Ervaringen met Keppra

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

23-05-2014 | Vrouw | 33
levetiracetam
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.

20-03-2024 | Man | 62

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

3 x herseninfarct. Daardoor epilepsie. Medicatie keppra. Na 1j ernstige uitslag aan anus en penis vooral rond de eikel

31-10-2022 | Vrouw | 70
Epilepsie I combinatie hartinfarcten

09-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (2000mg)
Epilepsie
Moet sinds drie dagen verhoogt keppra 2000mg eerst was1750mg kreeg aanvallen vandaar verhoging veel plassen duizelig in hoofd misselijk overgeven mening sinds drie dagen verhoging wie heeft dit ook

08-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (1750)
Epilepsie
Krijg je daar dementie of parkinson van ik gebruik ze al jaren arst wil smorgens verhogen na1000 mg zou graag weten dat is mijn angst veder bevallen ze al enkele keer aanval laatste tijd

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

16-08-2020 | Man | 61
Epilepsie
Na mijn hersentumor operatie op 8 juni 2018 werd ik getroffen door een grand mal epileptische aanval op de intensive care...vervolgens een hersenbloeding waardoor ik 3 maanden rechtszijdig verlamd was en niet meer kon praten (afasie). Gelukkig ben ik daar grotendeels van hersteld en kan weer lopen en praten...Vanaf mijn eerste epileptische aanval in het ziekenhuis kreeg ik[lees meer...] 2X daags 750mg. Keppra...en in het verpleeghuis waar ik 3 maanden revalideerde werd de dosis op mijn verzoek teruggebracht naar 2X daags 500mg. omdat de huid onder mijn voetzolen begon los te laten...Nu gebruik ik nog maar 2X daags 250mg...dit bevalt goed...heb al bijna 1 jaar geen epileptische aanval meer gehad.

23-07-2020 | Vrouw | 61
Epilepsie
Toen ik 2x daags 750mg ging goed maar na verhoging savond niet tril in benen en moe reden verhoging snachts een aanval heb gehad

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

28-12-2019 | Man | 25
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.

09-10-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.

13-09-2019 | Man | 68
levetiracetam (1000mg)
Bij het skieën op mij 16-de viel ik. Een losgeschoten ski klapte een klap op mijn achterhoofd. Had ik maar een helm opgehad!! Later hoofdpijn, misselijk, maar geen toevallen. Diagnose hersenschudding. Ja, ja... Op mijn 20-ste eerste toeval. Was mij onduidelijk wat er gebeurd was. Daarna 10 jaar niets tot af en toe een toeval kreeg. Daarop elk jaar twee tot drie toevallen[lees meer...]. Inzet Tegretol, later Depakine Chrono en, toen dit alles niet goed hielp, Keppra. Dat onderdrukt toevallen goed, maar ook je bewustzijn. De wereld verandert wel. Met de Neuro geprobeerd dosis terug te schroeven, maar direct gaan 'dolen' en uiteindelijk vijf stevige toevallen na elkaar. Midweekje ziekenhuis. Dosis weer omhoog. Geen toevallen meer. Nu onder controle bij https://www.sein.nl/polikliniek-voor-epilepsie/. O ja, elke toeval vindt 's nachts plaats rond 3 uur.

27-05-2019 | Vrouw | 60
levetiracetam (500mg)
na jaren last van trillen begerig zie je niet voel je in hoofd erg naar nooit eerder gehad heb epelepsie arst gebeld en kan komen heb daarnaast keppra 250mg tergatol 200mg en diazapam frisum 30mg wie heeft deze ervaring ook

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.