levetiracetam

Epilepsie (230 meningen)

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

15-08-2021 | Man | 55
Epilepsie
Wegens een hersentumor en daardoor epilepsie, gebruik ik al langere tijd (14 jaar) keppra/levetiracita,. Omdat ik onlangs meer last keer en opnieuw geopereerd moest worden is de dosis verhoogd naar 2* 1500 mg per dag. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn nu wel duidelijker merkbaar: slaperig, futloos, geen zin meer in sex.

19-04-2021 | Man | 61
Epilepsie
ik heb ook keppra 250 mg geprobeerd i.p.v. 500 mg. maar ik merkte niets, geen verschil.

03-01-2021 | Man | 56
Epilepsie
Ik naam eerst depakine 500 Mg smorgens en savonds en kon amper schrijven van de bevingen. Ik was wel van mijn 17 j tot 53j aanvalsvrij. Ik ben toen bij een andere arts terecht gekomen en moest. Mijn depakine afbouwen tot 0mg maar ik moest 150mg lamictal bij nemen bij de 500mg depakine. Zo kon de depakine afgebouwd worden. Als wonder boven wonder begon mijn geschrift duid[lees meer...]elijker en mooier te worden. Mijn bevingen gingen. Ik praatte ook terug normaal. Ik heb toen 2j 150mg lamictal genomen. ik voelde me opperbest en heb een 1/2 j gestopt met de medicatie. Mijn bloedspiegel bleef zeer goed. 59, terwijl 63 perfect is. Een half jaar later verder kreeg ik plotseling een aanval. Toen moest ik 750 Mg depakine en 125mg lamictal innemen en moest op twee maanden mijn depakine op 2m tijd terug afbouwen naar 0mg. De volgende maand kreeg ik terug een aanval. Mijn dosis lamictal was te weinig. Mijn bloedspiegel was van 59 naar 27 gegaan. Extreem laag vandaar de aanval.. Ze verhoogde de lamictal van 125 naar 150mg. Een maand later kreeg ik terug een serieuxe aanval bij een wandeling. Een tand kwijt, net naast oog 4x4 cm gezichtsveld weg. Dus openvlees. Een groot gat in de wenkbrauw dat genaaid moest worden en een dikke rechter knie.. Hier ben ik begonnen met 750mg smorgens en savonds keppra te nemen met 150mg lamictal. Mijn bloedspiegel ging van 27 stilletjes terug omhoog. Ik moest meer keppra nemen. Nu neem ik smorgens smiddags savonds 1g keppra + 200mg lamictal. Op t eind van deze maand januari 2021 moest terug bloed laten nemen. Ik ben crieux naar de waarde vd bloedspiegel. Eind maart moet ik terug op onderzoek. Sinds sept 2020 heb ik t nimmer gehad. Ik mag terug met de auto rijden. Op mijn e-bike rijden. Maar heb wel wat schrik op beide voertuigen. Wat normaal is blijkbaar.

24-11-2020 | Man | 48
Epilepsie
Werd gestoorde EEG gedaan. Sinds enkele maanden neem ik dit spul. Wel gratis maar geen voordeel bij. Waarom het moet weet ik echter niet.

16-08-2020 | Man | 61
Epilepsie
Na mijn hersentumor operatie op 8 juni 2018 werd ik getroffen door een grand mal epileptische aanval op de intensive care...vervolgens een hersenbloeding waardoor ik 3 maanden rechtszijdig verlamd was en niet meer kon praten (afasie). Gelukkig ben ik daar grotendeels van hersteld en kan weer lopen en praten...Vanaf mijn eerste epileptische aanval in het ziekenhuis kreeg ik[lees meer...] 2X daags 750mg. Keppra...en in het verpleeghuis waar ik 3 maanden revalideerde werd de dosis op mijn verzoek teruggebracht naar 2X daags 500mg. omdat de huid onder mijn voetzolen begon los te laten...Nu gebruik ik nog maar 2X daags 250mg...dit bevalt goed...heb al bijna 1 jaar geen epileptische aanval meer gehad.

09-07-2020 | Man | 42

22-02-2020 | Man | 63
Epilepsie
Ik ben geholpen met dit medicijn maar het vervelende, ik val geen gram af zelfs niet bij sporten, dieet ea ...zeer opmerkelijk en ik moet bijgevolg dagelijks op mijn voeding letten

13-02-2020 | Man | 51
Epilepsie
Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.

28-12-2019 | Man | 25
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Ben vorig jaar met epilepsie gediagnostiseerd, dit nadat d'r op mijn EEG en andere tests niet te zien was, maar men 's nachts mij wel zag "spartelen" naast bed tijdens m'n REM-slaap. Mijn neuroloog wou mij aan de Levetiracetam hebben als éérste keuze tegen nachtelijke aanvallen. Natuurlijk ben ik dit gaan Googlen en kwam op deze website uit, vol met verhalen over hoe ve[lees meer...]rschrikkelijk de medictie is. Met frisse tegenzin aan deze medicatie begonnen en in het begin enkele bijwerkingen gehad, beetje licht in m'n kop, rusteloos & kort af. Dit hield na een paar weken op, en inmiddels (tot zo ver) aanvalsvrij en bijwerkingsvrij. Top medicatie! Ik heb mijn les geleerd, niet enkel onderstaande meningen lezen en hier op je keuze maken, maar zelf uitzoeken of het voor jou werkt. Ik slik overigens Aurobindo en niet de merk-pil Keppra.

16-10-2019 | Man | 55
Epilepsie
Na 2 jaar zoeken, het plaatsen van een chip om mijn hart te controleren, 1 dag onderzoek naar epilepsie etc, de diagnose van epilepsie gekregen. Hiervoor naar Gent geweest voor een 4 dagen durend onderzoek. Zelfs bij mijn vertrek te horen gekregen dat ik de uitslag wel over enige tijd zou krijgen. De week daarop werd ik gebeld met het dringende verzoek de volgende week te [lees meer...]komen voor de uitslag. Op de heen weg in mijn sliksplinter nieuwe auto gereden en op de terugweg (helaas) mijn vrouw. Ik heb toen 500mg per dag voorgeschreven gekregen maar tijdens de vakantie zomer 2019 kwam eruit dat ik er depressief van werd. Overgeschakeld naar een ander medicijn en advies gekregen om stress en vermoeidheid te vermijden. Dat eerste is nog te sturen maar het tweede niet door 5 tot 7 uur reistijd per dag met openbaar vervoer. Hopelijk helpt het nieuwe medicijn voldoende omdat mijn aanvallen heel moeilijk voor anderen zichtbaar zijn en ik het soms zelf niet doorhad. Oorzaak waarschijnlijk mijn ernstig auto ongeval in 1987. Meer dan 25 jaar later komt het eruit?

13-09-2019 | Man | 68
levetiracetam (1000mg)
Bij het skieën op mij 16-de viel ik. Een losgeschoten ski klapte een klap op mijn achterhoofd. Had ik maar een helm opgehad!! Later hoofdpijn, misselijk, maar geen toevallen. Diagnose hersenschudding. Ja, ja... Op mijn 20-ste eerste toeval. Was mij onduidelijk wat er gebeurd was. Daarna 10 jaar niets tot af en toe een toeval kreeg. Daarop elk jaar twee tot drie toevallen[lees meer...]. Inzet Tegretol, later Depakine Chrono en, toen dit alles niet goed hielp, Keppra. Dat onderdrukt toevallen goed, maar ook je bewustzijn. De wereld verandert wel. Met de Neuro geprobeerd dosis terug te schroeven, maar direct gaan 'dolen' en uiteindelijk vijf stevige toevallen na elkaar. Midweekje ziekenhuis. Dosis weer omhoog. Geen toevallen meer. Nu onder controle bij https://www.sein.nl/polikliniek-voor-epilepsie/. O ja, elke toeval vindt 's nachts plaats rond 3 uur.

01-09-2019 | Man | 59
Epilepsie
ik gebruik ook keppra 500mg 2x pd. maar ik heb geen eetlust meer.voordat ik keppra gebruikte had ik wel eetlust.

15-07-2019 | Man | 59
Epilepsie
als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum