Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

25-01-2024 | Vrouw | 50
Epilepsie
Als kind een schedelbreuk opgelopen en vanaf mijn 7 jaar epilepsie. Dit is alleen niet erkend en heb lang geen medicatie gehad en wel aanvallen. Deze werden toen ik 30 jaar was zo heftig dat ik aan de medicatie moest. Na een aantal omzwervingen kwam ik op Kepra. Mijn aanvallen, depressie en zintuigelijke sensaties verdwenen maar werd intens moe. Hier moest ik maar aan wenn[lees meer...]en. Wel ging ik steeds slechter functioneren en ben inmiddels afgekeurd. De gekste dingen kwamen voorbij! Ineens niet meer kunnen lopen, flauwvallen, ernstige darmklachten, heftige allergieën tot shocks aan toe op andere middelen, ernstige draaiduizeligheid en geen normaal gesprek kunnen voeren. Inmiddels krijg ik jodium en b12 injecties zodat ik weer een beetje functioneer. Maar de koek is op en ben naar mijn neuroloog gestapt dat er iets moet gebeuren! Maar wat?? Ik heb geen idee!! Ik voel me inmiddels zwaar gehandicapt maar durf nog maar weinig te veranderen omdat ik overal zo heftig op reageer. Inmiddels ben ik zelfs van mening dat ik maar het beste overal mee kan stoppen en misschien een ketogeen dieet moet gaan starten??……

06-09-2023 | Man | 64
Epilepsie
Zie ook mijn gunstige verhaal over overstap naar Briviact.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Na mijn eerste insult aan deze medicatie begonnen. Veel bijwerkingen en was totaal mezelf niet meer. Ik werd er depri van en wou zelfs de deur niet meer uit. Nooit eerder zulke gevoelens gehad waarvan ik niet wist hoe ik er mee om moest gaan. De eerste dagen leek het alsof ik dronken was. Ging er niet vanuit dat ik epilepsie had (na enkel insult) dus ben ik de medicatie ga[lees meer...]an afbouwen. Echter na 3 dagen zonder, kreeg ik 2 aanvallen in dezelfde nacht (tonisch klonische epilepsie). Nu opbouwfase Lamotrigine en dat gaat beter. Ik ben weer mezelf en kan lachen ondanks enkele bijwerkingen.

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

11-02-2022 | Man | 61
levetiracetam (500mg)
Naepileptische aanval als gevolg van tumor 2 maal 500mg kepra. Tumor verwijderd een bestraling en chemo gehad. In begin geen echte verschijnselen. Na ca 8 maande, gevoel van coordinatie velies. Ook wat onhandig geworden. Noit meer een aanval gehd, maar ook omdat de oorzaak is weggwnomwn. Ik begin meer en meer problemen te krijgen met de kepr. Ik functioneer goed en werk ge[lees meer...]woon, maar concentreren lijkt in toenemende mate lastig en vergt meer concentratie. Bij volgend bezoek neuoloog bespreken, maar die wil handhaven, omdat ik op de minimale dosis zit.

05-10-2021 | Vrouw | 72

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

18-07-2021 | Vrouw | 29
levetiracetam (750)
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

03-03-2021 | Vrouw | 42
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

24-11-2020 | Man | 48
Epilepsie
Werd gestoorde EEG gedaan. Sinds enkele maanden neem ik dit spul. Wel gratis maar geen voordeel bij. Waarom het moet weet ik echter niet.

09-07-2020 | Man | 42

01-12-2019 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

16-10-2019 | Man | 55
Epilepsie
Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?

24-07-2018 | Vrouw | 18
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
In het begin gebruikte ik keppra eerst 50 Mg en het hielp niet dus werd het rap gestegen naar 1000mg. Het bleek nog niet te werken dus onderzochten ze me en raden ze me keppra aan, het heeft zo wat bijwerkingen maat het is niet echt een helper ik heb er nog steeds gehad maar wel minder erg.

14-01-2018 | Man | 11
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.