Epilepsie (230 meningen)

14-09-2017 | Vrouw | 46
Epilepsie
ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

15-01-2017 | Man | 64
Epilepsie
gebruik deze sinds ongeveer 2000, samen met diphantoine 100 ( 3xdgs) keppra morgen 2x/middag 1x/ avond 2x/ voor slapen 1x natuurlijk heb ik klachten , maar deze zijn zover bekend niet van de keppra in totaliteit slik ik 19 tabletten p.dg. (o.a. hart/ onrustige benen)

14-10-2015 | Vrouw | 50
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

30-08-2015 | Man | 77
Epilepsie
Mijn leeftijd is nu 77 jaar. Toen ik 64 jaar was is er MS bij mij geconstateerd, de Primair Progressieve vorm. Op 72-jarige leeftijd is er Epilepsie bijgekomen, alleen nachtelijke aanvallen. Slik sindsdien 2x1000 mg keppra per dag en ben aanvalsvrij. Wel als bijwerking, depressief en kort lontje. Gebruik nu 2x50mg lamictal erbij. Voel me nu weer prima en ben aanvalsvrij en[lees meer...] weer ondernemend en kan me weer goed concentreren. Gebruikte eerst carbamazepine, daarvan werd ik erg ziek, kon niet op mijn benen staan. Moest toen direct met carbamazepine stoppen.

06-05-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

24-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

19-01-2014 | Vrouw | 46
Epilepsie
ik gebruik al een aantal jaar keppra, het werkt wel goed bij mij. ik ben er wel wat kilo's van afgevallen. De aanvallen zijn nu beter onder controle samen met tegretol.

05-03-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Met 28 jaar in mijn slaap een gran mal gehad. Geen oorzaken te vinden. Resultaat erge hoofdpijn en geheugenverlies. Paar weken later weer in mn slaap. Gestart met Lamectal daar werd ik somber,moe en dik van. Ook veel hoofdpijn. Somberheid vond ik het ergste. Na een jaar gestopt om te kijken of het goed zou gaan. Weer een grand mal in de slaap. Overgegaan op Keppra. Eerste [lees meer...]2 weken erge bijwerkingen (verstrooid, afwezig, moeilijk praten, moe, duizelig, hoofdpijn, angstig, huilerig). Dosering (1000 mg per dag) bleek te hoog. Verlaagd naar ochtend 250 mg en avond 500 mg. Daarmee is mn keppra spiegel beter geworden (bloedwaaarde tussen de 10 en de 14). Sindsdien minder klachten en leven weer kunnen oppakken. Na een jaar (na goed onderzoek en overleg met artsen) besloten om te kijken of ik zwanger kon worden. Extra foliumzuur (5mg) en gravitamon geslikt. Intensieve controle bij gynacoloog. Alles is goed gegaan. Met 7mnd verhoogd naar 2x 500 mg/dag. Geen borstvoeding gegeven. Na bevalling geen insults. Kindje helemaal gezond. De kleine is nu 2 en nog steeds helemaal gezond. Een paar maanden geleden zelf ineens toch een aanval gehad. Trigger is zware keel-en voorhoofdholteontsteking geweest. Permanente klachten van mij zijn sinds ik Keppra slik: hoofdpijn (wisselt per dag in intensiteit maar is nooit helemaal weg), vermoeidheid, overgevoelig voor prikkels (leidt tot hoofdpijn), emotioneler. Ik blijf het slikken omdat ik aanvalsvrij ben en met de bijwerkingen kan 'leven'. Ik heb wel een aantal zaken anders geregeld zoals flexibel werken zodat ik op slechte momenten kan rusten. Op verjaardagen ga ik soms even naar boven of naar buiten om even weg te zijn van het geluid. Daar is inmiddels begrip voor. Ik heb veel gehad aan de psychologische hulp die ik vanuit het ziekenhuis heb gekregen. Met name om het ziekzijn te kunnen accepteren. Ook om te leren omgaan met de versterkte emoties. Ik hoop dat ik met deze info andere mensen kan helpen.

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Heb sinds jaren een onbehandelbare hersentumor die mede epilepsie veroorzaakt. Tumorgroei is nu stabiel en na inname van Keppra nauwelijks meer toevallen gehad. Wel abcenses maar vergeleken bij grand mal is dat lastig maar veel minder ingrijpend. Nu, gelukkig alweer 2 jaar aanvalsvrij. Na de laatste MRI-scan wil mijn arts gaan stoppen met de Keppra. Vind dit eigenlijk doo[lees meer...]deng. Heeft iemand ervaring met afbouwen en uiteindelijk stoppen met Keppra?

01-01-2013 | Man | 51
Epilepsie
Ik zal het een beetje kort proberen te maken maar 2 jaar geleden op kerstavond heb ik om ongeveer 22 u,ik was net in een eerste slaap. als ik plots wakker kwam met een linker arm die aan het schudden was,ongeveer een grote minuut. ik ging dan bewusteloos,als ik ongeveer een uur later wakker werd stonden de hulpdiensten naast mijn bed en de dokter,ik wist dat moment nog n[lees meer...]iet wat ik gekregen had. maar dan later in het ziekenhuis hoorde ik op de spoed dat ik een hersenbloeding gehad hebt met epilepsie. Ik heb dan 500 gram Keppra gekregen maar dat was te weinig ,ik heb dan nog 5 aanvallen gehad,ik neem nu 1500 gram s'morgens en 1250 gram s'avonds. Ik heb nu nog altijd 2 jaar later kleine schokjes,maar heb gelukkig geen aanvallen niet meer. Ze hebben gezien in de scan dat ik een letsel heb in mijn hoofd door die hersenbloeding maar er hangen te veel resico's er aan vast om dat te opereren voor verlamming aan mijn linker kant,ik had een verlambde linker hand van op die avond,maar dat hebben ze redelijk goed gekregen met kinitherapie. Om terug te keren op die keppra mag ik dus blij zijn dat het bestaat,pas op ik ben ook zeer moe en heb nog steeds veel hoofdpijn en ben dan nog een maaglijder ook,dus moet ik dan meestal in mijn bed liggen van de pijn want pijn aan hoofd en maag gaan niet samen dan ben ik nog overgeefachtig ook. Dit zal allemaal wel blijvend zijn volgens de dokters. Ik moet niet meer denken aan werken,maar het kon nog erger zijn.

29-11-2012 | Vrouw | 53
Epilepsie
Mijn vrouw gebruikt al een tijd Keppraen is daardoor aanval vrij. Zij kreeg een vervangend middel (niet de originele versie) en het ging helemaal mis. Om de 2 uur een heftig insult. Nadat de huisarts haar weer de normale Keppra gegeven had, ging alles weer goed. Dit is ook tijdens de Varauitzending van nova in november behandeld. Ik ken ook mensen die geen last hebben van[lees meer...] het vervangen van de originele Keppra. Wel is ze door het gebruik vermoeiender en minder geduldig geworden. Is één van de bijwerkingen.

20-11-2012 | Vrouw | 19
Epilepsie
Eenmalig 's nachts een zware aanval gehad (grand mal). Voorheen vaak "onwel" geworden (vasovagale reacties). In het ziekenhuis onderzocht: de aanvallen uiten zich door een aantal caverneuze hemangiomen (vaatkluuwtjes) in de hersenen (erfelijk). Door het gebruik van Keppra, geen last meer van aanvallen, wel van duizelingen, hoofdpijn, maar vooral veel vermoeidheid.

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

02-11-2021 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ernstig ongeluk bloeding coma stress Na meningeoom beter Griepprik gehad na een uur epileptische aanval

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum