Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

26-09-2018 | Man | 53
Epilepsie
epileptische aanvallen na een val op het achterhoofd

10-06-2018 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!

09-01-2018 | Man | 26
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.

28-12-2017 | Man | 19
Epilepsie
Voorheen abseance-epilepsie gehad tot begin puberteit (ethosuximide), toentertijd overheen gegroeid en geen medicatie meer nodig. Na 7-8 jaar helaas 3 insulten in een jaar gehad, veroorzaakt door langdurig slaaptekort / stressvolle, onregelmatige periode, waarvan 1 een forse aanval. Met het laatste geval de diagnose epilepsie weer gekregen en besloten om 2x daags 500 mg Ke[lees meer...]ppra te slikken (90 kg). Eerste paar dagen / weken zijn het moeilijkst, extreme vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid. Dit in combinatie met de 'aftermath' van een heftig insult raad ik je om een minimaal een week vrij te nemen van werk /opleiding. Neem je tijd om te herstellen, hou je voeding op orde. Tip: eventueel omega3/ zink en magnesium(tekort) aanvullen indien nodig maakt je veel energieker. Probeer gewoon voldoende te slapen. Bijwerkingen verdwijnen dan enorm snel :) Te weinig rust houdt je in die vicieuze cirkel, wat je ook depressief kan maken. Na 3 - 4 weken nog steeds wel last van moeilijk inslapen helaas.

14-09-2017 | Vrouw | 46
Epilepsie
ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

15-01-2017 | Man | 64
Epilepsie
gebruik deze sinds ongeveer 2000, samen met diphantoine 100 ( 3xdgs) keppra morgen 2x/middag 1x/ avond 2x/ voor slapen 1x natuurlijk heb ik klachten , maar deze zijn zover bekend niet van de keppra in totaliteit slik ik 19 tabletten p.dg. (o.a. hart/ onrustige benen)

14-10-2015 | Vrouw | 50
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

30-08-2015 | Man | 77
Epilepsie
Mijn leeftijd is nu 77 jaar. Toen ik 64 jaar was is er MS bij mij geconstateerd, de Primair Progressieve vorm. Op 72-jarige leeftijd is er Epilepsie bijgekomen, alleen nachtelijke aanvallen. Slik sindsdien 2x1000 mg keppra per dag en ben aanvalsvrij. Wel als bijwerking, depressief en kort lontje. Gebruik nu 2x50mg lamictal erbij. Voel me nu weer prima en ben aanvalsvrij en[lees meer...] weer ondernemend en kan me weer goed concentreren. Gebruikte eerst carbamazepine, daarvan werd ik erg ziek, kon niet op mijn benen staan. Moest toen direct met carbamazepine stoppen.

06-05-2015 | Vrouw | 22
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

24-04-2014 | Vrouw | 29
levetiracetam
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

28-10-2022 | Man | 58
Epilepsie
Eerste onverwachte aanval op 58 jarige leeftijd. Geen enkel spoor van de ziekte teruggevonden na hersenscan CT en MRI. Enkel een oud trauma van een val of kwetsuur te zien in frontale kwab. Eerste 3 weken geen enkele bijwerking, daarna sterkere tinnitus en momenten van duizeligheid en hoofdpijn. Vroeger nooit hoofdpijn gehad.

05-10-2022 | Man | 14
levetiracetam (600mg)

24-12-2021 | Man | 4
Epilepsie
LET OP : Deze ervaring gaat over het gebruik bij een hond, niet bij een mens!!! Ik gebruik dit voor mijn Canadese herder deze is 4,5 jaar oud en weegt 32 kg 2 maal dagelijks 250 mg Maar de aanvallen blijven komen, 18 stuks in 3 dagen! Dosis nu verhoogd naar 375 mg, en dit ook twee keer per dag , resultaat hond is over actief ! Of heeft iemand anders een idee !!

29-11-2021 | Man | 43
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)