Ervaringen met Keppra

levetiracetam

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

07-01-2024 | Vrouw | 12
Epilepsie
Wat een hel deze medicatie. De epileptische aanvallen bleven dan wel weg, maar ik was totaal niet mijzelf. Nog nooit psychische problemen gehad, maar ik was een wrak. Na 6 weken afgebouwd en toen werd het iets minder heftig en verdwenen gelukkig de zelfmoordgedachten, maar ik was nog steeds totaal niet mijzelf. Uiteindelijk overgeschakeld naar Briviact. Dit is het [lees meer...]tweede generatie “zusje” en dat lijkt nu al beter te zijn.

27-08-2023 | Vrouw | 54
Epilepsie
Door NAH epilepsie waargenomen en werd op 2x 750 mg gezet. Bleek te hoog.. toen 2x 500 mg en dat vijf jaar geslikt...kreeg rare klachten maar was te suf om erover na te denken... echter Keppra was toch veilig?maar wekt ook aanvallen op! Enfin 2022 lag ik tweemaal op de IC. Acute bloeddrukdaling door orgaanfalen waardoor hart stopte en lag op straat. 1e x lag ik op de Brai[lees meer...]n Care Unit met hartbewaking (juni) daarna op Cardiologie.( aug ) liep o.a.als een Parkinsonpatient en had ineens een slepend been; bleek een stolsel in nekslagader... dus dit medicijn verandert bloedbeeld! Had nooit iets; was kerngezond. Na een moeilijk gesprek met neuroloog ("wie gelooft u nou, hen op de IC of mij.. Ik ben de neuroloog") op aandringen van mij stemde ze in tot langzaam afbouwen want ze wilde meteen stoppen. (???) Dus in 2014 zat ik op 2x 750 mg (tandvlees zwol op en ik kwijlde) 2016 tot 2022 2x 500 mg en in 6 mnd afgebouwd tot 1x 250 mg en die breek ik nu en zit op 125 mg per dag. Gek genoeg geen enkele bijwerking meer en voel mijn eigen lijf weer. Volgende mnd een EEG. Ik ga gastlessen geven op mijn oude college omdat er een grijs gebied is over bijwerkingen op lange termijn! Ik weet nu dat ze mij elk half jaar had moeten bloed prikken op Levetiracetam. Bovendien is de communicatie tussen artsen summier. Mijn tip: wees alert en assertief ook al kostte het eerst bijna je leven. Arrogante neuroloog doet weer erg beleefd.

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam (500mg)
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

17-02-2021 | Vrouw | 1
levetiracetam (250mg)
Mijn kind van 1 jaar heeft epileptische aanvallen. Het is begonnen met een koortsstuip en heeft geresulteerd in geregelde aanvallen op maandelijkse basis. MRI = geen issue. EEG = geen issue. DNA = geen issue. Metabolisme = geen issue. Ze krijgt nu Keppra 2 maal daags 2mg. Nu begint ze rare klachten te ontwikkelen, zoals agressie, boosheid en knikkende hoofd met o[lees meer...]gen dicht. Vooral laatste zijn we erg bezorgt erover. We weten dus niet als dit door de medicijnen komt ja te nee en hoe we deze aanvallen kunnen genezen. Men kan geen diagnose stellen!! Heeft iemand zo een gelijke ervaring meegemaakt of weet iemand toevallig een arts die ons hierin beter kan helpen? Laat aub een bericht achter. Alvast bedankt.

29-04-2020 | Vrouw | 23
Epilepsie
Na vele soorten anti-epileptica te hebben gebruikt, en met de angst om terug te moeten naar Depakine waar ik hevige ervaringen bij heb, heb ik bij Kempenhaeghe in opname Keppra geprobeerd. Met name omdat hiervoor het zusje Briviact mij ook goed beviel had ik daarvoor de moed. Hoewel ik zwaar ben gewaarschuwd voor de zeer ernstige bijwerkingen, beviel het verrassend goed. I[lees meer...]k had last van lichte moodswings, maar verder was ik ontzettend tevreden en zat eindelijk goed in mijn vel! Na enige tijd thuis bleken de bloedwaarden te zijn opgestapeld naar 69 (ipv 5-25). Dit betekent helaas het afbouwen van Keppra en het opbouwen van Depakine en Frisium.

26-08-2018 | Man | 57
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

12-04-2018 | Man | 31
Epilepsie
na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:

25-03-2018 | Vrouw | 77
levetiracetam (500mg)
EpEliquis, tegenwerking?ilepsie aanval 9 maanden na CVA, gebruik ook Eliquis 2x 5mg, tegenwerking?

16-02-2018 | Vrouw | 40
Epilepsie
Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.

14-06-2017 | Vrouw | 70
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Nu overgestapt sinds een jaar of drie. Gewicht redelijk onder controle. Minder prikkelbaar

23-05-2017 | Man | 47
Epilepsie
Ik heb enkele weken geleden mijn eerste tonisch, conische insult gehad en ben beland in een kliniek net over de grens bij Nijmegen. Daar is mij door de dokter Keppra voorgeschreven. Dat heeft deze idioot gedaan zonder dat alle resultaten van het onderzoek duidelijk waren. Het hele onderzoek was zelfs nog niet voltooid. Voor de zekerheid heb ik een 2e opinion in het Radboud[lees meer...] ziekenhuis aangevraagd. Maar wat een rotzooi deze medicatie. Het heeft zulke heftige bijwerkingen dat je verwacht dat deze serieus met patiënt besproken worden, zodat er een goede overweging gemaakt kan worden voordat je dit medicijn gaat gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Er is slechts tussen neus en lippen door vermeld dat er agressiviteit kan optreden en dat ik 6 mnd geen auto mag rijden. Dat ik geen auto mag rijden met deze drugs in mijn lijf snap ik heel goed. Ik kijk bij tijd en wijle scheel en ben continu bezig de golven (vergelijk ze met hele, hele slechte xtc) te verwerken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik er niet bij ben en ik kan mij niet concentreren op het werk. Een kleinigheid die ze vergeten zijn te vermelden. Daarnaast ben ik tegen het depressieve aan (ik slik deze rotzooi nog geen 2 wkn.). Dit vind ik heel simpelweg hele slechte drugs, waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ze ook maar enige positieve invloed op mijn gezondheid kan hebben. Ik raad iedereen af aan deze medicatie te beginnen. Ik heb de aanklacht voor nalatigheid al klaar liggen, maar ga eerst ff een gesprekje voeren met die dokter. Zo klink ik al een beetje agressief? Dat krijg je dus met deze rotzooi!

08-05-2017 | Man | 41

13-04-2017 | Vrouw | 60
Epilepsie
sinds 1962 heb ik epilepsie en gebruikte daarvoor Mysoline. Deze werkte goed maar na 55 jaar werd mij geadviseerd om iets anders te gebruiken. Dat werd Keppra. En 1000 mg was heel normaal volgens de specialist. Ik vond dat wel erg veel. Toch ging ik daarmee akkoord. Nu een jaar later ben ik uit mijzelf 500 mg gaan slikken. De ontsteking in mijn neus is over, ik slaap weer,[lees meer...] mijn maag doet geen pijn meer. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hartslag is weer normaal. En ik ben aanvalsvrij. Voel me nu super. De bevestiging van de combinatie Keppra en slapeloosheid kreeg ik op een bijeenkomst met andere patiënten. De patiënten die Keppra gebruikten slikten daarnaast ook slaaptabletten (voorgeschreven). Wat ik nog het ergste vind is dat mij 1000 mg voorgeschreven wordt zonder enig vooronderzoek. Alleen omdat het zo aan de arts wordt verteld en in de boeken staat. Gelukkig heb ik het talent dat ik goed naar mijn lichaam luister. Maar de mensen die verdoofd zijn door anti epileptica kunnen niet eens meer naar hun lichaam luisteren. En ik weet dat omdat ik in mijn jeugd ook helemaal verdoofd was door de hoeveelheid medicijnen.

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.