Epilepsie (230 meningen)

26-08-2013 | Man | 22
Epilepsie
Zijn erachter gekomen dat ik last had van epilepsie in temporaal kwab, en lichte vorm absances. toen met medicijnen gestoeid en uiteindelijk hielp keppra het beste, alleen tot juni 2013!!! Daarna kreeg ik weer last van mijn complicaties en heb ik mijn hoeveelheid zelfs verhoogd tot 1000 (verdubbeld) en zelfs dat hielp niet. Nu nog een ander medicijn erbij moeten slikken en[lees meer...] het helpt nog steeds niet! Of mijn lichaam heeft anti-gene aangemaakt of het is een kort werkend medicijn wat als basis wordt gebruikt.

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

04-12-2012 | Man | 47
Epilepsie
Vorig jaar voor de eerste keer een grand mal gehad met nogal ernstige gevolgen, schouder verbrijzeld en definitief beperking van de beweegbaarheid. Dat alles als rechtstreeks gevolg van de grand mal. Alles kapot getrokken. Uit het EEG blijkt dat het aangeboren epilepsie is. Sinds dit insult krijg ik 2x500mg Keppra per dag en ben er niet echt heel tevreden over want ik h[lees meer...]eb toch, na 13 maanden, weer een grand mal gekregen ondanks de medicatie. Ook de bijwerkingen zijn niet bepaald gering. Depressie en uitvergroting van karakter-eigenschappen. Helaas niet de goede.... Vanwege de gevolgen durf ik toch niet te gaan experimenteren met dosering of met andere medicijnen. Dan maar eventueel compenseren met SSRI's. Dat is al door het epilepsie centrum voorgesteld.

05-10-2021 | Vrouw | 72

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

03-03-2021 | Vrouw | 42
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

24-11-2020 | Man | 48
Epilepsie
Werd gestoorde EEG gedaan. Sinds enkele maanden neem ik dit spul. Wel gratis maar geen voordeel bij. Waarom het moet weet ik echter niet.

09-07-2020 | Man | 42

01-12-2019 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

16-10-2019 | Man | 55
Epilepsie
Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?

24-07-2018 | Vrouw | 18
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
In het begin gebruikte ik keppra eerst 50 Mg en het hielp niet dus werd het rap gestegen naar 1000mg. Het bleek nog niet te werken dus onderzochten ze me en raden ze me keppra aan, het heeft zo wat bijwerkingen maat het is niet echt een helper ik heb er nog steeds gehad maar wel minder erg.

14-01-2018 | Man | 11
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.

10-03-2017 | Man | 65
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Als je Keppra (en in mijn geval ook Topamax) samen neemt kan de druk die je krijgt van binnen vrij groot worden. Ik had last van duizeligheid, afwezig zijn in mijn hoofd, concentratie weg, geheugen korte termijn ondermijnd, hoofdpijn, geen aandacht kunnen geven (is van erg naar erger gegaan en uiteindelijk depressie als gevolg van de Keppra. Door 2 specialisten bevestigd [lees meer...]en door de psycholoog). Je kan aan iemand vragen om je mee op te volgen in je reilen en zeilen. Van je zelf zie niet altijd als je in depressie bent aan het wegzakken! Depressie opname 31 mei 2016 - ontslag 15sept 2016. na de 1ste week na stoppen Keppra voelde ik mij tip top in orde. Ondertussen was ik er al achter gekomen dat de depressie rechtstreeks de oorzaak was. Ik ben van in het begin psychisch de berg afgedaald naar een depressie toe (voor zelfmoord gestaan). Ik noch mijn omgeving had door dat ik aan het wegzakken was in een depressie ... (ik ben een week geleden uiteindelijk terug bekwaam verklaard om terug, (zonder voorwaarden). na 2 1/2 j voluit auto te mogen rijden. Respecteer het rijverbod als je deze medicamenten neemt. En zeker als je echt epilepsie hebt! Het terug autorijden ging heel goed, geen probleem, alsof ik steeds met de auto ben blijven rijden. Ik rij nu zelf trager en defensiever dan voordien! goed hé! In een gesprek met de specialist gaf hij toe dat er meerdere mensen zijn die naar een depressie geduwd worden door Keppra. Ik ben er gelukkig goed uitgekomen en ik leef nu volop ondanks nog andere kwaaltjes als gevolg van de 15 dagen coma. Lichte schade aan het evenwichtssysteem waardoor ik niet kan kuisen, stofzuigen kortom alles waarbij ik moet buigen niet doen. Geen balsporten meer doen, niet omhoog springen enz enz, gehoor 45% verslecht waardoor nu hoorapparaat L en R. Ik wens het niemand niet toe.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum