Epilepsie (228 meningen)

19-10-2012 | Man
Epilepsie
mijn zoontje van 4 maand krijgt sinds 3 maand epilepsie aanvallen. het zit niet in onze families en in 2 ziekenhuizen hebben ze bloed geprikt en noem maar op. Ze vinden niks. Eerst kreeg hij luminal waar hij een paar dagen goed mee was en dan kwamen ze terug die aanvallen. Ze duren niet langer dan 3minuten en hij gaat er niet op achteruit. Toch voor zover ze zien en weten.[lees meer...] Op MRI en EEG is niks te vinden. Maar dan terug die aanvallen, we zijn nu al 5 dagen bezig met keppra en nu gebeuren de aanvallen zelfs 2x per dag. op 2 dagen heeft hij al 3 aanvallen gekregen en de dag is nog niet voorbij. Ze zeggen als het niet betert tegen volgende week dan moeten we terug binnen int ziekenhuis. Ze hebben zelfs zijn keppra al opgetrokken tot1,5 ml en daarbij krijgt hij nog luminal 20 mg en natrium bicarbonaat 100 mg en zijn D-cure. We zijn echt radeloos!

17-02-2021 | Vrouw | 1
levetiracetam (250mg)
Mijn kind van 1 jaar heeft epileptische aanvallen. Het is begonnen met een koortsstuip en heeft geresulteerd in geregelde aanvallen op maandelijkse basis. MRI = geen issue. EEG = geen issue. DNA = geen issue. Metabolisme = geen issue. Ze krijgt nu Keppra 2 maal daags 2mg. Nu begint ze rare klachten te ontwikkelen, zoals agressie, boosheid en knikkende hoofd met o[lees meer...]gen dicht. Vooral laatste zijn we erg bezorgt erover. We weten dus niet als dit door de medicijnen komt ja te nee en hoe we deze aanvallen kunnen genezen. Men kan geen diagnose stellen!! Heeft iemand zo een gelijke ervaring meegemaakt of weet iemand toevallig een arts die ons hierin beter kan helpen? Laat aub een bericht achter. Alvast bedankt.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

14-01-2018 | Man | 11
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

03-07-2018 | Vrouw | 13
Epilepsie
Mijn dochter had tot april 2017 de absence vorm in april 2017 kreeg ze de eerste keer een aanval toen kwamen we erachter dat ze al jaren epilepsie had we waren begonnen met depakine daar werd ze erg druk door en ze was al erg druk van zichzelf toen kreeg ze lamotrigine daar bleek ze allergisch voor te zijn toen kreeg ze kepra begonnen met 2x 500 mg wat niet hielp daarna [lees meer...]werd het verhoogd naar 2x 750 mg en nu zit ze op 1x 1000 mg in de ochtend en in de avond 1x 750 mg en nog steeds aanvallen en dat kan verschillen van 1 per 4 dagen tot 1 per maand en dat is voor 95% i de ochtend moet binnen kort weer naar sein dan zal de avond dosering wel werd worden verhoogd ook naar 1000mg

24-07-2018 | Vrouw | 18
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
In het begin gebruikte ik keppra eerst 50 Mg en het hielp niet dus werd het rap gestegen naar 1000mg. Het bleek nog niet te werken dus onderzochten ze me en raden ze me keppra aan, het heeft zo wat bijwerkingen maat het is niet echt een helper ik heb er nog steeds gehad maar wel minder erg.

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

28-12-2017 | Man | 19
Epilepsie
Voorheen abseance-epilepsie gehad tot begin puberteit (ethosuximide), toentertijd overheen gegroeid en geen medicatie meer nodig. Na 7-8 jaar helaas 3 insulten in een jaar gehad, veroorzaakt door langdurig slaaptekort / stressvolle, onregelmatige periode, waarvan 1 een forse aanval. Met het laatste geval de diagnose epilepsie weer gekregen en besloten om 2x daags 500 mg Ke[lees meer...]ppra te slikken (90 kg). Eerste paar dagen / weken zijn het moeilijkst, extreme vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid. Dit in combinatie met de 'aftermath' van een heftig insult raad ik je om een minimaal een week vrij te nemen van werk /opleiding. Neem je tijd om te herstellen, hou je voeding op orde. Tip: eventueel omega3/ zink en magnesium(tekort) aanvullen indien nodig maakt je veel energieker. Probeer gewoon voldoende te slapen. Bijwerkingen verdwijnen dan enorm snel :) Te weinig rust houdt je in die vicieuze cirkel, wat je ook depressief kan maken. Na 3 - 4 weken nog steeds wel last van moeilijk inslapen helaas.

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

20-11-2012 | Vrouw | 19
Epilepsie
Eenmalig 's nachts een zware aanval gehad (grand mal). Voorheen vaak "onwel" geworden (vasovagale reacties). In het ziekenhuis onderzocht: de aanvallen uiten zich door een aantal caverneuze hemangiomen (vaatkluuwtjes) in de hersenen (erfelijk). Door het gebruik van Keppra, geen last meer van aanvallen, wel van duizelingen, hoofdpijn, maar vooral veel vermoeidheid.

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

29-12-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.

22-05-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Op mijn 1 jarige leeftijd mijn eerste aanval gehad. Mijn 2e aanval heb ik gehad op mijn 12 jarige leeftijd. Derde aanval gehad op mijn 13e, vierde aanval op mijn 14e en vijfde aanval gehad na een maand of 8/9. Op mijn 14 jarige leeftijd ben ik begonnen met het in nemen van Keppra 5000mg. Last gehad van bijwerkingen zoals, sufheid, emotionele gedrag en uitslagen op de huid.[lees meer...] Mijn lichaam is snel aan de medicijnen gewend en heb geen last meer van bijwerkingen. Sinds ik Keppra 5000mg 2x daags slik geen aanvallen gehad. Super tevreden!!

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.

06-05-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).