levetiracetam

Epilepsie (232 meningen)

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam (500mg)
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

17-02-2021 | Vrouw | 1
levetiracetam (250mg)
Mijn kind van 1 jaar heeft epileptische aanvallen. Het is begonnen met een koortsstuip en heeft geresulteerd in geregelde aanvallen op maandelijkse basis. MRI = geen issue. EEG = geen issue. DNA = geen issue. Metabolisme = geen issue. Ze krijgt nu Keppra 2 maal daags 2mg. Nu begint ze rare klachten te ontwikkelen, zoals agressie, boosheid en knikkende hoofd met o[lees meer...]gen dicht. Vooral laatste zijn we erg bezorgt erover. We weten dus niet als dit door de medicijnen komt ja te nee en hoe we deze aanvallen kunnen genezen. Men kan geen diagnose stellen!! Heeft iemand zo een gelijke ervaring meegemaakt of weet iemand toevallig een arts die ons hierin beter kan helpen? Laat aub een bericht achter. Alvast bedankt.

29-04-2020 | Vrouw | 23
Epilepsie
Na vele soorten anti-epileptica te hebben gebruikt, en met de angst om terug te moeten naar Depakine waar ik hevige ervaringen bij heb, heb ik bij Kempenhaeghe in opname Keppra geprobeerd. Met name omdat hiervoor het zusje Briviact mij ook goed beviel had ik daarvoor de moed. Hoewel ik zwaar ben gewaarschuwd voor de zeer ernstige bijwerkingen, beviel het verrassend goed. I[lees meer...]k had last van lichte moodswings, maar verder was ik ontzettend tevreden en zat eindelijk goed in mijn vel! Na enige tijd thuis bleken de bloedwaarden te zijn opgestapeld naar 69 (ipv 5-25). Dit betekent helaas het afbouwen van Keppra en het opbouwen van Depakine en Frisium.

26-08-2018 | Man | 57
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

12-04-2018 | Man | 31
Epilepsie
na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:

25-03-2018 | Vrouw | 77
levetiracetam (500mg)
EpEliquis, tegenwerking?ilepsie aanval 9 maanden na CVA, gebruik ook Eliquis 2x 5mg, tegenwerking?

16-02-2018 | Vrouw | 40
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.

14-06-2017 | Vrouw | 70
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Nu overgestapt sinds een jaar of drie. Gewicht redelijk onder controle. Minder prikkelbaar

23-05-2017 | Man | 47
Epilepsie
Ik heb enkele weken geleden mijn eerste tonisch, conische insult gehad en ben beland in een kliniek net over de grens bij Nijmegen. Daar is mij door de dokter Keppra voorgeschreven. Dat heeft deze idioot gedaan zonder dat alle resultaten van het onderzoek duidelijk waren. Het hele onderzoek was zelfs nog niet voltooid. Voor de zekerheid heb ik een 2e opinion in het Radboud[lees meer...] ziekenhuis aangevraagd. Maar wat een rotzooi deze medicatie. Het heeft zulke heftige bijwerkingen dat je verwacht dat deze serieus met patiënt besproken worden, zodat er een goede overweging gemaakt kan worden voordat je dit medicijn gaat gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Er is slechts tussen neus en lippen door vermeld dat er agressiviteit kan optreden en dat ik 6 mnd geen auto mag rijden. Dat ik geen auto mag rijden met deze drugs in mijn lijf snap ik heel goed. Ik kijk bij tijd en wijle scheel en ben continu bezig de golven (vergelijk ze met hele, hele slechte xtc) te verwerken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik er niet bij ben en ik kan mij niet concentreren op het werk. Een kleinigheid die ze vergeten zijn te vermelden. Daarnaast ben ik tegen het depressieve aan (ik slik deze rotzooi nog geen 2 wkn.). Dit vind ik heel simpelweg hele slechte drugs, waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ze ook maar enige positieve invloed op mijn gezondheid kan hebben. Ik raad iedereen af aan deze medicatie te beginnen. Ik heb de aanklacht voor nalatigheid al klaar liggen, maar ga eerst ff een gesprekje voeren met die dokter. Zo klink ik al een beetje agressief? Dat krijg je dus met deze rotzooi!

08-05-2017 | Man | 41

13-04-2017 | Vrouw | 60
Epilepsie
sinds 1962 heb ik epilepsie en gebruikte daarvoor Mysoline. Deze werkte goed maar na 55 jaar werd mij geadviseerd om iets anders te gebruiken. Dat werd Keppra. En 1000 mg was heel normaal volgens de specialist. Ik vond dat wel erg veel. Toch ging ik daarmee akkoord. Nu een jaar later ben ik uit mijzelf 500 mg gaan slikken. De ontsteking in mijn neus is over, ik slaap weer,[lees meer...] mijn maag doet geen pijn meer. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hartslag is weer normaal. En ik ben aanvalsvrij. Voel me nu super. De bevestiging van de combinatie Keppra en slapeloosheid kreeg ik op een bijeenkomst met andere patiënten. De patiënten die Keppra gebruikten slikten daarnaast ook slaaptabletten (voorgeschreven). Wat ik nog het ergste vind is dat mij 1000 mg voorgeschreven wordt zonder enig vooronderzoek. Alleen omdat het zo aan de arts wordt verteld en in de boeken staat. Gelukkig heb ik het talent dat ik goed naar mijn lichaam luister. Maar de mensen die verdoofd zijn door anti epileptica kunnen niet eens meer naar hun lichaam luisteren. En ik weet dat omdat ik in mijn jeugd ook helemaal verdoofd was door de hoeveelheid medicijnen.

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.

15-10-2016 | Man | 49
Epilepsie
De pillen heb ik moeten nemen na een ongeluk door een epileptisch insult. In het begin verving de keppra depakine geheel. Dat gaf een zeer onrustig gevoel en maakte mij verbaal aeer agressief m.n. tegen bekenden. Toen ik ook nog 10 kilo af was gevallen, kreeg ik en zag ik overal samenwerkingsverbanden die tegen mij waren gericht. Wellicht een medicijn voor mensen boven de [lees meer...]100 kg.

29-09-2016 | Man | 64
Epilepsie
Zware aanvallen epileptie kwamen alle de eerste 7 dagen voor. (de 1ste week van 5 weken durende coma). Ik ben half oktober Topamax en Keppra beginnen nemen. 's Morgens 1x topamax+keppra, 's avonds keppra. Enkele weken nadat ik deze innam ben ik me fysiek niet zo best beginnen te voelen en mentaal niet meer zo helder (bijwerkingen hierboven kwamen niet steeds op dezelfde da[lees meer...]gen voor). Na de coma en grotendeels herstel ook last beginnen krijgen van evenwichtsstoornis en mijn gehoor dat achteruit ging (draag nu sinds 3tal weken hoorapparaten aan elk kant (45 % gemiddeld verlies). De bijwerkingen zijn stilletjes aan sterker geworden. vanaf de jaarwisseling ben ik mentaal dieper beginnen zakken, voelde me vooral 's avonds soms heel moe en in de war geraken, niet elke dag. Ik ben minder en minder naar buiten beginnen gaan, begon schrik te krijgen als mensen naar me keken, soms, zonder aanwijsbare reden heel nerveus en erger worden van de bijwerkingen. Ik zei al dikwijls bij mezelf: als ik nu eens positief ga slapen en morgen niet meer wakker wordt, dat zou goed zijn. Maar ik bleef wakker worden. Dan is het idee beginnen groeien om het proces van sterven te forceren en begon ik aan zelfdoding te denken. Ben dan totaal ingestort, therapie en aan het eind therapie was duidelijk dat ik serieuze bijwerkingen had van de Topamax en Keppra. In een kort moment van volledig besef heb ik nog klaar gestaan om voor een tram te springen. Een man kwam naar me toe en vroeg of ik mij niet goed voelde en ging tussen mij en de tramsporen staan. Ik ben toen bang geworden, ben de metro uitgerend en heb de PAAZ(psychiatrische afdeling Algemeen ziekenhuis) met een taxi en ben aldaar onmiddelijk opgenomen. Zo hevig zijn de bijwerkingen geweest. Ik ben nu terug thuis en voel me goed +- 1 week na stoppen keppra. Is het niet wraakroepend dat neurologen patiënten niet waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Voor hetzelfde geld had ik al 4 maanden dood geweest. Het was een opluchting vast te stellen dat ik beter werd na de stop van die medicatie. Ik ga mijn neuroloog ter verantwoording roepen voor al het gebeurde. (En dan zeggen dat ik ook 2x stamceltransplantie's heb gehad, kanker Waldenström en mezelf daar ook heb doorgewerkt en door de gevolgen van de coma ik had in het begin van de natuurlijke coma enkele felle epileptieaanvallen gehad, ze hebben toen de coma verzwaard om schade aan de hersenen te voorkomen. Nu, een 6tal weken 10tal weken geleden heeft de dokter (2) eindelijk bevestigd dat de hersenschade (evenwichtsorgaan dat dikwijls raar doet -mag geen werk doen waarbij ik geregeld gebogen sta -moet opletten als ik na lang zitten recht sta, opletten met bruuske draaibewegingen, niet opspringen want dan val ik enz enz - ga zelf maar na wat er dan nog overschiet in mogelijke beweging > enkel stappen met wandelstok als ondersteuning ---- ook gehoor is 45% gedaald als gevolg van de medicatie.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum