aanval met ongeluk is anderhalf jaar geleden gebeurd en was het gevolg van laat naar bed gaan (ca.0:30 uur) en toch vroeg wakker worden (ca. 6:30 uur).

25-05-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ondanks een actieve levensstijl en een gebalanceerd dieet, val ik niets af (kwam na de voorschrijving van Keppra 5 kg aan, alsof er met een toverstaf bij werd getoverd) . In het begin ontzettend veel moodswings. Ik voel me emotioneel vlak. Geen hongergevoel.

15-10-2016 | Man | 49
Epilepsie
De pillen heb ik moeten nemen na een ongeluk door een epileptisch insult. In het begin verving de keppra depakine geheel. Dat gaf een zeer onrustig gevoel en maakte mij verbaal aeer agressief m.n. tegen bekenden. Toen ik ook nog 10 kilo af was gevallen, kreeg ik en zag ik overal samenwerkingsverbanden die tegen mij waren gericht. Wellicht een medicijn voor mensen boven de [lees meer...]100 kg.

25-01-2024 | Vrouw | 50
Epilepsie
Als kind een schedelbreuk opgelopen en vanaf mijn 7 jaar epilepsie. Dit is alleen niet erkend en heb lang geen medicatie gehad en wel aanvallen. Deze werden toen ik 30 jaar was zo heftig dat ik aan de medicatie moest. Na een aantal omzwervingen kwam ik op Kepra. Mijn aanvallen, depressie en zintuigelijke sensaties verdwenen maar werd intens moe. Hier moest ik maar aan wenn[lees meer...]en. Wel ging ik steeds slechter functioneren en ben inmiddels afgekeurd. De gekste dingen kwamen voorbij! Ineens niet meer kunnen lopen, flauwvallen, ernstige darmklachten, heftige allergieën tot shocks aan toe op andere middelen, ernstige draaiduizeligheid en geen normaal gesprek kunnen voeren. Inmiddels krijg ik jodium en b12 injecties zodat ik weer een beetje functioneer. Maar de koek is op en ben naar mijn neuroloog gestapt dat er iets moet gebeuren! Maar wat?? Ik heb geen idee!! Ik voel me inmiddels zwaar gehandicapt maar durf nog maar weinig te veranderen omdat ik overal zo heftig op reageer. Inmiddels ben ik zelfs van mening dat ik maar het beste overal mee kan stoppen en misschien een ketogeen dieet moet gaan starten??……

14-10-2015 | Vrouw | 50
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

13-02-2020 | Man | 51
Epilepsie
Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.

26-09-2018 | Man | 53
Epilepsie
epileptische aanvallen na een val op het achterhoofd

27-08-2023 | Vrouw | 54
Epilepsie
Door NAH epilepsie waargenomen en werd op 2x 750 mg gezet. Bleek te hoog.. toen 2x 500 mg en dat vijf jaar geslikt...kreeg rare klachten maar was te suf om erover na te denken... echter Keppra was toch veilig?maar wekt ook aanvallen op! Enfin 2022 lag ik tweemaal op de IC. Acute bloeddrukdaling door orgaanfalen waardoor hart stopte en lag op straat. 1e x lag ik op de Brai[lees meer...]n Care Unit met hartbewaking (juni) daarna op Cardiologie.( aug ) liep o.a.als een Parkinsonpatient en had ineens een slepend been; bleek een stolsel in nekslagader... dus dit medicijn verandert bloedbeeld! Had nooit iets; was kerngezond. Na een moeilijk gesprek met neuroloog ("wie gelooft u nou, hen op de IC of mij.. Ik ben de neuroloog") op aandringen van mij stemde ze in tot langzaam afbouwen want ze wilde meteen stoppen. (???) Dus in 2014 zat ik op 2x 750 mg (tandvlees zwol op en ik kwijlde) 2016 tot 2022 2x 500 mg en in 6 mnd afgebouwd tot 1x 250 mg en die breek ik nu en zit op 125 mg per dag. Gek genoeg geen enkele bijwerking meer en voel mijn eigen lijf weer. Volgende mnd een EEG. Ik ga gastlessen geven op mijn oude college omdat er een grijs gebied is over bijwerkingen op lange termijn! Ik weet nu dat ze mij elk half jaar had moeten bloed prikken op Levetiracetam. Bovendien is de communicatie tussen artsen summier. Mijn tip: wees alert en assertief ook al kostte het eerst bijna je leven. Arrogante neuroloog doet weer erg beleefd.

15-08-2021 | Man | 55
Epilepsie
Wegens een hersentumor en daardoor epilepsie, gebruik ik al langere tijd (14 jaar) keppra/levetiracita,. Omdat ik onlangs meer last keer en opnieuw geopereerd moest worden is de dosis verhoogd naar 2* 1500 mg per dag. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn nu wel duidelijker merkbaar: slaperig, futloos, geen zin meer in sex.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

16-10-2019 | Man | 55
Epilepsie
Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?

01-04-2014 | Vrouw | 55
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

03-01-2021 | Man | 56
Epilepsie
Ik naam eerst depakine 500 Mg smorgens en savonds en kon amper schrijven van de bevingen. Ik was wel van mijn 17 j tot 53j aanvalsvrij. Ik ben toen bij een andere arts terecht gekomen en moest. Mijn depakine afbouwen tot 0mg maar ik moest 150mg lamictal bij nemen bij de 500mg depakine. Zo kon de depakine afgebouwd worden. Als wonder boven wonder begon mijn geschrift duid[lees meer...]elijker en mooier te worden. Mijn bevingen gingen. Ik praatte ook terug normaal. Ik heb toen 2j 150mg lamictal genomen. ik voelde me opperbest en heb een 1/2 j gestopt met de medicatie. Mijn bloedspiegel bleef zeer goed. 59, terwijl 63 perfect is. Een half jaar later verder kreeg ik plotseling een aanval. Toen moest ik 750 Mg depakine en 125mg lamictal innemen en moest op twee maanden mijn depakine op 2m tijd terug afbouwen naar 0mg. De volgende maand kreeg ik terug een aanval. Mijn dosis lamictal was te weinig. Mijn bloedspiegel was van 59 naar 27 gegaan. Extreem laag vandaar de aanval.. Ze verhoogde de lamictal van 125 naar 150mg. Een maand later kreeg ik terug een serieuxe aanval bij een wandeling. Een tand kwijt, net naast oog 4x4 cm gezichtsveld weg. Dus openvlees. Een groot gat in de wenkbrauw dat genaaid moest worden en een dikke rechter knie.. Hier ben ik begonnen met 750mg smorgens en savonds keppra te nemen met 150mg lamictal. Mijn bloedspiegel ging van 27 stilletjes terug omhoog. Ik moest meer keppra nemen. Nu neem ik smorgens smiddags savonds 1g keppra + 200mg lamictal. Op t eind van deze maand januari 2021 moest terug bloed laten nemen. Ik ben crieux naar de waarde vd bloedspiegel. Eind maart moet ik terug op onderzoek. Sinds sept 2020 heb ik t nimmer gehad. Ik mag terug met de auto rijden. Op mijn e-bike rijden. Maar heb wel wat schrik op beide voertuigen. Wat normaal is blijkbaar.

12-02-2017 | Man | 56
Epilepsie
ik ben een van de eerste in nederland die keppra heeft uitgeprobeerd. keppra werkt goed, maar er is verschil van de werking tussen keppra van 250 mg en 500 mg. en ik heb geen eetlust meer.

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

26-08-2018 | Man | 57
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .